Snart TV-licens på datorn...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

IceMan: Har du inte gått ur kyrkan än?

SVT och SR är det enda som fortfarande inte sänder skit flera timmar om dagen.

I beg to differ....


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bjosarn:

IceMan: Har du inte gått ur kyrkan än?

SVT och SR är det enda som fortfarande inte sänder skit flera timmar om dagen.

I beg to differ....

Ok, jag kanske inte köper Icemans påstående rakt av men eftersom du valde att protestera - vad är det som skulle kunna ersätta svt/sr i din mening.

Sätt igång och "differ".


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av bjosarn:

IceMan: Har du inte gått ur kyrkan än?

SVT och SR är det enda som fortfarande inte sänder skit flera timmar om dagen.

I beg to differ....

Ok, jag kanske inte köper Icemans påstående rakt av men eftersom du valde att protestera - vad är det som skulle kunna ersätta svt/sr i din mening.

Sätt igång och "differ".

Öh.
Vad du och Iceman tjafsar var inte det jag kommenterade
Jag kommenterar bara bjosarns inlägg som jag citerar. och ENBART den delen.

Canal Plus, BBC, CNN och Discovery sänder fan så mycket bättre program än SVT och SR.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tycker det är SVT visar ganska bra program. Visst ibland är det tråkigt som satan men det är oftast av bra kvalité... till skillnad från kanal 5 och Tv3


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

SVT ska ha en rejält fet eloge för att de visar Generation Kill.
Aktuellt är supreme nyhetsprogram.
Men som sagt, trots vissa ljusglimtar så är de inte bäst.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Öh.
Vad du och Iceman tjafsar var inte det jag kommenterade
Jag kommenterar bara bjosarns inlägg som jag citerar. och ENBART den delen.

Canal Plus, BBC, CNN och Discovery sänder fan så mycket bättre program än SVT och SR.

Jag har inte pratat direkt med Iceman, jag läste lite fel och uppfattade det som att iceman sagt att SVT och SR är det bästa alternativet och du svarade då att det finns bättre alternativ.

Jag förstår att du tänker på underhållning först och främst eller? I mina inlägg kring tv-avgift så är underhållningsdelen inte så viktig. Jag vill ha tillbaka UR, dagens barn behöver det. Det och "Trum" men Mats och Morgan.

Detta är så sjukt bra


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Inte för att jag räknar Aktuellt till underhållning, men okej.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Inte för att jag räknar Aktuellt till underhållning, men okej.

Tänkte snarare på kanalerna du räknade upp canal plus, discovery, bbc - knappast svensk samhällinformation/kritik osv.

Jag tycker det är viktigt att det finns men jag känner mig lite som en hycklare för jag kollar sällan på nyheterna eller samhällsprogram. Jag blir bara arg och trött.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Vad jag inte fattar är hur Sverige kan ha samma lagar som 2 andra länder: Irak och Vitryssland tror ja det är som också har tv licens och varför det krävs TVÅ jävla kanaler för att sända samhällsinformation och UR.

Skrivet av CastorFiber:

Det lät som rapid porrmusik på sina ställen. Men jag tror som du att barn mår bra av UR, det gjorde i alla fall jag och nu i efterhand så är jag glad över min uppväxt med SVT i vår skogstv. Det är dock synd att ungdommar inte får lika stor plats som förr, eller det kanske bara är jag som inte har koll men jag minns tider med Sajber och Voxpop. Vart tog det vägen?

Sedan så tycker jag att man ska få fastare regler. Antingen ska alla betala eller så ska det vara fritt. När de håller på som de gör kan man inte rå för att bli jävligt irriterad på dem. Skatt vore en smidigare lösning men det är kanske lättare sagt än gjort. Tyvärr så är det kanske snart dags för dem att rulla runt och dö som man säger. Men jag hoppas att det inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:

Vad jag inte fattar är hur Sverige kan ha samma lagar som 2 andra länder: Irak och Vitryssland tror ja det är som också har tv licens och varför det krävs TVÅ jävla kanaler för att sända samhällsinformation och UR.

