Inget Dead Space 2 till pc

Medlem

Nej! jag vill inte spela TPS och FPS med skjutvapen på konsol! den som tycker det är bra gillar inte jag. känns som om man styra en jävla plåtburk med fjärrkontrollen helt omöjligt att förflytta sig lite. Gud jag önskar att EA games konkar och Xboxen dör i ett obotligt virus.
GAH! jag behöver min Mus så är det bara

Inaktiv

FUCK YOU EA, FUCK YOU. DRA ÅT HELVETE. JÄVLA PISSAPOR. FYFAN VAD ARG JAG ÄR NU.

BRB HAT MEJL TILL DOM

ANGRYYYFACE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! D:<

Medlem

Damn it to hell!

Medlem

Ettan var ju totalkass på PC ändå. Gick inte att styra för fem öre, och med en FOV på typ 30 grader var det ju svårt att ens se vad man gjorde.

Vet inte om xbox-versionen var bättre på någon av dessa punkter, men förmodligen eftersom det fick ok betyg.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ettan var ju totalkass på PC ändå. Gick inte att styra för fem öre, och med en FOV på typ 30 grader var det ju svårt att ens se vad man gjorde.

Vet inte om xbox-versionen var bättre på någon av dessa punkter, men förmodligen eftersom det fick ok betyg.

Nah, samma spel, men mindre krav.


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Robboy:

Nej! jag vill inte spela TPS och FPS med skjutvapen på konsol! den som tycker det är bra gillar inte jag. känns som om man styra en jävla plåtburk med fjärrkontrollen helt omöjligt att förflytta sig lite.

Ska man vara helt krass, så är faktiskt det något mer realistiskt med en viss tröghet. Ett fps med mus, twitch reflexer och 180 graders skott är inte speciellt realistiskt. Sen är förstås spelkänslan en helt annan sak.

Medlem

Med dagens Kassa konsolporter, eller de fall där de tom hoppar PC, kan man lika väl skita i att köpa dyra komponenter, och istället glo på film.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Riktigt dålig, och visar bara på den skeva utveckling som sker.
I ren protest ska jag inte sätta på mitt Xbox360 på ett bra tag till.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:

I ren protest ska jag inte sätta på mitt Xbox360 på ett bra tag till.

Hm.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av qayotee:

Sen var det inget fel på Dead Space till PC om man hade kontroll.

Ska man lira med handkontroll kan man lika gärna köpa spelet till konsoll :S

Inte om man har en bra dator som kan maxa grafiken sen spela på 42tummarn genom HDMI.

^______^

Medlem

Sucks to be a PC-only gamer.

Medlem

Vafan då. Spelet sög på konsoll... =(

Medlem

Uselt.

Ettan va ascoolt, även till pc. Jag hade _inga_ problem med det då jag snabbt insåg det inte var counterstrike jag spelade utan något helt annat och anpassade mig där efter.

Att EA skippar 2'an på PC är ju bara så lågt...

*Går och joinar ännu ett par "hata-EA" Groups på facebook*


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av DumSmurfen:

känns redan att 2010 kommer bli ett tufft år för oss pc spelare

nja vi har mass effect 2 bad company 2 bioshock 2 osv.

Bioshock var en Riktigt usel portning och Mass Effect är inte särskilt bra heller. BC2 har jag dock förhoppningar på. Och förjävla synd att jag inte gillar Blizzards spel... =(


signatur
Medlem

Alla som säger att kontrollerna var dåliga vet ju ingenting, det var pga V-sync, om man stängde av det blev siktningen mycket bättre. Detta kan hända i flera spel att musen blir seg med V-sync på. Om man istället satte på v-sync i nvidia kontrollpanelen blev det mycket mindre delay. Hade aldrig något problem med kontrollerna, och spelet funkade utmärkt på en hyfsad dator på max grafik inställningar, absolut inte en dålig port. Meeen alla tycker väll olika.

Medlem

Lika bra det, gillade inte ettan, man blev sjösjuk av kontrollerna och det gick ju inte sikta ordentligt. Nåja, det kanske räknas som en "feature".


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Konsollspel kan lika gärna hålla sig till konsoll. Första spelet sög, 2:an lär inte bli mycket bättre.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

KoP
Medlem

Dead space sålde väl för dåligt på pc. Om nu så är fallet så finns det ingen orsak att prångla ut 2:an på pc. :/

Medlem

ingen big loss för min del

Jag köpte det på Steams feta Mellandags rea för typ 8 Euro. började spela kom kanske halvvägs sen slutade jag spela. Inte för att det var direkt tråkigt eller något, jag kände mig bara inte motiverad att fortsätta

Medlem
Skrivet av Omero:

FUCK YOU EA, FUCK YOU. DRA ÅT HELVETE. JÄVLA PISSAPOR. FYFAN VAD ARG JAG ÄR NU.

BRB HAT MEJL TILL DOM

ANGRYYYFACE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! D:<

Kunde inte sagt det bättre själv

Usch usch usch. Jag har inte konsol och vill inte ha en, men fan snart måste man väl. Men fps och sånt vill jag inte köra på konsol. Usch, detta var tråkigt.

Men sedan blir jag alltid lika shockad när personer man frågar har spelat mängder med PC-spel men högst köpt 3st totalt. Inte konstigt att det ser ut såhär.

Medlem
Skrivet av Robboy:

GAH! jag behöver min Mus så är det bara

Vilken mus syftar du på???

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av bjosarn:

I ren protest ska jag inte sätta på mitt Xbox360 på ett bra tag till.

Hm.

"sätta på"

hehehe... hohoho...

Förlåt! :-|


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar