Activision stäms på mångmiljonbelopp

Medlem
Activision stäms på mångmiljonbelopp

Hahaha! Hoppas de vinner, pissa på Activision!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ja Activision har varit jävligt sviniga, då ska dem fan i mej ha det också!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Inaktiv

Rätt ska vara rätt, plus pengarna kan ju hjälpa deras nya studio.

Medlem

*suck*

Allt ska alltid handla om pengar...

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

*suck*

Allt ska alltid handla om pengar...

är det nånsin något annat?:\

Medlem
Skrivet av ricke444:
Skrivet av MasterKJK:

*suck*

Allt ska alltid handla om pengar...

är det nånsin något annat?:\

Naje men det finns vissa som hanterar pengar och relationer på bättre sätt... inte för att det har med saken att göra men känns ju som 25% av alla kändisar tex får helt miserabla liv pga sina skyhöga löner och hur dåliga relationer det skapar för vissa.

Medlem

Vilken tur att de har 2.8miljarder dollar i kassakistan


signatur

Haaf life

Medlem

Jag har inte läst några kontrakt så jag har noll koll på vem som har rätt...


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.

Jag tror inte det var Infinity Wards fel, det var nog Activision som pressade dem till att göra ett spel under deras specifikationer.

Är glad att se att flera anställda nu ställer sig upp mot Activision och säger åt dem att dra åt helvete med deras illa behandling av deras anställda. Vilka har lust att arbeta under en utgivare vars enda intresse är att gå med i vinst, inte att leverera bra spel? Inte jag iallafall.

Nå, vart är Herbert och hans försvarstal om att det är Infinity Wards fel om att de har gjort ett avtalsbrott?


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Activision sjunker i mina ögon hela tiden. Tråkigt. =(

Inaktiv

Ett antal av de 38 som lämnat in stämningen jobbar fortfarande kvar på IW, så det är troligt att det kommer att bli flera avhopp framöver.

Här är en lista på de som är kvar och har försvunnit;
http://www.cynicalsmirk.com/who_remains_at_infinity_ward.html

En del av Activisions svar löd

Citat:

Activision retains the discretion to determine the amount and the schedule of bonus payments for MW2 and has acted consistent with its rights and the law at all times.

Skulle själv tro att bonusar ingår i någon form av avtal eller kontrakt, så de kan inte "determine the amount" i efterhand. Sen låter det väldigt suspekt att de dragit ut på utbetalningarna så länge.

Inaktiv

"..för att de skulle göra klart Modern Warfare 3"
"Call of Duty 2 orsakar mångmiljonstämning."

Wut?


signatur

Allah är stor men jag har större

Man kan inte stjäla från kakan och tro att den inte ruttnar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tror personligen att det funnits friktion mellan IW och Activision långt innan spelet blev klart. Till exempel kändes det som att IW ville byta namn på spelet till enbart Modern Warfare och starta en egen serie (med andra ord droppa COD-delen av namnet). Men det blev till slut COD:MW2 i alla fall, antagligen för att Activision ville det då COD-namnet är ett inarbetat varumärke och kanske säljer mer.

Medlem
Skrivet av NympH:

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.

Hahaha

Medlem
Skrivet av NympH:

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.

Resten av världen verkar inte hålla med dig. Försäljningssiffror och recensioner talar sitt tydliga språk.

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/modernwarfare2

Fast, du kommer ju säkert hävda att recensenterna är köpta eller fega...? Och alla som köpte spelet har blivit "lurade"?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av NympH:

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.

Dom ville inte göra MW2 från första början, de va Activision som i stort sätt tvingade dom, vilket kan förklara alla brister i spelet.

Jag tycker de bara är rätt att stämma dom. Activision har ju suttit och hållt på vinsten själv, klart som fan att IW blir förbannad.

Medlem

på dem bara!

Inaktiv

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH

Medlem

Känns lite löjligt att 38 anställda ska ha rätt till 500 miljoner $... men vad vet jag. Om Activision har skrivit avtal som säger att IW ska ha det så får Act. punga ut.

Skrivet av Mahone:
Skrivet av NympH:

Dom borde bli stämd själva för att dom gjorde ett sånt brutalt dåligt spel.

Dom ville inte göra MW2 från första början, de va Activision som i stort sätt tvingade dom, vilket kan förklara alla brister i spelet.

Jag tycker de bara är rätt att stämma dom. Activision har ju suttit och hållt på vinsten själv, klart som fan att IW blir förbannad.

Äsch. Att skylla spelets dåliga kvalité på att dom inte ville göra det är bara löjligt. Act. äger väl IW?

Medlem

Kortfattat så stämmer de Activision för de skulle fått royalties för MW2, som istället undanhållits från dem tills de färdigställt Modern Warfare 3. Vi har ju hört förut att Infinity Ward tröttnat på att pumpa ut CoD spel och hellre ville göra något nytt, men det faller inte Activision i smaken och håller deras lovade vinstpengar "gisslan" tills de skapat ännu en garanterad kassako.

Medlem

det är så synd om dataspelsbranchen! sådana enorma summor till utvecklare är ju tragikomik. vinsterna försvinner ju med alla olagliga nedladdningar *extrem ironi*.

Medlem

hoppas activision förlorar. kan bli ett start kapital för respawn


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Welcome to the US and A.
Stämma skiten ur varandra är så jävla nice.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Activision är det äckligaste vi har i spelbranschen. "What goes around, comes around"

Medlem

fan va alla blir stämda hela tiden.. nya modet eller?

Medlem

Så det är Activision man ska klaga på. Fan sant asså, har inte tänkt på det. Activision, gå och dö. Infinity Ward, rätt ska vara rätt! Stäm allt och alla!

Medlem

De har säkert rätt i sin sak... Men tvekar på att ett så stort och mäktigt företag som Activision kommer förlora detta...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

12
Skriv svar