ArenaNet använder sociala medier för att bemöta kritik

Robot
ArenaNet använder sociala medier för att bemöta kritik

Akta dig om du smutskastar ArenaNet på sociala nätverk – du kan få svar på tal!

#guild-wars-2, #arenanet, #guild-wars


Medlem
ArenaNet använder sociala medier för att bemöta kritik

  


signatur

Jaha.

Medlem

Tummen upp (långt upp).

Ska folk bete sig som arslen, så får dom även räkna med att dom blir uthängda för det.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Tummen upp. Helt rätt av Arenanet.

Edit:
Nu känner jag för att ta bort den. Tycker att jag själv borde ge en förklaring om jag nu lägger upp ett klipp som kan lätt misstolkas. Jag kollar den igen imorgon när jag fått sova ut.

Edit 2: nej jag slänger filmklippet, jag fattar knappt kopplingen själv längre.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Bra initiativ! Arenanet verkar göra det mest rätt än så länge med sin launch.

Medlem
Medlem

Väldigt stabil launch måste jag säga

Inaktiv
Medlem

En fet tumme upp Det är många som påstått att de blivit bannade för ingen anledning alls i många olika spel, åh så synd det är om dem. När de i själva verket har spytt ur sig rasistiska och överlag kränkande ord överallt.

Medlem

Ja och nej. Det är kul att se folk bli exponerade för vad de gjort. Så man kan se en admins dagliga arbete. Speciellt om de frågar själva. Jag har själv varit admin några gånger, och man har väl mött en eller annan kompis som konfronterat en för att man varit en "overzealous admin".

Men sen å andra sidan verkar inte valideringen av individen vara så bra gjord. Tänk om man vill göra det publikt att någon råkade vara en skitstövel vid ett enskilt tillfälle, eller att någon gjort en facerape med deras konto. Och allt man behöver göra är att skriva nickname i den där tråden för att riktigt gnugga in det. Derp...

Medlem

Aaaaahahahaha, som jag skrattade när jag läste detta.

Medlem

Jag tycker att det är bra. Nivån man måste nå för att bli bannad är faktiskt inte ok ens vid ett enskilt tillfälle, det är alldeles för vanligt numera att folk beter sig som as så fort de sitter i en chat eller ett forum där de inte behöver se andra i ögonen.

Medlem

Nöjd! Dem buggar dem har med GW jobbars aktivt med hela tiden, sjukt nöjd!

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Dem buggar dem har

Åh, fy fan. Sluta misshandla vårt språk.

Inaktiv

Häng ut dom bara, ska man spela så behöver man inte bete sig fittigt åt. Man spelar för skoj skull och inte för blodigt allvar, men många är för efterbliven för att förstå det.

Medlem

Bra att nån lär kidsen att ord som faggot och nigger inte bör användas som meningsavslut i ALLA meningar (helst inga alls).

Kan ha fel men känns som oss lite äldre som växte upp utan bredband och dess anonymitet tänker kanske förhoppningsvis 1 gång innan man klankar ner på folk vi spelar med?
Personligen beter jag mig inte värre på internet än jag skulle göra om personen satt 2 meter bort, varför skulle jag?

Finns sedan såklart undantag men generellt sett

Medlem

Helt rätt. WoW till exempel är ju helt otroligt otrevligt och där har Blizzard mycket att lära.

ArenaNet verkar ta det här med sitt företag och sina spel på allvar. Självklart ska de svara på kritik, men kanske hade det varit bättre om de gjorde det med personen själv istället för att lägga ut det på nätet, men, personen / personerna ifråga är nog inte lika diplomatiska och vill spy galla i offentligheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

six
Medlem

haha underbart!
Hoppas dock att det är rätt så klart vad man får och inte får göra, konsekvenser är bra men bara om folk faktiskt känner till vad de får och inte får göra.

Medlem

Hade mig ett gott skratt när jag såg detta, tycker personligen att det är bra, online spel behöver en trevlig stämning så jag hoppas verkligen att det håller i sig och inte är nått dom gör bara för att spelet är nysläppt!

