• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Heart of Darkness
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Är spelomslagen döda? 2
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 13
  • Speccat - en podcast om spel och allt runtomkring! 29
  • Mr Bennet!!! 3
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 13
  • God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion 28
  • Twitch/Prixm - From fat to fit med Fortnite! Kom in och titta på mig när jag svettas och gråter nördtårar! -1.9KG VECKA 1! 24
  • Stora humortråden 35
  • Battlerite 4
Nya recensioner
  • Recension - Football Manager 2018 Touch 2
  • Recension – God of War 109
  • Recension – Sea of Thieves 33
  • Testpilot: 240Hz-skärm från AOC Agon testpilotas, ingen anade vad omdömet skulle bli! 18
  • Recension – Far Cry 5 vet inte hur man har tråkigt 67
  • Recension – Sea of Thieves 65
  • Recension - När A Way Out är som bäst gör det saker vi aldrig sett i spel förut 65
  • Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom 21
  • Recension – Warhammer: Vermintide 2 33
  • Recension – Qube 2 5
Nya medlemsrecensioner
  • Shadow of the Colossus 1
  • Return to Return to castle Wolfenstein 2
  • Far Cry 5 - Spoilerfria Recensionen. 10
  • Fighters Anthology - 18 år senare 10
  • Call of Juarez: Bound In Blood 5
  • Analogue Super NT - intryck efter en vecka 5
  • Snabbrecension av Kirby: Star Allies 5
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 9
  • 30 timmar med Ni No Kuni II 8
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Razers slimmade speldator Blade Stealth går nu att beställa till Sverige Idag
  • Quiz om processorsocklar svårast hittills Idag
  • Sharp lanserar den första 8K-upplösta TV:n för den europeiska marknaden Igår
  • Microsoft lägger till 120 Hz-stöd för Xbox One Igår
  • EK Water Blocks äntrar marknaden för färdigbyggda datorer 21 / 4
  • AMD lanserar strömsnåla Ryzen 5 2400GE och Ryzen 3 2200GE 21 / 4
  • Teknikstund: Ska skärmen vara böjd? 21 / 4
  • Miljontals användare drabbade av skadliga annonsblockerare 20 / 4
  • Quiz: Gissa sockeln 20 / 4
  • Nederländerna klassar vissa lootlådor som hasardspel 20 / 4
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Spotifys hemliga vapen Igår
  • #227: Du är också en idiot på nätet 21 / 4
  • Hur paket magiskt når dig 20 / 4
  • Galaxy S9 – Snubblande nära succé 20 / 4
  • Google Chat ska lösa meddelanden på Android – igen 20 / 4
  • Snart har du SL-kortet i mobilen 20 / 4
  • 14 tips som gör dig till Spotify-proffs 19 / 4
  • Vad kan du om Mark Zuckerberg? 19 / 4
  • Amazon underlättar internationella köp 18 / 4
  • Avaktiverad Iphone? – Så här fixar du 18 / 4
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Warhammer 40K Online avtäcks i juni

1
2
Skriv svar
2010-02-08 10:50
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

#nyhetstips, #warhammer-online-age-of-reckoning, #electronic-arts, #thq, #vigil-games, #ufc-2009-undisputed

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2010-02-08 11:00
Permalänk
Dinskugga
Medlem
❤

åh det vore underbart med ett w40k spel !

dock lär väl inte Tyranids vara en spelbar faktion

Min Dator Går På StjärnKraft !

2010-02-08 11:04
Permalänk
TheDesertFox
Medlem
❤

Detta har jag vetat om länge, att virgil games höll på med 40k mmo, trevligt att de lyfter på locket och berättar lite mer hur spelet är uppbyggt och hur långt de har kommit. Men de kommer få tuff korkurnans, i form a WoW och Star Wars: TOR mmo.

2010-02-08 11:22
Permalänk
MaLiBu
Medlem
❤

gud va nice, hoppas dom inte gör en Mythic av det hela

2010-02-08 11:35
Permalänk
Groggarn
Medlem
❤

Äntligen lite mer information! Fan va gött, väldigt nyfiken på detta

2010-02-08 11:49
Permalänk
anon20356
Inaktiv
❤
Skrivet av Dinskugga:

åh det vore underbart med ett w40k spel !

dock lär väl inte Tyranids vara en spelbar faktion

Skulle inte fungera i "historien".

