Hitman: Absolution
Tystnad – torpedens viktigaste vapen. Och med sex år i anonymitet har Hitman gjort löjligt bra ifrån sig. I november återvänder den danska döden, men FZ har redan smakat på den.
#hitman-absolution, #io-interactive, #red-dead-redemption
Så utan "Instinct" i hc läget kan man inte gömma ansiktet?
Tänkte på en sak: Om man skjuter nån i säg bröstet. Då blir ju kläderna blodiga. Om man sen tar på sig kläderna så är blod fläcken kvar? och man blir avslöjad/utpekad? Hur funkade det i förra hitman? (antar att kläderna inte ens blev blodiga)
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Tänkte på en sak: Om man skjuter nån i säg bröstet. Då blir ju kläderna blodiga. Om man sen tar på sig kläderna så är blod fläcken kvar? och man blir avslöjad/utpekad? Hur funkade det i förra hitman? (antar att kläderna inte ens blev blodiga)
Utav det jag vet så kan du döda en polis, ta kläderna och sedan gå omkring med blodfläcken utan att någon reagerar tyvärr, det kunde vi bevittna förra året, men det var på beta versionen.
Det här spelet låter kanon.
FZ: Går det att stänga av hud och andra hjälpmedel utan att spela på högsta svårigheten?
Vet ej, jag hann inte lira på svåraste och jag tänkte inte på att kolla menyinställningarna. Men instinct är ju frivilligt att använda.
Jag är osäker. Instinct-knappen verkar ha flera funktioner: dels "fusket", men även att man "gömmer" sig när någon fattar misstankar mot dig. Det senare är ju rätt nödvändigt, annars blir det omöjligt att använda t.ex. polisuniform i närheten av poliser. Jag gissar att "fusk"-delen av instinct stängs av i hardcore-läget och det andra blir kvar.
Blod på kläderna har, såvitt jag vet, ingen betydelse (men jag svär inte på det). Blod på marken drar däremot ögon till sig.
Jag hoppas det kommer en mod som gör att man kan starta varje uppdrag med cowboy-hatten på. Annars vill jag inte spela.
Haha ok ... men i contracts läget går det om jag fattat rätt. bara du har låst upp hatten
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?