Finns fler som borde lära sig.. inte bara Blizzard.. utan även tex. EA.. BF3s forum är ju förfärliga..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Det finns dock en skillnad mellan att ta ett spel seriöst och bete sig som en idiot.

Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Jag förstod inte vad du försökte säga med de två sista meningarna i ditt inlägg. Kan du förtydliga?

Problemet är ju att du inte svär och är ful i munnen i egenskap av att vara din karaktär, utan som personen som sitter bakom datorskärmen och är sur på folk som inte gör som du vill. Jag har också läst igenom hela tråden och inlägg där man kastar ur sig: "faggot", och "nigger" och "fuck" i varannan mening är inte "god ton". Skulle detta tillåtas skulle det inte ta lång tid innan folk sökte sig till trevligare ställen.

Guild Wars är inget barnspel, men det är nog ganska uppenbart att 10-åringar också kan spela och ska få spela utan att behöva mötas av en harang från någon buffel som inte kan kontrollera ordförrådet.

Enligt min erfarenhet (ingen kritik mot dig) - är det ofta gamers som kallar sig som "hardcore" som är de mest otrevliga. De har noll-tolerans mot andra, är bara dryga och förstör för andra. En äkta "hardcore"-gamer, gör spelsessionen trevlig inte bara för sig själv, utan även för alla andra som vill dela en stund på nätet i en fantastisk spelvärld.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Det finns dock en skillnad mellan att ta ett spel seriöst och bete sig som en idiot.

Precis, sen är nog dom lätträknade som rollspelar "toughguys" kontra dom som är det OOC

Medlem

Är vanligtvis emot censur och liknande men måste hålla med Arenanet här, bara på grund av en sån sak att /map ("general" chatten) är oändligt mycket trevligare i GW2 än i något annat MMO jag spelat.
Skriker du "noob" "faggot" etc etc hela tiden blir du bannad, älskar det för jag avskyr såna personer.

Medlem

Stor fet tumme upp Arenanet!!

ELF
Medlem
Skrivet av Cirdane:

Är vanligtvis emot censur och liknande men måste hålla med Arenanet här, bara på grund av en sån sak att /map ("general" chatten) är oändligt mycket trevligare i GW2 än i något annat MMO jag spelat.
Skriker du "noob" "faggot" etc etc hela tiden blir du bannad, älskar det för jag avskyr såna personer.

Hoppas de fixar detta i LoL. Är alltid någon som klagar mer än nödvändigt varje match. Verkar som om de har profinity filter på konstant nu, för jag hittar ingen inställning för det. Tycker de även kunde lägga till noob,nab,n00b, etc så man slipper sånt. Då kanske chatten lugnar ner sig lite.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Om inget annat, bör ju ArenaNet ses som ett lysande exempel på vad andra MMO företag borde försöka sträva efter. Bara för att man sitter bakom en datorskärm och har sin "anonymitet", betyder det inte att man får bete sig som ett fån hela tiden, och inte förvänta sig att bli bränd förr eller senare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Helt rätt!

Fler utvecklare borde följa deras exempel, det är generellt sett aldeles för lamt med åtgärder mot de idioter som sabbar för alla andra.

Och till de som efterfrågar yttrandefrihet: Om ni väljer att köpa spelet och spela det så underkastar ni er automatiskt utvecklarens regler och de har rätt att själva välja vilka de tycker förtjänar en ban.

I min erfarenhet så är det dessutom extremt sällsynt att det sker några misstag, det brukar krävas ordentliga bevis för en banning och i 99% av fallen som jag sett så har det visat sig vara mer än välförtjänt.

Vissa tror att de får bete sig hur som helst bara för att de har sin anonymitet bakom sin dator. Om deras mamma och pappa nu inte lyckades att uppfostra dem ordentligt, så får väl utvecklare som ArenaNet göra det i deras ställe antar jag.

SE

Testpilot

haha , hur kul som helst då sanningen uppdagas.
Det är ju oftast de mest skrikiga idioterna som har 0 koll på vad de gjort.

123
Skriv svar