Är en jävla massa länder som har tv-licens, vart fick du 2 länder ifrån?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Att via tvång tvinga Sverige till att betala pengar för saker (institutioner) som vi ej har möjlighet att påverka är dåligt. Jag tror inte det är slutet på historien heller. Så snart vi alla är beroende av vårt bredband kommer det någon annan liten finurlig avgift, så se upp där hemma, bli inte för bekväma!

Medlem

Ta radio som exempel. P3 har ju fan mycket större underhållningsvärde än någon annan skit. Rix FM o resten har ju reklam efter varenda jävla låt. SR står för kvalité. Därmed basta. Jag betalar gladligen tv-licens.

Gillar du inte tv-licens? Ja då finns det många andra länder utan tv-licens.... (Som är fyllda av reklam ist och låg kvalite)

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag tittar typ aldrig på tv.
och definitivt aldrig tv på datorn.
stick o brinn.

+1

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ta radio som exempel. P3 har ju fan mycket större underhållningsvärde än någon annan skit. Rix FM o resten har ju reklam efter varenda jävla låt. SR står för kvalité. Därmed basta. Jag betalar gladligen tv-licens.

Gillar du inte tv-licens? Ja då finns det många andra länder utan tv-licens.... (Som är fyllda av reklam ist och låg kvalite)

Mm.
TV och Radio som påverkas i den riktning som finansiärerna tycker att den ska gå, istället för den samhälleliga nyttan...
Ja det är något vi ska eftersträva.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av s3ng:

jag tittar typ aldrig på tv.
och definitivt aldrig tv på datorn.
stick o brinn.

+1

Det är en sak, det är en annan att inse värdet av oberoende media. Är vi överrens där?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Värdet av oberoende media kontra värdet att bestämma själv vad man vill titta på.
För 2000+ kr om året hade man kunnat uppgradera sitt TV-abonnemang och få fler kanaler, eller köpa biobiljetter, betala en morgontidningsprenumeration etc.
Det är vad det handlar om, det är för dyrt med SVT/SR/UR. Om dom ska erbjuda obeorende media så visst, sänk avgiften till 200 spänn/året, (grundlags-)baka in det i skatten och låt bli att sända dyra inköpta program och underhållningsprogram utan enbart nyheter och samhälls-/utbildningsprogram.
Om vissa tycker att vi ska ha "oberoende media" så kan dom bekosta den själva.

Dags för folkomröstning kanske..?


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av s3ng:

jag tittar typ aldrig på tv.
och definitivt aldrig tv på datorn.
stick o brinn.

+1

Det är en sak, det är en annan att inse värdet av oberoende media. Är vi överrens där?

Ja, men SVT å SR är inte oberoene, bara det alll jävla reklam dom sitter å spyr ut med hela jävla tiden mår mig att må illa.
tex artister som sitter i SR å berättar om deras nya skiva, när den kommer, spelar låtar där ifårn, berättar vart å när dom ska spela nånstans osv..
reklam reklam reklam reklam, å det får mig att må spy färdigt när dom i nästa sec säger "balblal betala in pengar blabla vi är fritt ifrån reklam å balbalbal"
uuurk..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om ett radio-program handlar om musik så är det klart som fan dom bjuder in aktuella artister för att diskutera deras nya verk osv. Säger väl sig självt. Jag ser det inte som reklam. Det är snarare ett nyhetsvärde i det. Om man är intresserad av den artisten.

Stor skillnad mellan reklam och vanliga intervjuer med artister. Det är ingen som betalar SR för att intervjua en artist. Utan där utgår dom efter vad som är intressant i nutid av majoriteten av "publiken".

Medlem

boooo


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem
Skrivet av Fargo:

Om ett radio-program handlar om musik så är det klart som fan dom bjuder in aktuella artister för att diskutera deras nya verk osv. Säger väl sig självt. Jag ser det inte som reklam. Det är snarare ett nyhetsvärde i det. Om man är intresserad av den artisten.

Stor skillnad mellan reklam och vanliga intervjuer med artister. Det är ingen som betalar SR för att intervjua en artist. Utan där utgår dom efter vad som är intressant i nutid av majoriteten av "publiken".

jag håller fast vid vad jag säger.
+
tex du säger "aktuella artister" vem bestämmer han/hon/dom är aktuella? vem säger just han/hon/dem ska komma til studion? osv.. det är så mycket skit så jag mår illa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tänker garanterat köpa en licens, vem vill inte kolla på datorn och TVn :).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Ett meddelande för dom som bor i Fagersta, Norberg och Avesta. Ni har väl inte glömt att betala Tv-avgiften.

Jag tänker aldrig betala TV-licens för det är redan så mycket skit på SVT. Man ska ringa in och rösta på varenda grej. SVT tjänar redan pengar så det räcker.

Reklam är roligt och bra!

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Värdet av oberoende media kontra värdet att bestämma själv vad man vill titta på.
För 2000+ kr om året hade man kunnat uppgradera sitt TV-abonnemang och få fler kanaler, eller köpa biobiljetter, betala en morgontidningsprenumeration etc.
Det är vad det handlar om, det är för dyrt med SVT/SR/UR. Om dom ska erbjuda obeorende media så visst, sänk avgiften till 200 spänn/året, (grundlags-)baka in det i skatten och låt bli att sända dyra inköpta program och underhållningsprogram utan enbart nyheter och samhälls-/utbildningsprogram.
Om vissa tycker att vi ska ha "oberoende media" så kan dom bekosta den själva.

Dags för folkomröstning kanske..?

Jag har inga siffror att luta mig på men om alla betalade så skulle det kanske inte behöva vara så dyrt.
Om inget annat jag säger angående detta når fram till någon så får min stora poäng bli att jag tycker inte heller om att betala tv-licens men för alla som struntar i det får jag betala, det gillar jag inte.

Fotnot - De flesta som säger sig inte betala gör ju detta i konflikt med lagen, det är skitsamma vad du tittar på har du en radio, tv eller dator så skall du betala - tyck vad du vill om det men så är det.
Om du inte betalar, och bryter mot lagen, så är det upp till dig men du gör det på min och alla andra som betalars bekostnad. Ogillar du systemet så gör något åt det istället för att skryta om hur du låter andra betala det du är skyldig.

Folkomröstning kring några alternativ låter spännande, Döbringer - tyvärr tror jag att alla snåla svenssons skulle välja det billigaste alternativet oavsett vad det innebär för dem.

Reform!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Måste bara flika in och säga att känslan när man inser att man tittar på en bra långfilm är nästintill obeskrivlig.

- Det har inte varit reklam på länge nu...*tar upp kanalinfo*
- OMG SVT!!!!!!!!!!

Jag gillar svt nu när de visar Generation Kill

Medlem

Allt man ser på internet är inte sant.

Älskar public service, de sänder bra TV/radio och har noll reklam.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Fargo:

Om ett radio-program handlar om musik så är det klart som fan dom bjuder in aktuella artister för att diskutera deras nya verk osv. Säger väl sig självt. Jag ser det inte som reklam. Det är snarare ett nyhetsvärde i det. Om man är intresserad av den artisten.

Stor skillnad mellan reklam och vanliga intervjuer med artister. Det är ingen som betalar SR för att intervjua en artist. Utan där utgår dom efter vad som är intressant i nutid av majoriteten av "publiken".

jag håller fast vid vad jag säger.
+
tex du säger "aktuella artister" vem bestämmer han/hon/dom är aktuella? vem säger just han/hon/dem ska komma til studion? osv.. det är så mycket skit så jag mår illa.

Spelar ingen roll vad du anser. Reklam per definition är inte det du säger. Det är som att säga att Tv4-nyheterna gör reklam för quentin tarrantino om dom har ett inslag om honom.

SR varken får betalt eller tar betalt för att ha med artister i sina program.

12
Skriv svar