Skakig första dag för SimCity

Medlem

det är såhär med ALLA populära spel, säg ett efterlängtat spel som släppts helt felfritt?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Hallå, ta det lite lugnt! WoW hade också köer tidigt i sitt liv.

Hur du kan jämföra det här SINGELPLAYER spelet med världens största MULTIPLAYER (MMO) spelet är för mig obegripligt.

Minns tiden då det fanns en multiplayer knapp på dom flesta spelen.

Medlem
Skrivet av Vioche:

det är såhär med ALLA populära spel, säg ett efterlängtat spel som släppts helt felfritt?

Witcher 2

Medlem

En kö är väl inget att bråka om men en halvtimme lång kö är ju bara löjligt. Värsta nostalgitrippen, känns som laddningstiderna på en C64.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Har väntat på detta spelet... Men sedan både bf3 gw2 och d3 failade från start så pre-ordrar jag inte längre. Rena jävla skiten, dessa företag går in hårt på marknadsföringen, dom bondar till och med me fanatiska fans, men levererar inte stabila servrar pga av sågad server budget. Ren jävla skit, bara oförsarbart.


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av Robez:
Skrivet av Tomtefar:

Hallå, ta det lite lugnt! WoW hade också köer tidigt i sitt liv.

Hur du kan jämföra det här SINGELPLAYER spelet med världens största MULTIPLAYER (MMO) spelet är för mig obegripligt.

Minns tiden då det fanns en multiplayer knapp på dom flesta spelen.

Nu är det ju så att det inte är Singeplayer, det är Multiplayer med möjlighet att spela ensam, då ekonomin är byggd av spelarna och det är designat att hantera flera spelare under 1 region.

Jämför det med Diablo 3, du kan spela själv. Men det är byggt för att spelas i multiplayer. Om detta stör dig så förbannat, så finns det andra City-simulatorer ute på marknaden som är endast för SP.

Medlem
Skrivet av Robez:
Skrivet av Tomtefar:

Hallå, ta det lite lugnt! WoW hade också köer tidigt i sitt liv.

Hur du kan jämföra det här SINGELPLAYER spelet med världens största MULTIPLAYER (MMO) spelet är för mig obegripligt.

Minns tiden då det fanns en multiplayer knapp på dom flesta spelen.

.... lite det som är poängen i det jag skrev, det ska inte jämföras, men att ha kö in i ett SP spel för att servrarna är fulla är ju helt befängt.

Skribent
Skrivet av Vioche:

det är såhär med ALLA populära spel, säg ett efterlängtat spel som släppts helt felfritt?

Felfritt finns det inget som är. Däremot har jag inte behövt sitta i en halvtimme för att försöka komma in i något spel på väldigt länge.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Tomtefar:

Hallå, ta det lite lugnt! WoW hade också köer tidigt i sitt liv.

Hur du kan jämföra det här SINGELPLAYER spelet med världens största MULTIPLAYER (MMO) spelet är för mig obegripligt.

Minns tiden då det fanns en multiplayer knapp på dom flesta spelen.

Nu är det ju så att det inte är Singeplayer, det är Multiplayer med möjlighet att spela ensam, då ekonomin är byggd av spelarna och det är designat att hantera flera spelare under 1 region.

Jämför det med Diablo 3, du kan spela själv. Men det är byggt för att spelas i multiplayer. Om detta stör dig så förbannat, så finns det andra City-simulatorer ute på marknaden som är endast för SP.

"Du får inte spela på ditt sätt, utan du ska spela på VÅRT sätt, som VI har tänkt, därför ingen support för moddar och offline".

Dethär är så otroligt fjantigt, ungefär som en dammsugare skulle kräva ström även för att vara avstägd.

Medlem

Nån förvånad?

Som sagt, alla vi som gnällde förut å fick skit.
Vi gnällde pga vi VET hur det alltid blir.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Vioche:

det är såhär med ALLA populära spel, säg ett efterlängtat spel som släppts helt felfritt?

Felfritt finns det inget som är. Däremot har jag inte behövt sitta i en halvtimme för att försöka komma in i något spel på väldigt länge.

sant, helt klart man blir frustrerad över sånt här, ibland undrar jag ifall dom "gör det med flit" dvs dom vet att servrarna inte kommer klara starten, men efter en månad eller två då inte alla spelar samtidigt eller när folk har slutat spela så funkar det utan problem...

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Knappast förvånade att deras servrar går ner när ett stort spel släpps trodde att folk lärt sig det nu.

Inte bara EA som lider av detta, samma sak med GW2 och det är i princip omöjligt att ladda ner något på steam när ett nytt CoD släpps, för att nämn några.

Fast GW är ett MMO och inte ett SP spel som SimCity, finns egentligen ingen anledning till att detta ska behöva ske och hade nog inte skett om spelet inte försetts med ett av de värsta DRM som finns. Säga vad man vill om spelen förr men sådan här skit slapp man, när man väl köpt spelet var det bara att sätta sig ner och njuta.

Medlem

Helt sjukt att de DLC som finns kostar hela 99kr styck.

99kr för att kunna bygga eifeltornet och få lite fransk stil på byggnaderna runt om, och en brandstation eller vad det nu var.

Vart är vi på väg? ...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mytacism:

Knappast förvånade att deras servrar går ner när ett stort spel släpps trodde att folk lärt sig det nu.

Inte bara EA som lider av detta, samma sak med GW2 och det är i princip omöjligt att ladda ner något på steam när ett nytt CoD släpps, för att nämn några.

Fast GW är ett MMO och inte ett SP spel som SimCity, finns egentligen ingen anledning till att detta ska behöva ske och hade nog inte skett om spelet inte försetts med ett av de värsta DRM som finns. Säga vad man vill om spelen förr men sådan här skit slapp man, när man väl köpt spelet var det bara att sätta sig ner och njuta.

Och Simcity är ett av världens mest spelade spel, so what?
Spel som kräver uppkoppling har problem med sånt här att folk sitter och är likna tagna på sängen varje gång är bara sorgligt.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mytacism:

Knappast förvånade att deras servrar går ner när ett stort spel släpps trodde att folk lärt sig det nu.

Inte bara EA som lider av detta, samma sak med GW2 och det är i princip omöjligt att ladda ner något på steam när ett nytt CoD släpps, för att nämn några.

Fast GW är ett MMO och inte ett SP spel som SimCity, finns egentligen ingen anledning till att detta ska behöva ske och hade nog inte skett om spelet inte försetts med ett av de värsta DRM som finns. Säga vad man vill om spelen förr men sådan här skit slapp man, när man väl köpt spelet var det bara att sätta sig ner och njuta.

Och Simcity är ett av världens mest spelade spel, so what?
Spel som kräver uppkoppling har problem med sånt här att folk sitter och är likna tagna på sängen varje gång är bara sorgligt.

Är väl ändå EA som borde lärt sig. Självklart är alla vi vana vid att det är problem med spel som kräver anslutning mot företagets servrar vid release. Men alla har ändå rätt att klaga på sån här SKIT.

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mytacism:

Knappast förvånade att deras servrar går ner när ett stort spel släpps trodde att folk lärt sig det nu.

Inte bara EA som lider av detta, samma sak med GW2 och det är i princip omöjligt att ladda ner något på steam när ett nytt CoD släpps, för att nämn några.

Fast GW är ett MMO och inte ett SP spel som SimCity, finns egentligen ingen anledning till att detta ska behöva ske och hade nog inte skett om spelet inte försetts med ett av de värsta DRM som finns. Säga vad man vill om spelen förr men sådan här skit slapp man, när man väl köpt spelet var det bara att sätta sig ner och njuta.

Och Simcity är ett av världens mest spelade spel, so what?
Spel som kräver uppkoppling har problem med sånt här att folk sitter och är likna tagna på sängen varje gång är bara sorgligt.

