Jh
Medlem

Damp ned i brevlådan idag Det ska bli en riktig kanon helg..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Spelet var väldigt bra, men är missnöjd med slutet. Var inte lika epic som i 1an

Medlem

vänta lite... gjorde de om huvud-karaktären till tjej?

Medlem
Skrivet av Horzie:
Skrivet av Segas:

Tyvärr lika tråkigt som sin föregångare. Hatar hur spelet styrs och tvåan var inte alls bättre.

Varför köper man uppföljaren om man inte gillade ettan

Blir nog ett köp från Steam imorgon, ettan va grym

Tvivlar dock på att han har köpt spelet utan förmodligen tankat ned det...

Inaktiv
Skrivet av ingenman:

Bästa spelet på länge. Klarat det efter 20h spelande!

***SPOLIER*** ***SPOLIER*** ***SPOLIER***

20h är snabbt, hur många av dina allierade överlevede? Jag klarade det på 32h och då dog endå en.

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Underbart spel! Är på mitt 3e varv nu. Bioware kan göra som ingen annan gör.. väldigt bra spel.

Spelet släpptes idag och du är inne på ditt tredje varv? Köp spelet om du tycker att de är så underbart!

Medlem
Skrivet av Scream112:

vänta lite... gjorde de om huvud-karaktären till tjej?

För mig har Shepard alltid varit en kvinna (Jennifer Hale rules!), men jag håller med, det låter konstigt att det skulle vara officiellt att det är en kvinna i 2:an och en man i ettan...

Eller skulle det vara en kvinna i ettan också?

Allt man ser på officiella trailers är ju den manliga versionen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Jag ser inte riktigt vad som är kul med detta.

Körde ettan och kom till citadel sedan tog jag bort det, och ville stämma Bioware för ett sånt dåligt spel. Stridssystemet var ju förskräckligt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag har stött på en hel del buggar i spelet, t.ex. att man fastnar uppe på bord, emellan dörrar och ovanpå (inner)tak.

Medlem

Det regnar glädjerecensioner på FZ numera, varannat spel får 5/5. Håller verkligen inte med om att det här var bättre än ettan. Älskade ettan på alla plan, tyckte att tvåan hade lam story, intetsägande karaktärer och dryga och otroligt upprepande strider. 3.5, svag 4 på sin höjd.

Medlem

helt sjukt roligt, gripande och underbart att spela, inlevelsen är enorm.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Scream112:

vänta lite... gjorde de om huvud-karaktären till tjej?

För mig har Shepard alltid varit en kvinna (Jennifer Hale rules!), men jag håller med, det låter konstigt att det skulle vara officiellt att det är en kvinna i 2:an och en man i ettan...

Eller skulle det vara en kvinna i ettan också?

Allt man ser på officiella trailers är ju den manliga versionen.

Man väljer i början av båda spelen om man vill vara en man eller kvinna.

Inaktiv

Najs, får ta och inhandla det i framtiden då.

Medlem

20h låter kort för att vara ett Bioware rpg. Cover-system a la Gears of war får mig oxo att bli misstänksam.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Skulle jag ha en Xbox360 skulle jag köpa det men jag tror jag väntar tills trilogin kommer i en box till PC!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Scream112:

vänta lite... gjorde de om huvud-karaktären till tjej?

För mig har Shepard alltid varit en kvinna (Jennifer Hale rules!), men jag håller med, det låter konstigt att det skulle vara officiellt att det är en kvinna i 2:an och en man i ettan...

Eller skulle det vara en kvinna i ettan också?

Allt man ser på officiella trailers är ju den manliga versionen.

Man väljer i början av båda spelen om man vill vara en man eller kvinna.

Jo tack, det vet vi också, men i recensionen stod det att den officiella versionen var att Shepard var kvinna i 2:an och det verkar skumt när Bioware alltid har promotat den manliga i alla trailers.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tog 34h för mig och alla överlevde. Gjorde alla missions och uppgraderade allt osv.

Medlem

När jag startade spelet utan att ha laddat en ME1-sparfil först, så fick jag köra med förbestämd information och där var Shepard kvinna.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Inaktiv

Skit bra recension.
Älskade både ettan och tvåan enormt mycket och är ett av de bästa rollspelen jag lirar.
Det ända spelet som överglänser detta är nog kotor


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Poncho:

När jag startade spelet utan att ha laddat en ME1-sparfil först, så fick jag köra med förbestämd information och där var Shepard kvinna.

Startade du inte upp det på vanligt sätt?

När man startar upp det utan att importera sparfil kan man välja mellan default male, default female, custom male, custom female.

Oavsett så måste jag säga att det verkligen förtjänar sitt betyg.

HELT FANTASTISKT KUL!

Jag gillade absolut 1:an och ska jag vara helt ärlig så blev jag extremt tveksam när jag hörde talas om att de hade infört ammunition och tagit bort inventorydelen. Inventory såg jag som en given del i ett rollspel, att kunna utrusta sitt team samt så fasade jag över att behöva springa och leta ammunition till mitt favoritvapen som i alla FPS.

Jag kan helt klart säga att så som de löst det med uppgraderingar som man researchar istället för 100+ oanvändbara föremål som man var tvungen att förvandla till omnigel är en klar förbättring. Däremot skulle jag gärna sett lite fler olika alternativ att researcha och framför allt att kunna researcha fram helt nya vapen dvs av samma sort, men med mer variation. Visst man hittar en del, men det är för få.

När det gäller ammunitionen så var det aldrig ett problem för mig utan man hittade lagom mycket, men samtidigt var man tvungen att vara hyffsat strategisk och inte skjuta som en galning. Jag tyckte helt klart det höjde tempot lite på striderna istället för som i 1:an där man inte hade så värst mycket motstånd när man skaffat sig några levlar/uppgraderingar. Åtminstone om man kör på en lite högre svårighetsgrad. Stundtals fick man använda lite olika vapen när ammunitionen mot förmodan tog slut, men det gjorde inget.

Helt klart är det lite segt efter ett tag att skaffa resources, men SÅ mycket behöver man faktiskt inte så det går hyffsat snabbt, särskilt efter lite uppgraderingar som underlättar letandet.

De har gjort underverk med karaktärerna över lag, både nya och gamla. Utan att avslöja något direkt så fastnade jag rejält för "professorn", ärkeängeln och personen nere i techrummet.

Jag gillade storyn även om den aldrig riktigt exploderade (inte bokstavligen talat nu hehe) och de lyckades med att få in en hel del bra twister.

Medlem

När jag tänker på det så är ju detta en TPS som jag helst lirar på konsol, detta spel är en av de enda orsaker jag skulle kunna köpa en X360 som komplement till min PS3!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Lingon:
Skrivet av ingenman:

Bästa spelet på länge. Klarat det efter 20h spelande!

***SPOLIER*** ***SPOLIER*** ***SPOLIER***

20h är snabbt, hur många av dina allierade överlevede? Jag klarade det på 32h och då dog endå en.

27h without casualties @ veteran för övrigt

Edit: Personligen så tyckte jag om ME2 väldigt mkt. Bättre än 1an? nja det vet jag inte men det va ABSOLUT en värdig uppföljare och mittenbarn i trilogin.

Medlem

Har inte ens gjort klart min första omgång men längtar redan till nästa

Medlem

Mycket mycket bra spel
har spelat igenom det 2 gånger

Blev sur första hur det gick på sista uppdraget
*spoil*
nästan alla min teammates dog.. så ville göra om och göra precis alla sidequests + DLCS ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Pang där satt den.

Såg bara betyget (trevligt!), blir skoj att kolla in hela recensionen senare. Ska spela ett tag själv först, med början nu...

Medlem
Inaktiv

Läste IGN's recension för några dagar sedan och sedan dess har det bara rullat in fantastiska recensioner om spelet.

Beställde första spelet för några dagar sedan och fick hem det idag. Dags & bli en Mass Effect-fantast ;D ... sedan skall del 2 beställas

Medlem

Har förhandsbokat för en vecka sen redan nu är det bara att vänta att det ska komma i posten förhoppnings innan helgen, pallar inte att vänta tills på måndag xD

Medlem

Toppen spel än så länge.

Medlem

Otroligt bra spel!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar