Dice pratar Battlefield 3: End Game

Robot
Dice pratar Battlefield 3: End Game

Snart är den sista expansionen för Battlefield 3 här och vi har precis fått in en videointervju.

#battlefield-3-end-game, #electronic-arts, #digital-illusions-ce


Youtuber
Dice pratar Battlefield 3: End Game

Köpte Premium, dock tröttnade jag på BF3 vid Back to Karkand, så ångrar mig lite. Dock har jag betalat ca 5kr/h för det, så är väl ändå värt något. Blir nog att hålla sig till Arma istället...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Bf1942/Bf2 = battlefield känsla
BC2/BF3 =Epic fail.

Men de lassar säkert ned en massa stålar i fickan på stureplan.

Medlem

Gott med nya banor, börjar bli lite segt att spela B2K + AM banorna

Börjar bli så uttjatat med alla som sitter och gnäller om hur "dåligt" spelet är i varenda nyhet.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

oavsett vad, så hoppas jag på ett nytt 2142 släpps snart. Det var lätt ett utav de bästa och roligaste bf spelen.

Youtuber
Skrivet av Mytacism:

Gott med nya banor, börjar bli lite segt att spela B2K + AM banorna

Börjar bli så uttjatat med alla som sitter och gnäller om hur "dåligt" spelet är i varenda nyhet.

Kallas åsikter. Jag förstår dock inte folk som tycker t.ex Bf1942 är ett bättre spel, testade det igen för ett par månader och ville nästan kräkas.

BF3 var kul, och roligare än många andra FPS som kommit senaste 5 åren men hoppas på att alla studios tar sig i kragen och sluta köra på "safe"


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Är det bara jag eller verkar Niklas Fegraeus inte ha sovit på en månad? Kolla påsarna liksom.

Tycker det är lustigt med tanke på att EA blivit stämda av sina sina medarbetare förr i tiden pga att de tvingats arbeta under slavliknande förhållanden.

Medlem

Mycket hat mot bf3. Jag har fortfarande skitkul i det men kan tänka mig att det inte är samma sak om man inte har ett stadigt gäng att lira med.

Medlem
Skrivet av flopper:

Bf1942/Bf2 = battlefield känsla
BC2/BF3 =Epic fail.

Men de lassar säkert ned en massa stålar i fickan på stureplan.

Hehehe håller med, men att säga att "BC2/BF3 =Epic fail." är väl lite väl att ta i :P.

Medlem

Har spelat fps spel i många år och har insett att jag börjar bli för gammal för detta. (57år) visst ligger jag över medium som spelare men åldern börjar ta ut sin rätt
Har premium så testar väl men som någon skrev det krävs några i ett gäng för att det ska bli riktigt kul.

Så mer SP spel blir det väl nu på ålderns höst


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Mytacism:

Gott med nya banor, börjar bli lite segt att spela B2K + AM banorna

Börjar bli så uttjatat med alla som sitter och gnäller om hur "dåligt" spelet är i varenda nyhet.

Kallas åsikter. Jag förstår dock inte folk som tycker t.ex Bf1942 är ett bättre spel, testade det igen för ett par månader och ville nästan kräkas.

BF3 var kul, och roligare än många andra FPS som kommit senaste 5 åren men hoppas på att alla studios tar sig i kragen och sluta köra på "safe"

Åsikter?
Nej, åsikter motiveras, något få gör det är snarare "det är mainstream att hata BF / CoD / WoW / activsion / Diablo / whatever".


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Antar att efter End game, så börjar hypen för bf4 köras igång : d

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Mytacism:

Gott med nya banor, börjar bli lite segt att spela B2K + AM banorna

Börjar bli så uttjatat med alla som sitter och gnäller om hur "dåligt" spelet är i varenda nyhet.

Kallas åsikter. Jag förstår dock inte folk som tycker t.ex Bf1942 är ett bättre spel, testade det igen för ett par månader och ville nästan kräkas.

BF3 var kul, och roligare än många andra FPS som kommit senaste 5 åren men hoppas på att alla studios tar sig i kragen och sluta köra på "safe"

BF2142 är ett sjukt bra spel. Det är gammalt men det vinner lätt över BF3 när det gäller macro gameplay. Det folk vill ha är självaste Macro gameplayen tillbaks och inte en blandning av Bad Company och CoD.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

BF2142 är ett sjukt bra spel. Det är gammalt men det vinner lätt över BF3 när det gäller macro gameplay. Det folk vill ha är självaste Macro gameplayen tillbaks och inte en blandning av Bad Company och CoD.

Själv vill jag ha tillbaka knivservrarna och knivandet från 2142.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Gott med nya banor, börjar bli lite segt att spela B2K + AM banorna

Börjar bli så uttjatat med alla som sitter och gnäller om hur "dåligt" spelet är i varenda nyhet.

ja undrar VARFÖR folk klagar hela tiden?

Jä*la skräp är vad det är och mjölkat så förbannat!
Battlefield dog efter BF2, idag är det bara ett trasigt spöke.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Fan vad jag älskar BF3
Bästa spelet sen COD 4 och BF2

Medlem

Död åt betald DLC. Man borde bara göra på en av tre vis: Som NS2 och släpper gratis tillägg likt en patch, gör som Blizzard och släpper expansionpack eller inget alls.

Medlem

Jag tycker det är lustigt att det är så många som uttrycker sig som om DICE är skyldiga dem någonting. DICE gör sitt spel precis som de vill; varför skulle de göra sitt spel efter några fåtal individers önskningar?

