Id Software skrotar mobilutveckling till förmån för AAA

Medlem

bättre än BBB-spel iaf!

Medlem

Gillade doom I, II och III. Om man i första hand utvecklar till pc som "mall" och sedan bygger vidare på konsol så kan detta spel få en värdig chans. Överraska oss nu, precis som när Doom-serien kom ut. Varje soundtrack till doom I och II ger den där "extra-kicken" som får att vilja sparka demonröv nätterna i sträck!

Skulle vara hur häftigt som helst om id software vågade gå tillbaka till rötterna. Håller med många i tråden. Ge oss tillbaka de äldre doom-spelen med samma känsla!
Tre ingredienser som bara ni kan göra!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

jag som vill ha ett Quake 5 men det kanske kommer efter doom 4 . 3an var ju helt okej faktiskt

Medlem

Varför ska d4 nödvändigtvis floppa, ja visst dagens spelindustri är tamefan sorglig men om det håller måtten för vad d3 presterade så är det helt ok enligt mig.

Nostalgi i all ära, d1,d2 men d3 var verkligen ingen besvikelse och kändes som en skön väg att ta serien med en mer mörk seriöst take on it. Det får gärna vara mer röj likt de äldre spelen , dock får de gärna behålla känslan av mörker och lite mini-skräck, något som varken d1 eller d2 har.

För mig är jag mer rädd att det blir casual features likt återgenererad hälsa, dåliga kontroller, fov, moddmöjlighet ,konsollport m.m , förmodligen kommer spelet i sig vara helt ok men om interfacet suger så spelar det ju ingen roll.

Medlem
Skrivet av Preed:

Nu verkar det som Reznor, som gjorde soundtracked till första DOOM, gör soundtrack till Black Ops 2 istället för nya DOOM? Man får hoppas på att det blir båda.

Det var Quake som Reznor gjorde soundtracket till.

Medlem

Kan ju hoppas att även Doom 4 får stöd för Oculus rift när det släpps, skulle kunna ge en gemensam hype för båda sakerna
Hoppas också de tar tid på sig, väntar till nästa generations konsoler(för allas bästa) och ser till att leverera ett Doom 4 som gör skäl för namnet och imponerar.

Medlem

Jag hoppas de sneglar ordentligt på Serious Sam under spelets utveckling, eller varför inte Doom 1 och 2...

Doom 3 var inte helt värdelöst, men inte fan var det ett Doom-spel.

Medlem

Doom3 gillade jag skarpt! Bra stämmning bra miljöer, goa vapen å kännsla. Så jag längtar till ett doom4!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

va fan gör Nike sko botten här? Banna skiten ur IP:N fz!

Medlem

Doom 4 kommer säkert faila.. litar inte på ID speciellt mycket längre med tanke på hur kasst RAGE var till PC

Medlem
Skrivet av firsov:

va fan gör Nike sko botten här? Banna skiten ur IP:N fz!

För den använder samma IP varje gång, så är det...


signatur

I drank what?

Medlem

om dom fattar att spel inte kan göras som för 5 år sedan så kan dom lyckas med doom.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Doom 4 kommer säkert faila.. litar inte på ID speciellt mycket längre med tanke på hur kasst RAGE var till PC

Om man tittade på Quakecon så berättade John att han själv var besviken på hur Rage blev.

Medlem

Enda sättet att lyckas är att inte blidka de gamla fansen.

Inaktiv
Skrivet av tka:

Vi behöver en uppfräshning av Q3, bättre menyer, enklare verktyg för att göra banor och mods och speciellt stöd för ny hårdvara!

Doom 3 var fail, Rage var fail, Q4 var fail... dags att satsa mer på e-sport Carmack. Låt inte Star Craft vara ensam på den arenan.

Ett q3 med excessive plus modden som gamemode om dom skulle fått tillåtelse av modeskaparen, sedan allt annat du snackade om.
Q3 är underbart, lirar det fortfarande, dissar dock quakelive.

12
Skriv svar