Enda raserna jag kan tänka mig är Space Marine, Chaos Space Marines, Orks, Eldar, Dark Eldar.

Vette tusan om Tau.

Tyranids är ju en hivemind, Necrons dödar allt levande.

Sen beror de på om de tänker ha Imperial Guard, Sisters of Battle, Death watch ect

2010-02-08 12:05
Permalänk
Icerock
Medlem
❤

Det var fan på tiden att man ska få lite mer info om det här spelet!

Dont force your weakness upon me!

2010-02-08 12:07
Permalänk
anon3564
Inaktiv
❤

---

2010-02-08 12:07
Permalänk
Punchbag Polly
Medlem
❤

Oh... kan...knappt..andas....

Jag blir glad av olika anledningar:

a) Ett MMO med War40k är nåt jag alltid velat spela.
b) Det är ett MMO, vilket innebär att det görs inte med konsol i åtanke, vilket i sin tur gör att det blir ett bra spel, iallafall kontrollerna.

Detta ska jag följa riktigt noga... Äntligen ett spel jag är riktigt sugen på, har vart lite blä åt spel de närmsta åren.

2010-02-08 12:22
Permalänk
Proppen
Medlem
❤

WH40K FTW!

Kul nyhet!

2010-02-08 12:31
Permalänk
Hannu
Medlem
❤

Vigil games har då inte gjort mkt spel, verkar sakna erfarenhet. Får se om det blir något av det här.

2010-02-08 12:57
Permalänk
v1ctory
Medlem
❤

Undeeeerbaaaart! Längtar redan!

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

2010-02-08 13:08
Permalänk
Anton Q
Medlem
❤
  • Plats: Stockholm

300 000 prenumeranter är väl ändå inte dåligt? Det gör det ju till antagligen top 5 mest populära MMO lir. Bakläxa, bara för WoW har 108 miljarder prenumeranter så gör det inte folk som har 300 000 till förlorare.

https://www.infinitesplit.com/

2010-02-08 13:09
Permalänk
anon5109
Inaktiv
❤

Hoppas bara det blir ett MMO med 40k känsla, inte bara att grinda WoW/EQ style efter bättre gear o skjuta tyranids istället för troll o drakar.

2010-02-08 13:11
Permalänk
v1ctory
Medlem
❤
Skrivet av Preed:

300 000 prenumeranter är väl ändå inte dåligt? Det gör det ju till antagligen top 5 mest populära MMO lir. Bakläxa, bara för WoW har 108 miljarder prenumeranter så gör det inte folk som har 300 000 till förlorare.

300.000 är tyvärr gamla siffror, ligger knappast över 100.000 i nuläget.

Vi får hoppas att 40k blir ett PvP MMO utan alltför många korkade designval, då har det alla chanser i världen att lyckas.

2010-02-08 13:17
Permalänk
AstroCreep
Medlem
❤

Space Marines!!

2010-02-08 13:22
Permalänk
v1ctory
Medlem
❤
Skrivet av AstroCreep:

Space Marines!!

Kärlek! :heart:

Hoppas på en release innan 2011. (Man kan ju alltid hoppas...)

2010-02-08 13:41
Permalänk
ShciZo
Medlem
❤
Skrivet av Preed:

Om EA tvingas stänga ner servers för att det inte finns folk som spelar så kan man väl inte säga att spelet levt upp till förväntningarna. Varken för spelarna eller EA.

Läs ordentligt innan du kommenterar/flamar...

2010-02-08 13:52
Permalänk
Spectral
Medlem
❤
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Preed:

Vi får hoppas att 40k blir ett PvP MMO utan alltför många korkade designval, då har det alla chanser i världen att lyckas.

Nej precis, kan knappt vara över 100k användare nu. Det finns 2 engelskspråkiga servrar kvar i nuläget. Testade en sån där trial och vad jag förstått har dom plockat bort feature efter feature utan att lägga till något endcame content över huvud taget. Kan inte tänka mig att spelet har mer än ett par månader kvar, max ett år.

Så man får väl hoppas att 40k blir ett bättre och mer lyckat mmo. Gillade verkligen upplägget med world pvpn i warhammer och önskar att jag var med på tiden då daoc var stort.

