Favorit Rock/Heavy Metal band?

Medlem
Favorit Rock/Heavy Metal band?

Ja som rubriken lyder vilket är ert favorit Rock/Heavy Metal band?

Jag själv måste säga METALLICA!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Kan tyvärr inte lägga min röst på någon av dem eftersom det är tre band på listan som jag gillar precis lika mycket. Metallica, Megadeth och Slayer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Säger Metallica och Judas Priest.
Men Metallica får rösten då jag gillar dom lite mer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så WaltX nu har jag ändrat till att man kan rösta på 3 band;)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Otroligt kassa alternativ. T.ex. finns inget "Annat" med. Utan bara någons top 6 alternativ. Och ingen "riktig" rock från the golden days. Lycka till nästa gång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MilleX:

Så WaltX nu har jag ändrat till att man kan rösta på 3 band;)

Kanon!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nu bjosarn nu har jag lagt annat med bland alternativen + nollställde omröstningen pgr av det.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Metallica
In Flames
Ozzy

Medlem

Svårt att välja. Gillar vissa låtar från olika band.

All that Remains kanske jag skulle kunna lägga en röst på.


signatur

Rawr

Medlem

AC/DC för min del.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Brain:

Tråkigt att du bara slängt upp mainstream band på listan..

Mitt favorit "metalband" är nog ändå Dream Theater.

Vad tycker du om den nya plattan (Black Clouds and Silver Linings)?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inget av dom skulle jag kunna kalla favorit eller ens på top 5
men om jag skulle vara tvungen att välja en utav dom så skulle det nog vara slayer


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Annat:
Jag väljer också att inte säga "ett favorit band", eftersom jag anser att musik kan inte reduceras ner till en källa. Därför väljer jag att nämna ett fåtal favoriter, som i min mening är precis lika bra (fast på olika sätt) - dock endast inom "rock" genren: Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Deep Purple, Black Sabbath, Guns N' Roses, The Who, The Clash, Ramones, Social Distortion, Interpol, Hellacopters, The Libertines, Babyshambles, Band of Hoses, och många fler. Tack så mycket för ändrat alternativ!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag kallar inga band för favoriter längre. Levererar ett band bra musik så lyssnar jag på dom. Det kan variera från lugnaste rocken till tyngsta dödsmetallen om man ska hålla sig till trådramen. Annars lyssnar jag på nästan allt bara det inte spelas på en reklamradiostation.

Kör en bjosarn också när jag ändå är i farten. Running Wild, Type O Negative, Helloween, Iron Maiden, AC/DC, Carcass, Deicide, Death, Bloodshot, Hypocrisy, Chris Rea, Journey och äsch. Jag kan hålla på i oändlighet:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Metallica är självklart bäst

Medlem

Megadeth, utan tvekan. Dave har mer musikalitet i sig än någon av Metallica medlemmarna...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Megadeth, utan tvekan. Dave har mer musikalitet i sig än någon av Metallica medlemmarna...

Megadeth är sjukt grymma!
Allt du säger stämmer. PUZS <33

Medlem

Jag är inte direkt någon heavy metal snubbe, jag lyssnar dock på nästan all musik som kommer från 90 talet neråt, och Iron Maiden är självklart en stor favorit inom just rock genren

Annars är Black Sabbath definetivt en stor favorit

Skrivet av Exeron:

Megadeth, utan tvekan. Dave har mer musikalitet i sig än någon av Metallica medlemmarna...

Precis som Mustain själv sa att alla riff metallica gjort har de snott från honom den korta tid han va med själv:D

Blev Iron Maiden då jag växte upp med det o Kiss.
Accept ligger bra till men har som ac/dc gjort mycket skit också

Bjosare x2 : Evergrey, Running wild, Yngwie, Hammerfall, Nightwish ,Manowar, Queensryche, Blind Guardian....Hm blir inte mycket nya band nu för tiden


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hmm, mina Heavy Metal favoriter är:

Hammerfall

Helloween

Sonata Arctica


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Exeron:

Megadeth, utan tvekan. Dave har mer musikalitet i sig än någon av Metallica medlemmarna...

Visst, Mustaine kanske är musikalisk, och Megadeth har väl några enstaka bra låtar (men imo låter nästan alla låtar likadant...). Men när ska Mustaine sluta gråta över att han vart utslängd ur Metallica? Det var för över 25 år sen, släpp det människa! Dessutom var det väl hans attityd och handlingar som avgjorde, han får väl stå för det han gjorde - Inte skylla allt på James å Lars.

Megadeth har som sagt några bra låtar, tänker främst på "Symphony of Destruction", "A tout le Monde", "Mechanix" (Även fast "The Four Horsemen" är bättre).

Men jag har extremt svårt att lyssna på dom pga. av att jag hela tiden påminns om hur patetisk Mustaine är.

Medlem

Metallica, och Slayer som stark tvåa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Finns alldeles för många för att säga ett exklusivt bästa. Men helt klart är väl Iron Maiden, Judas Priest och Helloween några klassiska godingar som fick mig att börja lyssna på denna ljuva genre. Därav har de alla tre en speciell plats.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

metallica! ingen som tänkt på det här --> metallICA (kanske skulle postas i dåliga skämt...)


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Crawller:

All that Remains kanske jag skulle kunna lägga en röst på.

<3

Skrivet av RagNy:

metallica! ingen som tänkt på det här --> metallICA (kanske skulle postas i dåliga skämt...)

My gad!!!!!! :OO~


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av RagNy:

metallica! ingen som tänkt på det här --> metallICA (kanske skulle postas i dåliga skämt...)

Haha! Made my day!

Medlem
Skrivet av RagNy:

metallica! ingen som tänkt på det här --> metallICA (kanske skulle postas i dåliga skämt...)

jo faktiskt brukar kalla dom det


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

Helgerån att ingen av er ens har nämnt King Diamond eller Mercyful Fate! Vad är ni för människor egentligen?

Eftersom jag röstade på "Annat" i öh, omröstningen, så tar jag väl och namedroppar också, blir nog lite utanför Heavy & rock dock;

KD, MF, tidiga Metallica, tidiga Anthrax, Exodus, Danzig, The Clash (som väl dock bör räknas som rock/world-musik), Sodom, Morbid Angel, Dissection, Marduk, At the Gates osv.

Fast Jessie's Girl med Rick Springfield är fan min favoritlåt!


signatur
Medlem
Skrivet av nyhlin:
Skrivet av Exeron:

Megadeth, utan tvekan. Dave har mer musikalitet i sig än någon av Metallica medlemmarna...

Visst, Mustaine kanske är musikalisk, och Megadeth har väl några enstaka bra låtar (men imo låter nästan alla låtar likadant...). Men när ska Mustaine sluta gråta över att han vart utslängd ur Metallica? Det var för över 25 år sen, släpp det människa! Dessutom var det väl hans attityd och handlingar som avgjorde, han får väl stå för det han gjorde - Inte skylla allt på James å Lars.

Megadeth har som sagt några bra låtar, tänker främst på "Symphony of Destruction", "A tout le Monde", "Mechanix" (Även fast "The Four Horsemen" är bättre).

Men jag har extremt svårt att lyssna på dom pga. av att jag hela tiden påminns om hur patetisk Mustaine är.

Faktiskt mycket större variation i Megadeth.
Metallica däremot låter likadant, efter att Dave blev kickad så låter varenda gitarr solo likadant, det är som att Kirk bara kan spela basic stuffs. Funkade i början, men tyvärr håller det inte!

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Faktiskt mycket större variation i Megadeth.
Metallica däremot låter likadant, efter att Dave blev kickad så låter varenda gitarr solo likadant, det är som att Kirk bara kan spela basic stuffs. Funkade i början, men tyvärr håller det inte!

Kan absolut hålla med om att Kirks solon låter likadant nuförtiden, han står ju mest bara och trampar på sin wahwah. Vilket är synd då Kirk är en fantastisk gitarrist egentligen!

Tekniskt sett kanske Mustaine är bättre. Men Hammett har sååå mycket mer känsla i sitt spelande, vilket jag anser är viktigare! Men smaken är som baken

12
Skriv svar