UFC-utvecklarna gör fotbollspel med halvnakna tjejer

Medlem

Folk kommer spela detta bara för att .

Sen så kan jag tänka mig att det är rätt så många killar/tjejer som tittar på beach volleyboll och inte är det för sporten


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Detta ska lätt köpas

Medlem

Så jävla trött på PK.
Nästa spel jag köper ska ha omotiverat våld, politisk agenda och helst av allt en vagina på loading screens.

Medlem

smått komiskt att läsa alla kommentarer... Många har blivit totalt hjärntvättade av den feministiska propagandan. Vad menar jag nu?

Jo... Inte någonstans protesteras det när exempelvis män strippar. För då kallas det Show! Men fyyyy skäms när kvinnor gör samma sak. Då är det utnyttjande, snuskigt, skamligt osv...

Annat exempel. H&M's underklädesreklam i busskurerna blev hårt attakerad. Men när Calvin Klein fyller kurerna med killar i underkläder. Ja då är det helt ok.

Snevridet i min mening. Brukar säga jag är för jämställdhet, men emot feminism. För det är två helt olika saker.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag ser faktiskt inte att det skulle vara sexistiskt med lättklädda tjejer som spelar fotboll.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexism

Diskriminering? Nä.
Förtryck? Nä
Utnyttjande av människor enbart på grund av könstillhörighet? Diskutabelt. Många andra former av sport/underhållning faller inom den ramen också.

Väl sagt.

Kul idé ändå med TV-programmet. Men spelet lär ju vara värdelöst.

Medlem

Tänk om det krävts att alla Dreamhackdeltagare var tvungna att spela CS i bara kalsongerna för att tillfredsställa äldre gubbar och gummors onanibehov. Det är jämförbart med att kvinnor i USA endast kan spela amerikansk fotboll på professionell nivå om de tar av sig kläderna.

Medlem
Skrivet av coopdeo:

Tänk om det krävts att alla Dreamhackdeltagare var tvungna att spela CS i bara kalsongerna för att tillfredsställa äldre gubbar och gummors onanibehov. Det är jämförbart med att kvinnor i USA endast kan spela amerikansk fotboll på professionell nivå om de tar av sig kläderna.

Ja, det är fullt jämförbart.
Det är ju tur att kvinnor inte behöver göra det för att spela på professionell nivå. Tro mig, LFL är allt annat än professionell.
Jag tror high school-lag spelar bättre.

Medlem
Skrivet av coopdeo:

Tänk om det krävts att alla Dreamhackdeltagare var tvungna att spela CS i bara kalsongerna för att tillfredsställa äldre gubbar och gummors onanibehov. Det är jämförbart med att kvinnor i USA endast kan spela amerikansk fotboll på professionell nivå om de tar av sig kläderna.

Är ju lite fel kanske?
Går att jämföra om manliga fotomodeller fått betalt för att spela CS. Och det tror jag inte dom skulle gråtit ut för i tidningarna.
Dessutom tror jag att många kunnat spela i underkläder, om dom fått betalt för att spela CS.

---
Tyvärr är det ju så att det är "köparens marknad" och folk vill inte betala för att se kvinnor sporta, när det finns män som är bättre i samma sport. Ungefär som att många går o se på elitserie ishockey, men är inte lika intresserade att se nåt dåligt lag i division 1.
Är ju lite det som är problemet med dom flesta tjejsporter, dom är för dåliga och det är inte intressant att se dåliga spelare i fotboll t.ex., när man kan följa det manliga landslaget o lagen.
Känner själv en tjej som spelar ishockey i ett damlag. Har nog aldrig skämts så mycket när jag såg en match i deras nästhögsta serie, jag skämtar inte när jag säger att vissa knappt kunde stå på skridskor och ramlade ihop när dom skulle åka in i båset osv. Tur att det var gratis inträde för oss 10 som satt där...
Curling o andra sidan har ju tjejerna större publik på och där bryr sig ingen om männen. Så dom kanske ska börja spela i korta shorts för att dra större publik på killsidan.

AW8
Medlem
Skrivet av Horniak:

smått komiskt att läsa alla kommentarer... Många har blivit totalt hjärntvättade av den feministiska propagandan. Vad menar jag nu?

Jo... Inte någonstans protesteras det när exempelvis män strippar. För då kallas det Show! Men fyyyy skäms när kvinnor gör samma sak. Då är det utnyttjande, snuskigt, skamligt osv...

Annat exempel. H&M's underklädesreklam i busskurerna blev hårt attakerad. Men när Calvin Klein fyller kurerna med killar i underkläder. Ja då är det helt ok.

Snevridet i min mening. Brukar säga jag är för jämställdhet, men emot feminism. För det är två helt olika saker.

Någon feministisk propaganda håller jag inte med om, men jag kan säga att jag är av samma uppfattning om att jag är för jämställdhet, men emot feminism som riktas mot saker som inte ens är sexistiska. (Låt porrskådisar och strippor vara, oavsett vilket kön de är!)

Still... Lingerie Football League. Jag vill bara facepalma. Oavsett vilket kön som väljer att spela amerikansk fotboll... i underkläder...
Jaja. To each his own, I guess. Stör ju inte mig, så.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag förväntar mig State of the art AI i det här spelet.

Medlem

Vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta längre, känns mest tragikomiskt hela sporten, kommande spelet och debatten kring det hela.

Inte för att jag är för den här idén med fotboll i underkläder, känns bara väldigt fånigt oavsett kön, men för övrigt så har ju inte dessa kvinnor speciellt mycket mindre kläder på sig än kvinnorna i friidrott som exempel. När man såg youtube-klippet som länkades så kändes det inte som att mängden hud som visades inte var speciellt mycket mer bara för att det kallas underkläder. Är väl mest principen att det ska kallas underkläder som känns överflödigt, då man på långt håll ändå inte ser någon större skillnad.

Men då jag inte är intresserad av sportspel så skulle det inte bli köp av detta spel även om de bar präktiga heltäckande overaller, eller om det var nakna män som sprang runt heller för den delen (även om den idén för mig som kvinna känns något festligare, höhö), så spelar det ingen större roll för mig. Överlämnar detta spel åt de intresserade istället.

Då stör jag mig mer på att det inte finns fler spel med intressanta kvinnliga huvudkaraktärer (även om det visserligen är ett par spel på väg nu, och verkar komma mer och mer) än spel med halvnakna människor. Det kommer ju uppenbarligen vara svårt att bli av med, då människor ser ju ut som vi gör. Det är ju ingen hemlighet att kvinnor har bröst, så det kommer ju vara svårt att dölja helt oavsett spel. Debatt kring sexism och nakenhet har förmågan att spåra ut till absurdum allt för ofta.

Existerande spel kan man ju enkelt låta bli att köpa eller spela alls om det inte faller en i smaken, medan det är svårare att spela spel som inte finns som man faktiskt skulle vilja spela.

Men ja, visst är den här spelidén lite sorglig ändå, och att det är människor som kommer lägga ner pengar på detta. Man har ju lite högre tankar om mänskligheten inser man.

Medlem
Medlem

Dom borde göra ett matlagningsspel för tjejer där dom får roa sig i ett digitalt kök på fritiden O_^

Medlem

Skulle vara sjukt ironiskt om det här spelet blev mer välgjort än andra Football spel.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Dom borde göra ett matlagningsspel för tjejer där dom får roa sig i ett digitalt kök på fritiden O_^

Bör ju i så fall utvecklas för smartphones eller liknande, så dom inte behöver tänja på reglerna och lämna köket för att spela?

Medlem
Skrivet av coopdeo:

Tänk om det krävts att alla Dreamhackdeltagare var tvungna att spela CS i bara kalsongerna för att tillfredsställa äldre gubbar och gummors onanibehov.

Du menar "tänk om man erbjöd Dreamhack-deltagare att spela i underkläderna och betala dom PENGAR för detta". Det hade också varit bra. Personen som är lättklädd får pengar, göra något roligt och gummorna får något att titta på. Win-win. Precis som med denna sport.

Medlem

Det är ju skillnad på lättklädda damer och lättklädda damer. Sexscenerna i tex the witcher 2 med en helt naken kvinna är ju hyffsat motoverade och välgjorda. Detta är ju bara patetiskt.

Dessutom alltid lika kul med paranoian för den påstådda "genus-feministmaffian".

Medlem

Tycker allvarligt talat att "sexismen" är ganska överdriven. Det sitter ju helt klart i betraktarens ögon, men jag tycker inte LFL-tjejerna är mer avklädda än vad friidrottsdamerna är.
Enligt Wikipedia så ska det startas en europeisk LFL-liga 2014.

Inaktiv

nej det här är sexistiskt och kvinnoförnedrande .. tvinga dom att ha burka

Medlem
Skrivet av Insikt:
Skrivet av sgt_lol:

Dom borde göra ett matlagningsspel för tjejer där dom får roa sig i ett digitalt kök på fritiden O_^

Bör ju i så fall utvecklas för smartphones eller liknande, så dom inte behöver tänja på reglerna och lämna köket för att spela?

Absolut! nu är vi nåt på spåren

Medlem
Skrivet av Insikt:
Skrivet av sgt_lol:

Dom borde göra ett matlagningsspel för tjejer där dom får roa sig i ett digitalt kök på fritiden O_^

Bör ju i så fall utvecklas för smartphones eller liknande, så dom inte behöver tänja på reglerna och lämna köket för att spela?

Hörru, inte ok!

12
Skriv svar