2010-02-08 13:52
Permalänk
Darkseed
Medlem
❤

Ehm jaha. Kalla mig pessimist men det känns inte som WH40k gör sig som ett springa runt själv eller i grupp och döda små kreatur-spel. Men men, tiden får väl utvisa hur det ligger till med den saken.

2010-02-08 13:56
Permalänk
warh0g
Medlem
❤

Chaos Space Marines 4tw:
"The day will not save them. And we own the night."

Detta kan bli intressant

Welcome to the Manglerdome

2010-02-08 14:03
Permalänk
v1ctory
Medlem
❤
Skrivet av Spectral:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Preed:

Nej precis, kan knappt vara över 100k användare nu. Det finns 2 engelskspråkiga servrar kvar i nuläget. Testade en sån där trial och vad jag förstått har dom plockat bort feature efter feature utan att lägga till något endcame content över huvud taget. Kan inte tänka mig att spelet har mer än ett par månader kvar, max ett år.

Så man får väl hoppas att 40k blir ett bättre och mer lyckat mmo. Gillade verkligen upplägget med world pvpn i warhammer och önskar att jag var med på tiden då daoc var stort.

Håller med dig till 110%, hoppas att de inte gör ännu ett PvE MMO av 40k, då skulle jag blir riktigt ledsen.

Hoppas även på en daoc remake av Mythic när och om Warhammer stängs ned. Med remake menar jag ny grafikmotor och lite annat puts.

2010-02-08 14:10
Permalänk
anon4197
Inaktiv
❤

Har ett par polare med kontakter till företaget som säger att det är lite unstable och so-so (företaget då, inte projektet). Men vem vet. Jag tror och hoppas att det kommer gå bra.

Finns grafik här förövrigt.

http://kotaku.com/5415951/an-early-look-at-the-warhammer-40k-...

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

2010-02-08 16:00
Permalänk
conthox
Medlem
❤

WH40k är bättre än WH, så hoppas det blir bra.

2010-02-08 16:41
Permalänk
Eggon
Medlem
❤

Som gammal 40K boardgame/figurspels geek så kommer det här som en positiv nyhet. Jag är riktigt nyfiken på hur de tänker applicera en MMO mall över en 40K värld utan att det känns konstlat eller omotiverat.

Ett exempel: De allra flesta västerländska MMO som finns ute just nu är centrerade kring den enskilde spelaren och dennes framgång. Hur löser de detta med de mest ikoniska karaktärerna i hela 40K universumet; Space Marines med avseende på levels? Tanken på att spela en Space Marine som kan klättra i levels känns kontra-intuitivt. Förvisso kanske detta kan lösas med grader men hur troligt är det att det enbart springer omkring en massa Space Marine Captains? Kanske ett skillbaserat system är att förväntas?

Den andra pucken blir huruvida det kommer att finnas PvP och hur detta appliceras till en IP där de -flesta- (OBS alltså inte ALLA ) enheter är avståndsbaserade. Assaultmarines har t.o.m. en boltpistol så de blir inte genuint närstridsfokuserade ändå. Ett exempel på vad detta kan resultera i är WAR där bland det tråkigaste just nu är skyttegravskrigen där två fronter av Brightwizards, Engineers och Shadow Warriors står och pepprar på en front Sorcerers, Squig Herders och Maguses. Närstridsklasserna blir totalt sönderskjutna om de ens försöker ta sig över "ingemanslandet". Lägg till på detta att Mythic verkar tycka att alla avståndsklasser, med några undantag, ska vara extremt kraftfulla. (För er som spelar eller spelade WAR tänk patch 1.2 eller "Rain of fire" patchen) Jag är dessutom medveten om att WAR kanske inte är det mest passande exemplet men det fyller kanske sin funktion här i att förmedla en mental bild på vad det är som oroar mig.

Ett alternativ skulle vara att introducera de klasser som är genuint närstridsbaserade inom 40K´s IP. Eldars Howling Banshees eller Dark Eldars Wyches t.ex. men då dessa räknas som elitenheter kanske det blir svårt att motivera varför dessa klasser har valts?

Vad jag försöker förmedla är min oro över att ramarna som ett DIKU MMO bär med sig kraftigt kommer att marginalisera dels spelbara klasser men även hur spelet faktiskt kommer att se ut som färdig produkt.

Jag håller tummarna för THQ och Vigil Studios men är reserverad i mina förväntningar

2010-02-08 17:17
Permalänk
Dannie
Medlem
❤

Inte lite MMORPG's som kommer ut...

