Blizzards pinsamma level-miss i Diablo III rättas till

Medlem
Skrivet av Sviskon:

"Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju."
Jo, det var ju precis det blizzard gjorde, men jag orkar inte ens förklara varför för en som uppenbarligen aldrig ens kommit nära inferno akt 2/3 före nerfen.

Aha, så du blev alltså "tvingad" att köpa bättre gear för riktiga pengar för att kunna glida igenom Inferno på en räkmacka. Oj, stackare där. Att någon har varit där från börja och hittat allt gear som säljs på AH måste vara ett faktum du valt att ingnorera. Lägg dessutom till att folk kopierar andras spec för den "ultimata" builden och katastrofen är ett faktum. Det har väl bara gjorts ungefär lika länge som internet har funnits.

Nej fan, tacka vet jag D2, där hittade jag själv på en helt unik klass som jag kallade Hammerdin, som jag var helt ensam med i hela stora världen.

Medlem

Jag förstår att en del inte gillar spelet och vad dom ändrat från dom äldre iterationerna, plus en del kritik mot dom tekniska problemen. Trots det tycker jag personligen det är ett väldigt välgjort och kul spel och kritiken i viss mån känns överdriven och oförtjänt.

Diablo 3 kunde helt enkelt inte leva upp till en del personers för högt uppskruvade förväntningar.

Men det är ju bara vad jag tycker, jag respekterar att andra tycker annorlunda ( förutom när folk gnäller utan att ens ha spelat spelet ) .


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Jag tycker spelet är skoj, det är allt jag behöver för egen del.

Jag köpte en digital kopia eftersom jag var en av dom som Elgigantens förbeställningar blev försenade för. Kanske överdrivet att pröjsa ett par hundra mer för att komma igång snabbt, men man var ju för fan taggad!

Några få error 37 på release-dagen, men jag fick ändå kört en 10-12 timmar. I övrigt klanderfritt.

RMAH kan man ju tycka vad man vill om, men för egen del har spelet endast varit en ren fröjd. Lagom svårt,..eller rättare sagt, man kan göra det så svårt man själv vill ha det.

Jag körde Inferno innan nerfen, hann dock inte ta diablo eftersom jag var i full färd med att spela andra klasser.

Fan, även om det inte är så värst avancerat rpg så är spelet på första gubben om man spelar lite analt och kollar allt ( vilket man bör göra första omgången iaf i alla spel) längre och ger mer "bang for the buck" än de flesta singleplayer kampanjer i många "andra populära titlar".

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Fagertveit:

Jag må säga att jag har int så mycket att klaga på när det gäller D3, visst har det varit lite jobbigt med Error 37, fast detta har man bara råkat ut för väldigt kort (tagit högst ett par minuter av försök tills man kommit in), utöver detta kan jag inte se att det varit så värst mycket mer djävulskap. Tycker det är en stark produkt för sitt pris, man får jävligt mycket mer för 500 pix idag än vad man fick för en 15 år sedan. Kommer nog lägga väl över 100 timmar i år.

Jag förstår folks frustration över buggar och serverstrul, och man kunde faktiskt förvänta sig en bättre leverans från ett sådant stort företag som Blizzard, men de bisarra och överdrivet aggressiva kommentarer man sett på FZ sedan releasen känns bara tröttsamt. Speciellt nu när det faktiskt är ganska stabilt på serverfronten.

D2 hade tusen gånger bättre endgame. Var betydligt roligare att spela eftersom målet med det var att HITTA bra vapen. INTE köpa.

Va fan ska du göra när du väl har nått level 60 och har köpt bästa sakerna du kan i auktions huset?

Finns ju ingen pvp.

"Den ska komma"

Jo tjo flöjt, Blizzard kommer ta 10 år på sig med det, sen när det väl kommer så funkar det inte som det ska och är totalt värdelöst.

Diablo 3 är som Diablo 2, fast fattigare....
Är det verkligen det hållet det ska gå?

"Endgame" är väl ungefär samma som i D2 vad gäller spelet i sig. Det som skiljer dem åt är väl främst en mycket sämre dropprate på intressanta föremål, vilket jag själv har rätt svårt för. Förhoppningsvis så rättar dom till det när dom boostar legendarys, men vi får väl se. Jag förstår tanken bakom den reducerande dropraten, då AH skulle svämma över med items om det var som i D2, men för oss som hellre hittar sina egna items är det lite surt att man ska känna sig tvingad att gå till AH för att kunna hitta gear. Nu kan man ju dock farma allt fram till den omtalade "väggen" i Act 2 för bättre gear.
Det folk verkar glömma var ju att Inferno skulle vara för "hardcore" spelare, inte för vem som helst, men ändå sitter vart enda snorunge och tjuter över att itne kunna dra igenom med förbundna ögon. Måste vara kul att vara Blizzard anställd idag, då en drös med högljudda klagomål rör "casualisering!" och en annan som skriker "Det är för svårt!" :/

PvP kommer naturligtvis att komma, utan tvekan, och det kommer med största sannolikhet att ta så lång tid som dom sagt. Folk verkar inte vilja fatta att Blizzard (som alla företag) inte skulle kunna överleva utan så många nöjda kunder som möjligt, och att dom komma göra vad dom kan för att så många som möjligt ska fortsätta vara nöjda.

Sen att några enskillda personer tjurar över att spelet inte var skapt efter deras speciella önskemål severade på ett silverfat..tja, jag antar att ni får försöka hantera frustrationen och gå vidare med era liv.

Förstår va du menar, anledningen att vi ser så mycket klagomål över spel i allmänhet och blizzard i synnerhet är ju mycket på grund av att dom:
1. har en av dom största spelarbaserna av alla spel idag (framför allt på pc).
2. att det är kritiken som syns, nästan ingen skriver om dom tycker om spelet och vad som är bra.
3. högstadiementaliteten som gör det coolt att hata på allt som är populärt.

Helt säker på att det kommer bli en stor shitstorm när tex GW2 kommer, så då blir det att dra fram popcornen igen.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Sviskon:

"Självklart använder man inte RMAH... Ingen tvingar en till det ju."
Jo, det var ju precis det blizzard gjorde, men jag orkar inte ens förklara varför för en som uppenbarligen aldrig ens kommit nära inferno akt 2/3 före nerfen.

Aha, så du blev alltså "tvingad" att köpa bättre gear för riktiga pengar för att kunna glida igenom Inferno på en räkmacka. Oj, stackare där. Att någon har varit där från börja och hittat allt gear som säljs på AH måste vara ett faktum du valt att ingnorera. Lägg dessutom till att folk kopierar andras spec för den "ultimata" builden och katastrofen är ett faktum. Det har väl bara gjorts ungefär lika länge som internet har funnits.

Nej fan, tacka vet jag D2, där hittade jag själv på en helt unik klass som jag kallade Hammerdin, som jag var helt ensam med i hela stora världen.

"Aha, så du blev alltså "tvingad" att köpa bättre gear för riktiga pengar för att kunna glida igenom Inferno på en räkmacka."

Jag har aldrig sagt att jag har köpt bättre gear för riktiga pengar?.. det jag sa va att så som spelet var uppbyggt med drop raten på high lvl items, så var det OMÖJLIGT att det kunde droppa så bra gear på akt 1.
Jag har dock sålt saker för dryga 2500kr.

"Att någon har varit där från börja och hittat allt gear som säljs på AH måste vara ett faktum du valt att ingnorera."

Att du säger detta talar för att du inte har spelat diablo 3 så värst mycket, iaf inte till en början. då dom flästa som gjorde det är väl medvetna om att alla super rares som låg uppe på AH kom ifrån ett antal exploits man kunde använda för att farma inferno akt 4 bossar utan att ens låst upp inferno ännu genom att låta tyrael slå ner dem och stå utanför line of sight.
Men det kanske är ett faktum DU valt att ignorera...

Medlem
Skrivet av Lepr:

Förstår va du menar, anledningen att vi ser så mycket klagomål över spel i allmänhet och blizzard i synnerhet är ju mycket på grund av att dom:
1. har en av dom största spelarbaserna av alla spel idag (framför allt på pc).
2. att det är kritiken som syns, nästan ingen skriver om dom tycker om spelet och vad som är bra.
3. högstadiementaliteten som gör det coolt att hata på allt som är populärt.

Helt säker på att det kommer bli en stor shitstorm när tex GW2 kommer, så då blir det att dra fram popcornen igen.

Tror också att Blizzards sätt att hantera släppet väger in en smula med. De piskar ju upp en sådan löjlig hype innan spelet släpps att det är helt omöjligt för dem att leverera något i närheten av vad många fans förväntar sig vid det laget.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar