Activision stäms på mångmiljonbelopp
*suck*
Allt ska alltid handla om pengar...
är det nånsin något annat?:\
Naje men det finns vissa som hanterar pengar och relationer på bättre sätt... inte för att det har med saken att göra men känns ju som 25% av alla kändisar tex får helt miserabla liv pga sina skyhöga löner och hur dåliga relationer det skapar för vissa.
Jag har inte läst några kontrakt så jag har noll koll på vem som har rätt...
Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.
Jag tror inte det var Infinity Wards fel, det var nog Activision som pressade dem till att göra ett spel under deras specifikationer.
Är glad att se att flera anställda nu ställer sig upp mot Activision och säger åt dem att dra åt helvete med deras illa behandling av deras anställda. Vilka har lust att arbeta under en utgivare vars enda intresse är att gå med i vinst, inte att leverera bra spel? Inte jag iallafall.
Nå, vart är Herbert och hans försvarstal om att det är Infinity Wards fel om att de har gjort ett avtalsbrott?
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Ett antal av de 38 som lämnat in stämningen jobbar fortfarande kvar på IW, så det är troligt att det kommer att bli flera avhopp framöver.
Här är en lista på de som är kvar och har försvunnit;
http://www.cynicalsmirk.com/who_remains_at_infinity_ward.html
En del av Activisions svar löd
Activision retains the discretion to determine the amount and the schedule of bonus payments for MW2 and has acted consistent with its rights and the law at all times.
Skulle själv tro att bonusar ingår i någon form av avtal eller kontrakt, så de kan inte "determine the amount" i efterhand. Sen låter det väldigt suspekt att de dragit ut på utbetalningarna så länge.
Man kan inte stjäla från kakan och tro att den inte ruttnar...
Tror personligen att det funnits friktion mellan IW och Activision långt innan spelet blev klart. Till exempel kändes det som att IW ville byta namn på spelet till enbart Modern Warfare och starta en egen serie (med andra ord droppa COD-delen av namnet). Men det blev till slut COD:MW2 i alla fall, antagligen för att Activision ville det då COD-namnet är ett inarbetat varumärke och kanske säljer mer.
Resten av världen verkar inte hålla med dig. Försäljningssiffror och recensioner talar sitt tydliga språk.
http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/modernwarfare2
Fast, du kommer ju säkert hävda att recensenterna är köpta eller fega...? Och alla som köpte spelet har blivit "lurade"?
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Dom ville inte göra MW2 från första början, de va Activision som i stort sätt tvingade dom, vilket kan förklara alla brister i spelet.
Jag tycker de bara är rätt att stämma dom. Activision har ju suttit och hållt på vinsten själv, klart som fan att IW blir förbannad.
Känns lite löjligt att 38 anställda ska ha rätt till 500 miljoner $... men vad vet jag. Om Activision har skrivit avtal som säger att IW ska ha det så får Act. punga ut.
Dom ville inte göra MW2 från första början, de va Activision som i stort sätt tvingade dom, vilket kan förklara alla brister i spelet.
Jag tycker de bara är rätt att stämma dom. Activision har ju suttit och hållt på vinsten själv, klart som fan att IW blir förbannad.
Äsch. Att skylla spelets dåliga kvalité på att dom inte ville göra det är bara löjligt. Act. äger väl IW?
Kortfattat så stämmer de Activision för de skulle fått royalties för MW2, som istället undanhållits från dem tills de färdigställt Modern Warfare 3. Vi har ju hört förut att Infinity Ward tröttnat på att pumpa ut CoD spel och hellre ville göra något nytt, men det faller inte Activision i smaken och håller deras lovade vinstpengar "gisslan" tills de skapat ännu en garanterad kassako.
Welcome to the US and A.
Stämma skiten ur varandra är så jävla nice.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/