Min tråkblogg.

2010-02-08 17:50
Permalänk
swordy
Medlem
❤

40k är mycket mer intressant än "vanliga" warhammer. så detta ska bli intressant å se/läsa mer av.

2010-02-08 21:10
Permalänk
Horza
Medlem
❤

Undrar om de kommer att anlita GOA för Euroreleasen......
Skämt åsido hoppas jag att man tar det till ett SquadRPG dvs att man spelar en squad med soldater som man kan designa och fixa interaktioner med, så all PvP blir squads on squads....

Gärna på ett poängsystem så man kan köra några få tunga eller många lätta units i sin squad.

Det vore verkligen lite nytt i den gamla MMORPGsoppan.

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

2010-02-09 08:59
Permalänk
0nyx
Medlem
❤

NONE CAN WITHSTAND OUR FAITH!

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.

2010-02-09 09:32
Permalänk
elimsen
Medlem
❤
Skrivet av Eggon:

De allra flesta västerländska MMO som finns ute just nu är centrerade kring den enskilde spelaren och dennes framgång. Hur löser de detta med de mest ikoniska karaktärerna i hela 40K universumet; Space Marines med avseende på levels? Tanken på att spela en Space Marine som kan klättra i levels känns kontra-intuitivt. Förvisso kanske detta kan lösas med grader men hur troligt är det att det enbart springer omkring en massa Space Marine Captains? Kanske ett skillbaserat system är att förväntas?

Jag är mycket nyfiken på hur de kommer lösa detta. Nyfiken och inte så lite skeptisk, har svårt att se ett lyckat RPG där alla spelar Space Marine.

Om jag fick ansvaret för speldesignen skulle jag förmodligen inrikta mig på ett ganska smalt område som fokuserar på individer och inte på stora slag. Kanske något med Inquisitor, Demon Hunter eller Witchhunter tema. Något Spacehulk inspirerat kanske också skulle funka.

Förövrigt hoppas jag att de vågar designa om Orkerna ordentligt, tycker verkligen inte GW lyckats få dem att passa in i resten av temat.

1
2
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 20 / 4 Nederländerna säger aja baja till loot-lådor 33
  • 19 / 4 Både Battlefield 5 och Black Ops 4 kan få Battle Royale-lägen 32
  • Idag Influencer streamade Everspace för 50 000 kr/tim – spelade "som en jävla idiot" 30
  • 21 / 4 Skådespelerskan Nina Bergman låter meddela att en ny Doom-film är på väg 29
  • 20 / 4 Fredagsquiz - Spelgudar! 26
  • 20 / 4 Se oss dö i Dark Souls: Remastered 25
  • 20 / 4 Fräcka Fredag live 14:00 – ställ dina frågor nu! 22
  • Igår Valve köper upp studion bakom Firewatch 17
  • 19 / 4 Nästa expansion för Cities: Skylines heter Parklife 17
  • Idag Veckans stream – rösta fram spelet nu! 14
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Är spelomslagen döda? 2
  • The Swords of Ditto, Officiella tråden, Info / Guide / Frågor / Allmän diskussion 13
  • Speccat - en podcast om spel och allt runtomkring! 29
  • Mr Bennet!!! 3
  • Nintendo Switch & dockan - undvika skärmrepor 13
  • God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion 28
  • Twitch/Prixm - From fat to fit med Fortnite! Kom in och titta på mig när jag svettas och gråter nördtårar! -1.9KG VECKA 1! 24
  • Stora humortråden 35
  • Battlerite 4
  • New Game+, mervärde eller onödigt? 41
Obesvarade
  • Dark souls Switch försenat. 0
  • [SÅLT] 4 PS4-spel och guide, superskick och billigt 0
  • Quake Champions: DOOM Edition (2018) 0
  • 100kr för KSP, DR4, Ruiner mfl i nya Humble Monthly(ref-länk) 0
  • Sista backlog recensionen 2017 - Middle Earth: Shadow of war. 0
  • TordFish Presents: Ae'Ra - Sunburn 0
  • Köpes: Koder till World Of Warships 0
  • Silent Thunder 0
  • "IEGOCENTRIC" - på extern hemsida! 0
  • Mer gratis: Spec Ops: The Line via Humble Bundle (tidsbegränsat) 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2018 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion