Hardcore-kontroll till Wii U

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Detta ser ju faktiskt bra ut. Att båda spakarna är högt upp gör den nog mer bekväm för dual-stick-spel och det är nog främst sådana som kommer spelas (de andra med den andra kontrollen). Och korset är garanterat bättre än skräp-paden på Xbox 360.

Men det kommer vara grymt förvirande med tre olika typer av kontroller till Wii u.

Kanske inte ändå. Pro och den med skärmen har samma uppsättning knappar så det blir nog väldigt enkelt att stödja båda i alla spel. Stöd för skärmen blir då valfritt och en extra feature antar jag.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.

F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)

Föredrar en kontroller där tummarna hamnar naturligt mot spakarna (Dual Shock) framför en där man måste hålla uppe dem i en onaturlig position själv (360-dosan). Wii U-kontrollen ser ut att hållas i ett grepp där båda händerna måste vridas utåt en aning. Lär ju bli fantastiskt bekvämt i längden.

Det är tvärtom. PS3 kontrollen är gjort för mindre händer och jag blir tvungen att böja tummarna neråt för att det ska ligga rätt. Tummarna verkar hamna mitt i prick med Wii U kontrollen helt naturligt...klart mer ergonomisk.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.

F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)

Föredrar en kontroller där tummarna hamnar naturligt mot spakarna (Dual Shock) framför en där man måste hålla uppe dem i en onaturlig position själv (360-dosan). Wii U-kontrollen ser ut att hållas i ett grepp där båda händerna måste vridas utåt en aning. Lär ju bli fantastiskt bekvämt i längden.

Det är tvärtom. PS3 kontrollen är gjort för mindre händer och jag blir tvungen att böja tummarna neråt för att det ska ligga rätt. Tummarna verkar hamna mitt i prick med Wii U kontrollen helt naturligt...klart mer ergonomisk.

Du verkar ha väldigt konstiga händer.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.

F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)

Föredrar en kontroller där tummarna hamnar naturligt mot spakarna (Dual Shock) framför en där man måste hålla uppe dem i en onaturlig position själv (360-dosan). Wii U-kontrollen ser ut att hållas i ett grepp där båda händerna måste vridas utåt en aning. Lär ju bli fantastiskt bekvämt i längden.

Det är tvärtom. PS3 kontrollen är gjort för mindre händer och jag blir tvungen att böja tummarna neråt för att det ska ligga rätt. Tummarna verkar hamna mitt i prick med Wii U kontrollen helt naturligt...klart mer ergonomisk.

Du verkar ha väldigt konstiga händer.

Nej. PS3 kontrollen är uselt designad. Den är på tok för liten. N64 kontrollen var bekvämast.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:

Ser ganska obekväm ut. Byt plats på spakarna och styrkors/knappar så hade det varit perfekt.

Tvärtom. Äntligen så ligger de analoga sticken högre upp, de är helt felplacerade på PS3an.

F.ö. så var N64 kontrollen bekvämast (men många förstod inte hur de skulle hålla den i handen..)

Föredrar en kontroller där tummarna hamnar naturligt mot spakarna (Dual Shock) framför en där man måste hålla uppe dem i en onaturlig position själv (360-dosan). Wii U-kontrollen ser ut att hållas i ett grepp där båda händerna måste vridas utåt en aning. Lär ju bli fantastiskt bekvämt i längden.

Det är tvärtom. PS3 kontrollen är gjort för mindre händer och jag blir tvungen att böja tummarna neråt för att det ska ligga rätt. Tummarna verkar hamna mitt i prick med Wii U kontrollen helt naturligt...klart mer ergonomisk.

Du verkar ha väldigt konstiga händer.

Nej. PS3 kontrollen är uselt designad. Den är på tok för liten. N64 kontrollen var bekvämast.

Håller med. Jag får ont i händerna av ps3 kontrollern. Den till 360 är bättre och den här ser ännu bättre ut.

Medlem

Skiter i hur den ser ut bara den ligger bra i handen gamecube dosan ser ut som skit men ligger perfekt i handen. Ska bli intressant att testa denna

Medlem
Skrivet av Friberg:

Numer kopierar man inte bara spel utan även kontroller

Nu är det ju så att Microsoft och Sony designat sina kontroller utifrån Sega och Nintendos tidigare kontroller, så inte direkt Nintendo som kopierar Xbox kontrollen.

Medlem

Själv måste jag ha en orginal ps3 handkontroll för att kunna spela på ps3an kör jag med ett annat märke blir allt så fel. När jag spelar ett spel å lägger ner 100% är det a&o att ha en orginal handkontroll.......

Inaktiv

ps3 kontrollen är ju gjord för japanska småhänder, så undra hur dom ska kunna hantera en handkontroll som är gjord för folk med västerlänska händer.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Famest:

Ser ut som en blanding av 360- och PS3-kontrollerna . Undrar hur den känns i handen !

Hmm.......lol

Misstolka nu inte den sista meningen hahahahah !

Herre gud, det finns barn i det här forumet. Kanske borde sätta en 18+ stämpel på de här tråden

12
Skriv svar