Laga stick drift ps5 kontroll

Medlem
Laga stick drift ps5 kontroll

Hallå gott folk! Har fått erbjudande att köpa ps5 kontroll för 150kr, den har dock stickdrift men funderade på om det skulle va relativt enkelt att laga? Någon som gjort det?

Medlem

Det är väldigt pilligt och lätt att vara för hastig, jag har gjort det men arbetstiden kontra vad en ny kontroller kostar gör det inte värt det för min egen del. Brukar köpa mina på rea runt 500:-, att köpa nya moduler kostar en slant (tror jag gav runt hundralappen för allt).

Det kräver en del lödarbete så var beredd på det.

https://www.ifixit.com/Guide/DualSense+Joystick+Replacement/1...

Medlem
Skrivet av Lathron:

Hallå gott folk! Har fått erbjudande att köpa ps5 kontroll för 150kr, den har dock stickdrift men funderade på om det skulle va relativt enkelt att laga? Någon som gjort det?

Spakarna är fastlödda i dosan, så det är nog inte särskilt lätt att byta dem, nej.

Medlem

Det beror på vad som orsakar stickdriften. Om det är på grund av damm eller hår så kan det vara enkelt fixat — då är det bara att öppna upp och skruva lite så att man kommer åt och sedan rengöra med luftspray (luft på burk). Är det läskspill eller liknande så kan man prova att rengöra med isopropanol och mikrofiberduk/bomullsstickor.

Medlem

Tack för svar hörni! Jag är helt noob på o greja med elektronik så utifrån det ni skrivit så låter det ju inte som en bra ide 😅

1
Skriv svar