Kör ni UT spelare med mouse accelration?

Inaktiv

Varför sikta på fötterna och varför spela instagib?


signatur
Inaktiv

jag har alltid haft mellan hög sens, har varit riktigt grym på unreal och quake, alla spel tills för ca 2-3 år sen när jag typ slutade med fps action.

Nu har jag börjat igen och fan va störigt det är att ens aim inte sitter. Innan kunde man liksom träffa med en railgun typ alltid i alla situationer, nu är jag glad om jag dödar någon emd shockrifle med primary fire knappen

Inaktiv

Jag tycker inte att man kan kalla det för aim i UT. Missförstå mig inte, det krävs enormt mycket skill men det är inte "aim" på samma sätt som i cs. I cs står man oftast ganska stillastående och drar musen till huvudet på en fiende som också står relativt stillastående. I UT upplever jag att det inte är lika mycket att dra siktet till en viss punkt eftersom fienden ändå inte befinner sig på den punkten 0,1 sekunder senare. Vad jag uppfattat så är det mer att röra musen ungefär där fienden är och förutse den exakta vtidpunkten så han går in i siktet. Att konstant försöka följa honom som i cs känns lönlöst (något som de demos jag sett med bra spelare bekräftar)


signatur
Medlem

precis att kunna "spå" iframtiden är jävligt bra om man vill fragga


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar