Peppa inför Guild Wars 2-släppet

Robot
Peppa inför Guild Wars 2-släppet

Nu återstår det mindre än ett dygn tills att höstens stora onlinerollspel släpps - snacka av dig om Guild Wars 2!

#guild-wars-2


Medlem
Peppa inför Guild Wars 2-släppet

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Medlem
Skrivet av Securion:

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Pga deras f2p modell tror jag dom kommer att klara sig i ett antal år. Men jag tror inte dom kommer ta sig förbi WoW i spelare riktigt än. Är en gammal wow spelare, testa gw2 betan och det kommer bli ett garanterat köp den 29

Youtuber

Spelat nu sen i Lördags, klår WoW med hästlängder, iaf för mig som gillar story och PvE


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Securion:

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Pga deras f2p modell tror jag dom kommer att klara sig i ett antal år. Men jag tror inte dom kommer ta sig förbi WoW i spelare riktigt än. Är en gammal wow spelare, testa gw2 betan och det kommer bli ett garanterat köp den 29

Det är bara WoWs efterföljare som någonsin kommer att kunna gå om WoW i aktiva spelare/subscriptions.

Medlem

Intressant vote, tycker att minst 90% av spelarna på pre-release är Asura.
Tur att min human nästan är en dvärg och smälter in!

Gäller väl att lvla snabbt nu så att man slipper en trängsel zon till...

Inaktiv

Vi vill se mer rapporter från strategifronten! Inte myskospel som det här.

Det borde finnas en tidskrift med endast bra spel, där man aldrig ens nämner Far Cry, BF, CoD, WoW, C&C annat än som avskräckande exempel. Stor marknadsföringskampanjer är bland annat något som diskvalificerar programmen som spel, då de istället, först och främst är konsumtionsvaror.

Det är mycket besvärande för oss goda läsare att se rubriker om Guild Wars 2 och liknande titlar.

Vi behöver mer rapporter anpassade för oss som hägnt med i branschen i 20 år nu, och som med utarbetad sofistikation kan urskilja de olika spelen. Där vi ser vilka spel som är färgglada sockerbollar och vilka som trots allt är närande.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

ndr
Medlem
Skrivet av Pada:

Intressant vote, tycker att minst 90% av spelarna på pre-release är Asura.
Tur att min human nästan är en dvärg och smälter in!

Gäller väl att lvla snabbt nu så att man slipper en trängsel zon till...

Skillnaden mellan detta och WoW är att du sällan behöver bråka om mobsen, allting flyter ihop ganska bra och man får exp hela tiden bara man är delaktig i quests.

Medlem

Kör Norn Guardian. Hooah!

Medlem

Förstår inte varför man ska gå om Wow? antal användare är ointressant, bara det är bra och kul. Wow är inte bäst bara för att de har många användare, inte i närheten...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Nej tack.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Är inte Human och Warrior den tråkigaste klass/ras man kan välja?

Själv kör jag Norn* Ranger och Asura Guardian!

*(Inte Nord, såklart..)

Medlem

Sylvari Engineer! Because.

Medlem

Va fasen, här trodde jag att Asura skulle vara en av de minst befolkade raserna, men det verkar som att var och varannan ska vara det.

Jag trodde att Charr skulle var det stora dragplåstret.

När får vi som förbokat komma in förresten? Jag trodde att det var idag.

Medlem
Skrivet av Hagmannen:

Är inte Human och Warrior den tråkigaste klass/ras man kan välja?

Själv kör jag Nord Ranger och Asura Guardian!

Jag har själv resonerat så tidigare men genom åren har jag lagt märke till att förvånansvärt många vill spela human.
Ååh... Efter att ha läst din post igen antar jag att jag missade ironin första gången...

Medlem

Blev mer eller mindre tvingad att lira GW2 av stridslystna gillekamrater. Men spelet är grymt roligt! Full fart hela tiden och nytänkande!

Medlem

Spelade alla 3 beta weekends men köpte Dark Souls i fredags... Kul att det inte är månadskostnad. haha

Medlem

Varför välja en klass/ras? Altoholics unite!

Medlem
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Securion:

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Pga deras f2p modell tror jag dom kommer att klara sig i ett antal år. Men jag tror inte dom kommer ta sig förbi WoW i spelare riktigt än. Är en gammal wow spelare, testa gw2 betan och det kommer bli ett garanterat köp den 29

Nu är dock inte Guild Wars 2 F2P. Det kör samma modell som GW1 och GW1 lever än idag.

Medlem

Im zeh altking

Medlem

Detta spel kommer nog vara sjukt tråkigt om man inte gillar pvp, ser jättetråkigt ut att levla och köra instancer för att vara ärlig.
Har dock bara kollat på massa streams så kanske är därför.

Ser inget dåligt i det för det är nog ingen ide att försöka sno för många pve spelare från wow, för tror inte det är värt all jobb för att ens komma nära dom i det

Medlem

Kört sedan Lördag Norn Guardian Mycket bra spel imo

Medlem

Är det PvE vänligt detta verkligen? Satsas det inte mest på PvP (som jag avskyr)

Inaktiv
Skrivet av vaskee:

Är det PvE vänligt detta verkligen? Satsas det inte mest på PvP (som jag avskyr)

Det är RIKTIGT PvE vänligt. Finns hur mycket som helst att göra solo dessutom. Kolla videos på dynamiska event så ska du se.

Medlem
Skrivet av vaskee:

Är det PvE vänligt detta verkligen? Satsas det inte mest på PvP (som jag avskyr)

Är ju bara en faction till att börja med, så det finns inget "world pvp" ala WoW. Har inte kommit till en dungeon ännu (hört att det är runt 30 första kommer), men world bossarna hittills har varit jävligt kul faktiskt och jag är bara level 20 ännu.

Medlem

PvE i guild wars 2 är så jäkligt dåligt. Kan se att man raidar i WoW och sedan kör PvP i guild wars 2. Då GW2 ändå är b2p så funkar detta. Annars är WoW fortfarande bättre.

Inb4 downvotes som alla GW2-fanboys ger till folk som kritiserar spelet. Väx upp.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av oudiose:
Skrivet av Securion:

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Pga deras f2p modell tror jag dom kommer att klara sig i ett antal år. Men jag tror inte dom kommer ta sig förbi WoW i spelare riktigt än. Är en gammal wow spelare, testa gw2 betan och det kommer bli ett garanterat köp den 29

GW har ju en stor fanbase också så tror inte det kommer dö alls inte innan GW3 i allafall

Inaktiv
Skrivet av kill455:

PvE i guild wars 2 är så jäkligt dåligt. Kan se att man raidar i WoW och sedan kör PvP i guild wars 2. Då GW2 ändå är b2p så funkar detta. Annars är WoW fortfarande bättre.

Inb4 downvotes som alla GW2-fanboys ger till folk som kritiserar spelet. Väx upp.

Om du får downvotes så är det för att du endast säger "PvE är dåligt", och sedan inte utvecklar vad du tycker är så dåligt med det.

Medlem

Charr Guardian och Norn Female warrior (för snu-snu)

Medlem

Lite småorolig över hur stor hypen är, "lovar runt, håller tunt" heter det onekligen. Warhammer hade också zonevent som var "dynamiska", till exempel - hoppas de fixar en free (begränsad, givetvis) trial, så man kan testa lite mer utan att behöva lägga 400-500 riksdaler på det.

Solo PvE i de flesta fall, group PvE i instans- och raidfall. Mest för att man upplever mest av loren i solo PvE mode, är spelet (solo) PvE RP-vänligt kan det med stor sannolikhet bli ett köp ändå.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar