Call of Duty: Black Ops II
Jag tror många VILL spela/prova det, men inte betala hutlösa 600kr för en titel som inte ens har ett demo. Det brukar ju faktist FIFA ha.
Personligen vill jag bilda mig en egen uppfattning om det är värt det eller inte innan jag betalar. Inte läsa och spoila hela spelet på diverse sidor.
Nu tänker vi på tonen i inläggen så att jag slipper svinga varningshammaren (lillebror till banhammern).
Snälla....snälla....SNÄLLA FZ kan inte inte skriva ner längden på de spel ni hinner spela ut under recensionerna klart och tydligt som The Angry Joe Show gör!?!?
Personligen tycker jag inte det räcker med att skriva "längden är lagom" eller liknande. Kan ni inte göra som Angry Joe och säga klart och tydligt att spelet är 6 timmar, 7 timmar osv?
Bra recension för övrigt, ska åka ner på stan och plocka upp mitt exemplar om en stund, det blev trots allt en förhandsbokning igår då game ger trippel bonus på kortet när man bokar BO2, samt att jag älskade det första BO, har spelat det många timmar, 82 timmar kampanj/zombies (majoriteten av timmarna på kampanjen som jag spelade ut många många gånger) och 84 timmar multiplayer.
Låt oss bara hoppas att pc versionen inte släpps trasig igen^^
Game long and prosper
fast trent har ju gjort ett jävla bra jobb på musik fronten
Jäklar vad den där va skön! Den riktigt skriker mörk atmosfär
Game long and prosper
Än en gång bajsar man PC-spelarna i ansiktet med att inte ha rankade dedikerade servrar utan kör samma skitsystem som MW2 och 3!!!
Hur i helvete kan man misslyckas så fatalt???
Bra att du har kollat upp det innan du snackar skit...
det är dedicated på PC.
Nä det är just det det INTE är! Du kan inte välja vilka servrar du ska spela på, precis som de misslyckade föregångarna! Alltså kommer man få leva med att alla fuskare kan kvarstanna utan oro.
Än en gång bajsar man PC-spelarna i ansiktet med att inte ha rankade dedikerade servrar utan kör samma skitsystem som MW2 och 3!!!
Hur i helvete kan man misslyckas så fatalt???
Bra att du har kollat upp det innan du snackar skit...
det är dedicated på PC.
Nä det är just det det INTE är! Du kan inte välja vilka servrar du ska spela på, precis som de misslyckade föregångarna! Alltså kommer man få leva med att alla fuskare kan kvarstanna utan oro.
Steams VAC anti cheat program + Dedikerade servrar men ingen server browser, fick jag fram efter en snabb googling
Game long and prosper
Det är helt dedikerade servrar som är rankade. Ingen serverbrowser, eftersom det skulle vara extremt poänglöst då alla servrar driftas av Treyarch själva.
De har både VAC och sin egna proprietära programvara som körs på servrana för att hitta fuskare. Utöver det så kör de dataanalys på matcher och spelare för att upptäcka fuskare, och så har de ytterligare ett sätt att hitta fuskare genom att andra spelare kan rapportera fuskare inifrån spelet.
Det största negativa med detta är att en fuskare inte upptäcks direkt på servern, och kan säkerligen fortsätta några matcher till innan fuskaren blir bannad. Det är då det är viktigt att communityn hjälper till att rapportera detta.
I det stora hela tycker jag personligen att de har valt den vettigaste medelvägen. De har dedikerade servrar för att alla ska få samma förutsättningar i ping och de ger spelarna ingen chans till att få tag på serverfilerna för reverse engineering, vilket skulle öka antalet fuskprogram avsevärt.
Och dessutom är jag glad över att slippa alla fåniga servrar med specialregler om förbjudna perks, förbud mot granater och liknande (eller det mest korkade "crouch only").
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Skulle det inte vara bra ifall alla recesenter gav CoD skitbetyg?
Det kanske skulle göra att dom vaknar till lite, o wips, får vi ett nytt, revolutionerande CoD. Det har vi inte haft sedan 4an
Måste man alltid jämföra "nya" produkter med gamla, kan man inte låta dem stå för sig själva.
Jag ser framemot min "CoD:BOII - Flying Squirrel Edition"
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Måste man alltid jämföra "nya" produkter med gamla, kan man inte låta dem stå för sig själva.
Hade de velat det hade de tagit bort orden Call Of Duty när de gav ut första MW. Spel säljer oftast bra tack vare namnet, kalla det något annat och det lär inte sälja i närheten lika bra.
http://www.pcgamer.com/2012/11/13/some-copies-of-call-of-duty...
Humor på hög nivå!
Haha, gjorde min dag
EA har tagit marknadsföringen till en helt ny nivå.
Tycker det ska stå med ändå,
Utvecklingen av spelserien finns ju knappt där.. Visst gjorde bo2 de bättre jobb men vafan.. Inte mkt att hurra över.
Sen bör du skrva till att SP är totalt handhållen och bör inte ens finnas med i spelet, det finns gamla terminator arkadspel på Liseberg med bättre inlevelse än CoD, BF, MoH,
http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&feature=pl...
TB gör bra exempel på något jag har ansett som ett problem i MMS sedan CoD4. Halo serien försöker fortfarande ha rätt öppna banor, ge spelaren möjlighet till fordon och byta vapen när de vill
http://forlackofabettercomic.com/img/comic/173.png
Att du och dina kumpaner orkar trolla varenda COD-nyhet är helt fantastiskt för mig. Underhållande i sin enfald.
Väl mött
hhahahahhahah så jävla bra!!
Om ni vill ha en "second opionion" kolla in GameTrailers recension med. Länk finns i mitt blogginlägg:
Hade de velat det hade de tagit bort orden Call Of Duty när de gav ut första MW. Spel säljer oftast bra tack vare namnet, kalla det något annat och det lär inte sälja i närheten lika bra.
Sant, men det går ju att spela spelen för sig själva, men BO2 knyter ihop säcken från förra spelet.
Nu har jag inte lirat CoD sedan 4:an kom ut, så man kanske ska ge detta ett försök och hoppas att det kommit till något nytt i serien Banne mig om det inte gjort det, då blir det aldrig ett CoD igen.. Tacka vet jag det första CoD som släpptes, det var grejer det!
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Det är helt dedikerade servrar som är rankade. Ingen serverbrowser, eftersom det skulle vara extremt poänglöst då alla servrar driftas av Treyarch själva.
De har både VAC och sin egna proprietära programvara som körs på servrana för att hitta fuskare. Utöver det så kör de dataanalys på matcher och spelare för att upptäcka fuskare, och så har de ytterligare ett sätt att hitta fuskare genom att andra spelare kan rapportera fuskare inifrån spelet.
Det största negativa med detta är att en fuskare inte upptäcks direkt på servern, och kan säkerligen fortsätta några matcher till innan fuskaren blir bannad. Det är då det är viktigt att communityn hjälper till att rapportera detta.
I det stora hela tycker jag personligen att de har valt den vettigaste medelvägen. De har dedikerade servrar för att alla ska få samma förutsättningar i ping och de ger spelarna ingen chans till att få tag på serverfilerna för reverse engineering, vilket skulle öka antalet fuskprogram avsevärt.
Och dessutom är jag glad över att slippa alla fåniga servrar med specialregler om förbjudna perks, förbud mot granater och liknande (eller det mest korkade "crouch only").
Hej. Jobbar du för steam?
Det där med att man som cummunity skall hjälpas åt fungerar ju bra.. se på steam och battlelog, tar ju månader innan det ens blir en stat-wipe i bästa fall
En på min spellista har "host"-programmet till MW3 sen släppet(i princip) och kan forcera dual weld, teleportera gubbar,god mode etc. så allt det där kan dem skriva ut på ett vasst A4 och torka sig med. Inget mer COD/BF innan man kan säkerställa ett fairplay. Klart att fusk förekommer men den passivitet inom EA/Activission/Steam tror jag inget kan likställas med!
Vill man slippa fusk så finns det bara ett enda säkert alternativ, att köra på ett LAN. Det finns inte någonstans på nätet som är skyddat, allt går att knäcka. Det är den bistra verkligheten.
Jag ser samma problem med alla dessa försök att stoppa att folk fuskar som med DRM, de som drabbas är inte de som fuskar.
Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.
det är väl quake också då antar jag ? eftersom det är ett fantasikrig, och diablo 2 också för det är ju väldigt orealistiskt
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.
det är väl quake också då antar jag ? eftersom det är ett fantasikrig, och diablo 2 också för det är ju väldigt orealistiskt
Det är bra att du gämför cod med 17 år gamla spel för det är presis vad cod är. Ett 17 år gammalt spel med lite förbättrad grafik
Tackar för infon! Tyvärr gillar jag att administrera egna servrar då jag fullständigt avskyr vissa sätt att spela! Typ farliga krigare som skuttar runt som kaniner kan stanna i sin bur där hemma och knapra morötter. All form av tub/rpg-spam är och så jävla löjligt i ett spel som försöker se hyfsat verklighetstroget ut. Allt detta får man nu tyvärr leva med pga dåligt val från tillverkarnas sida (enligt mig).
Man får naturligtvis tycka vad man vill men för mig är det en fail från Treyarch
Tackar för infon! Tyvärr gillar jag att administrera egna servrar då jag fullständigt avskyr vissa sätt att spela! Typ farliga krigare som skuttar runt som kaniner kan stanna i sin bur där hemma och knapra morötter. All form av tub/rpg-spam är och så jävla löjligt i ett spel som försöker se hyfsat verklighetstroget ut. Allt detta får man nu tyvärr leva med pga dåligt val från tillverkarnas sida (enligt mig).
Man får naturligtvis tycka vad man vill men för mig är det en fail från Treyarch
Jag förstår precis vad du menar, och håller till stora delar med dig. Men jag tycker att det hjälper med att anpassa spelstilen för att komma åt såna spelare som bara spammar explosiva vapen. Och däri ligger, vad jag anser, en av CoD-seriens storheter. Att alla spelstilar går att motarbeta på något sätt, med rätt uppsättning perks, equipment och annat. Sten-sax-påse, y'know.
Så istället för att gnälla på att andras spelstilar förstör sättet DU spelar på, anpassa dig istället. Bara ett tips!
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Jag måste säga att jag gillar hur både Eurogamer och VG247 valde att införskaffa spelen själva istället för att delta i pr-bataljonens förspelarevenemang (enda chansen att prova på spelet i förväg), även om recensionerna får dröja lite. Pressetik inom spelbranschen är ju ett rätt hett ämne nu i och med Doritosgate (rekommenderad läsning för dig som vill bli insatt i svårigheterna tillika gränslandet mellan speljournalistik och spelmarknadsföring).
Med det sagt tvivlar jag inte på vår recensent, då jag tycker att texten är personligt nyanserad med flera välutarbetade argument åt alla de håll. Jag säger det som en vinkning mot hur jag skulle vilja se branschen framledes, för att motverka problem och kämpa för ett mer transparent samhälle.
By deciding what is right you ultimately end up blind.