Att BC 1/2 BF3 inte är något Bf2 är väl väldigt självklart? Spelen har ändrats vilket är naturligt - finns inte så mycket att göra annat än att acceptera och gå vidare till andra spel som faktiskt har det man letar efter.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Jag tycker det är lustigt att det är så många som uttrycker sig som om DICE är skyldiga dem någonting. DICE gör sitt spel precis som de vill; varför skulle de göra sitt spel efter några fåtal individers önskningar?

Att BC 1/2 BF3 inte är något Bf2 är väl väldigt självklart? Spelen har ändrats vilket är naturligt - finns inte så mycket att göra annat än att acceptera och gå vidare till andra spel som faktiskt har det man letar efter.

Det väldigt många klagar på är att DICE helt skiter i de som varit serien trogen sen bf1942 det vill säga PCspelarna och speciellt E-sportdelen av spelen. I stället för att göra som Valve gör med CS:GO och lyssna på proffsspelarna som faktiskt kan spelet i fråga in i minsta detalj så pissar de på hela scenen.
Bra där


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av JOnnegrym:

Jag tycker det är lustigt att det är så många som uttrycker sig som om DICE är skyldiga dem någonting. DICE gör sitt spel precis som de vill; varför skulle de göra sitt spel efter några fåtal individers önskningar?

Att BC 1/2 BF3 inte är något Bf2 är väl väldigt självklart? Spelen har ändrats vilket är naturligt - finns inte så mycket att göra annat än att acceptera och gå vidare till andra spel som faktiskt har det man letar efter.

Det väldigt många klagar på är att DICE helt skiter i de som varit serien trogen sen bf1942 det vill säga PCspelarna och speciellt E-sportdelen av spelen. I stället för att göra som Valve gör med CS:GO och lyssna på proffsspelarna som faktiskt kan spelet i fråga in i minsta detalj så pissar de på hela scenen.
Bra där

Hehe, jo visst förstår jag den åsikten. Det är soft att Valve väljer att gå den vägen, men det betyder inte att man som utvecklare måste göra det. DICE gör vad de vill med sitt varumärke imo. Jag anser därtill att BF3 är ett spel som väldigt många tycker om och som gått i en riktning som är väldigt förståelig.

Att gå emot vad DICE känner för att göra skulle vara som att tvinga en musiker att fortsätta göra samma musik som denne släppt de senaste 10 åren. Inte bra.

Medlem

Jag har spelat BF3(bara hardcore) fruktansvärt mycket och har försvarat det mer eller mindre hela tiden. Men nu har tillockmed jag tröttnat... Det blir för enformigt tillslut. Visst, en-två matcher ibland kanske, men det går alldeles för fort tills det blir enformigt.

Det blir ARMA istället för min del :/

Medlem

Tycker dom hade kunnat göra någon NY bana från SP delen till MP, kriga i mellanöstern är så uttjatat!

Medlem

Saknar BF2 känslan.
När man förberedde sig inför SAAW och Up North matcher.
Kommer inte heller glömma hemsidan

RIP. http://www.bfhq.se/

Men livet måste gå vidare.

Ha en trevlig kväll alla

dmn
Medlem
Skrivet av Mytacism:

Börjar bli så uttjatat med alla som sitter och gnäller om hur "dåligt" spelet är i varenda nyhet.

Det är ju för att vi blir påminda om hur bra spelet hade kunnat vara om det bara hade haft modsupport som de gamla goda versionerna BF1942, BFV och BF2

Medlem
Skrivet av tomasp84:

Saknar BF2 känslan.
När man förberedde sig inför SAAW och Up North matcher.
Kommer inte heller glömma hemsidan

RIP. http://www.bfhq.se/

Men livet måste gå vidare.

Ha en trevlig kväll alla

Inte utan att hjärtat slår lite extra när man tänker på alla kvällar man satt med klan gänget (6 kvällar i veckan ) tränade o tjötade o skrek "alla ska med" saaw ligan o allt annat skoj.

Visst livet måste gå vidare men ibland skulle jag vilja ha en av de veckorna en gång till.
BF2 var spelet som var bäst. Sedan kom alla bra mod livet lekte och så fanns det bra siter som bfhq.se deras forum var källan till allt bra.
BF3 är ok som spel men det saknas något som fanns i BF2 samt BF2142.
Testar väl endgame sedan lägger jag fps på hyllan. I'm to old for this shit now


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Verkar va coolt det med fallskärms tanken från flygplanet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av tomasp84:

Saknar BF2 känslan.
När man förberedde sig inför SAAW och Up North matcher.
Kommer inte heller glömma hemsidan

RIP. http://www.bfhq.se/

Men livet måste gå vidare.

Ha en trevlig kväll alla

Inte utan att hjärtat slår lite extra när man tänker på alla kvällar man satt med klan gänget (6 kvällar i veckan ) tränade o tjötade o skrek "alla ska med" saaw ligan o allt annat skoj.

Visst livet måste gå vidare men ibland skulle jag vilja ha en av de veckorna en gång till.
BF2 var spelet som var bäst. Sedan kom alla bra mod livet lekte och så fanns det bra siter som bfhq.se deras forum var källan till allt bra.
BF3 är ok som spel men det saknas något som fanns i BF2 samt BF2142.
Testar väl endgame sedan lägger jag fps på hyllan. I'm to old for this shit now

Kunde inte sagt det bättre

Medlem

Bfhq. Roligaste sidan nånsin.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

jo tjeena att man sitter på en sladdande motorcykel och skjuter (frustrerande -> otänkbar syn för en som jobbar som soldat), allt för att tillfredsställa och locka till sig p12or

Medlem
12
Skriv svar