Diablo III-spelare dog efter 40-timmarspass

Medlem

Vad droppade han för loots? Någon som vet?

Medlem

Om man bara läser rubriken kan man tro att han dog in-game efter 40 timmar. Hade mycket hellre sett en sån nyhet än denna, då detta bara är sorgligt. Kan inte förstå att det finns människor som tar död på sig själva på detta sättet, hur är dom funtade egentligen? Har man levt i 18 år borde man ju åt minstone ha lärt sig att man behöver få i sig mat och vätska lite då och då.

Själv har jag nog aldrig spelat mer än 10 timmar i sträck, men då med mat och dryck nära till hands. Även på dom gamla lan:en brukade det bli någon timmas paus då och då medan vi lagade egen pizza eller käkade något annat krubb. Även på 3-dagarslan blev det aldrig mer än kanske 6-8 timmar utan den där timman då vi gick och åt. Och då var det åtskilliga kissepauser och annat flummande under tiden också.

Kommer ihåg en gång när vi varit vakna i runt 20 timmar och en kompis däckade på tangentbordet mitt i en bossfight i WoW! - "Danni, för i helvete! Vad fan håller du på med? Åh, han sover...".

Vi bar honom till en säng så att han fick sova, sen satt vi andra uppe resten av natten och nästa dag också. På den andra natten, runt 6 på morgonen (ungefär 44h utan sömn) började en annan kompis hallucinera. Han fick ett lyckorus och såg glada färger överallt. Det varade inte länge, och strax efter att jag lyckats leda honom till en soffa däckade han där.

Själv kunde jag inte göra så mycket mer än att gå och lägga mig. Utan någon att prata med skulle jag bara däckat på tangentbordet jag med. Kan säga att det var riktigt skönt att äntligen få sova efter nästan 2 dygn utan sömn! Kan dock nämna att vi inte spelade hela tiden under dessa 44h, så det kanske inte blev mer än 30h spelande totalt, men som sagt med många pauser emellanåt och till och med en promenad i skogen då och då.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju inte Blizzards fel.

Om något borde ju internetcafé ägaren vara skyldig, som inte gjorde ett smack, trots att han knappt rört sig ur fläcken på 40 timmar?

De borde väl om någon ha ett ansvar att allt går rätt till?

Varför ska någon beskyllas än 18-åringen själv?

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

1 person dog av att spela för länge....

meanwhile i världen:

20 000 dog i trafiken

5 000 dog av rökning

10 000 dog av olyckor

osv osv osv osv osv osv osv

Exakt
För att citera Stalin
"En människas död är en tragedi, en miljon är statistik"
Sen fortsatte han att mörda ett tio-tal miljoner
Relativt ovanliga dödsfall är det givet får större uppmärksamhet till det

Medlem
Skrivet av Spectral:

De som jobbade på it-caféet borde väl märkt nåt lite tidigare? Visserligen kan det ju ha varit ett rätt stort ställe, men lite koll har man väl ändå per automatik. Fast personalen kanske spelar 24/7 de också...

Som flera säger, dels så har dom säkert personal som arbetar i skift och om dom meddelar vilka som suttit länge till varandra när dom byter vet man inte.

Sedan så är det nog vanligt med kunder som betalar för en längre session för at boka upp en plats i cafét och sedan sover en bit i mitten av sessionen för att sedan spela resten.

Alltså inget uppseendeveckande att någon sitter och sover, eller som i detta fallet: verkar sova.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

på lan så är enda avbrottet en promenad ner till närmaste pizzeria.

blir visserligen inga 40 timmar i sträck utan att käka.
men stor procentuell del av en hel vecka kan gå åt att sitta ner.

Medlem

Det har blivit några dagspass genom åren. Spela/äta/Spela/Kollapsa. Men nu med fru och småknott får man vara glad om man får sitta en timme.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det finns ingen anledning att tillta personangrepp. Ämnet kan och bör diskuteras sakligt. Medlemmar som bryter mot våra regler kommer att varnas.


signatur

Have a good time!

Medlem

Haha detta var ju hur lustigt som helst, synd om killen och allt det där, men det fråntager ej faktum att detta var mucho roligt!

Medlem

Hur fan kan man orka spela D3 i 40 timmar..?

Fast..
Det kanske var det han inte gjorde..

Inaktiv

Hade det inte varit för Diablo 3s DRM så hade det här aldrig hänt.

Medlem

Allvarligt talat... Han var 18år och de menar att han har dött pga hjärt- och blodkärlproblem? Då måste snubben varit överviktig och haft väldigt dålig hälsa långt innan han började spela. En fullt frisk 18åring dör inte av att sitta still 40 timmar om han inte har problem sedan innan. Möjligtvis om det var av uttrokning då. Men det var ju hjärt- och blodkärlproblem.

Det var alltså inte det långa tiden framför datorn som gjorde det egentligen. Han hade problem med hjärta och blodkärl redan innan han lirade Diablo 3. Förmodligen innan D3 ens släpptes.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ja 24 timmar i sträck har det väl blivit ibland. Fast då drack man lite iallafall O_O

EDIT: Dock inte Diablo

Medlem
Skrivet av conthox:

Undrar hur länge det kommer en "nyhet" eller rapport om datorspelens skadlighet och hur farligt det är att spela...

Som om det inte skulle vara farligt att göra någon annat i 40 h i sträck utan vila, mat eller vatten. Pröva med att läsa en bok i 40 h, eller lyssna på musik i 40 h, eller sitta på en parkbänk och se gräs växa i 40 h.

När skall folk lära sig att det ofta är minst lika viktigt HUR man gör något som VAD man gör för något.

---------------------------
Helt rätt, men det e en annan grej om man t.ex försöker med en bok i 40h, man somnar helt enkelt. Vid en dator med mus å tangetbord eller vid konsolen med kontroll i näven så sitter man helspänd å märker inte av sånt som e viktigt etc. etc. I aint no doctor


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Skriv svar