Melee klasser suger i D3?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tarmböld:

Det är ju däremot så sjukt hur vi melee uppmuntras att fixa sköld, hamstra resistance, använda passive abilities mm för att ens ha en chans att överleva.
Och då har vi usel DPS, och kan inte i närheten grinda som DH eller Wizard.

Även om jag skulle satsa stenhårt på DPS med min munk. Så kommer jag ändå aldrig kunna mäta mig med en DH
Dessutom så skulle min överlevenad tom vara sämre just eftersom att jag måste gå in i närstid.

Tycker detta bara är gay. Vi förväntas fixa all slags gear. medans en DH bara behöver gå all in DPS.

"Även om jag skulle satsa stenhårt på DPS med min munk. Så kommer jag ändå aldrig kunna mäta mig med en DH" DHs är glasscannons, så det är väll inte så konstigt?
Däremot så dör en DH på typ 1 slag från act 2 och uppåt. medan en monk iaf kan tanka ett par st.

Skillnaden är att DH kunde ta sig igenom inferno genom att bara satsa på damage. på sätt kan de fixa Magic find och gold find och andra bonus saker.
Munk och barb har inte lika lätt. de måste i princip ha Vit, Dex, strength(för barb) och res för att ens överleva. Sen så är life on hit, armor och passive abilities också ytterst viktiga.
Kort och gott så finns det inte mycket över till övriga stats.

Jag ser det som en miss av blizzard när vissa klasser kan sattsa på typ en eller två stats och ändå utklassar andra klasser som måste statsa på betydligt fler stats för att ens ha en chans.
Dock så ser jag framemot att testa Diablo nu när damagen har nerfats i coop. vem vet man kanske inte behöver springa runt med sköld igen.

12
Skriv svar