Nej det som är sorgligt är hur man kan fortsätta köpa spel från utgivare som hela tiden ger mindre för mer. Skulle inte bli ett dugg förvånad om man snart köper spel i delar och då menar jag inte som hur spel som Doom såldes förr.

Som sagt finns det inga som helst anledningar till att detta inte kunnat gå att spela offline. Visst det sköts en del uträkningar av servern men inget som en modern dator inte skulle kunna ha klarat av med tanke på hur stora filerna verkar vara mellan den egna datorn och servern. EA kunde ha sagt att man kan spela spelet offline men man gör detta på egen risk eftersom spelet inte längre går att spela på de specs som de angett.

Medlem

Förbokade mitt på GMG och fick det idag. Är det inte lite ironiskt att man får spelet före dom som förbokat via Origin, EA's egna tjänst? Att inget företag tycks kunna vara förberedda vid release är skamligt. Man tycker ju att alla negativa skriverier som bland annat Blizzard har fått borde avskräcka företag från att begå samma misstag, men tydligen inte. Hoppas att EA är bättre förberedda när EU servrarna öppnas.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Helt sjukt att de DLC som finns kostar hela 99kr styck.

99kr för att kunna bygga eifeltornet och få lite fransk stil på byggnaderna runt om, och en brandstation eller vad det nu var.

Vart är vi på väg? ...

Nej nej... det sjuka är att folk faktiskt är villiga att betala för dessa DLC.

Medlem
Skrivet av Vioche:

det är såhär med ALLA populära spel, säg ett efterlängtat spel som släppts helt felfritt?

Tja varför inte ta SimCity 4, kan inte minnas att jag läste om några problem när det spelet släpptes eller menar du kanske spel som nyligen släppts? Witcher 2 släpptes så vitt jag vet utan några problem och även DE : HR två ganska så populära serier.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Horniak:

Helt sjukt att de DLC som finns kostar hela 99kr styck.

99kr för att kunna bygga eifeltornet och få lite fransk stil på byggnaderna runt om, och en brandstation eller vad det nu var.

Vart är vi på väg? ...

Nej nej... det sjuka är att folk faktiskt är villiga att betala för dessa DLC.

Det vet vi ju varken vi eller EA än. Eller har du vart hos någon hokus pokus spågumma?

Medlem

Så här blev det väll med D3 också om jag inte minns fel.
Alla drabbas när idioter till utgivare får för sig att tvinga in singelplayer spel i mmo fållan.
De som vill köra singeplayer får onödigt krångel då servrar inte räcker till och måste vänta på att få börja spela det man betalat för

De som vill spela multiplayer och således måste va uppkopplade får servrar som belastas av singelplayer spelare som är uppkopplade helt i onödan.

De som skrotar always online DRM gör världen en stor tjänst.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Vioche:

det är såhär med ALLA populära spel, säg ett efterlängtat spel som släppts helt felfritt?

Tja varför inte ta SimCity 4, kan inte minnas att jag läste om några problem när det spelet släpptes eller menar du kanske spel som nyligen släppts? Witcher 2 släpptes så vitt jag vet utan några problem och även DE : HR två ganska så populära serier.

Är du född korkad? Du kan väl förhelvete inte jämföra mot 2 spel som är dedikerade till en Singleplayer upplevelse medan det senaste SimCity är byggt för att spelas med en global marknad (Javisst, RIKTIGA MÄNNISKOR) Du kan spela det ensam, men för att få ut spelets potential så är det troligast bäst tillsammans med en vän eller två.

Sådant satans jävla gnäll på er när det kommer till online DRM, är ni så jävla fattiga att ni inte kan slänga ut slant för ett bra spel utan måste sitta och gnälla på diverse forum att "buhu, online DRM suger för att...." Men ni skriver aldrig anledningen,

Sätt er och spela den äldre generationens offline spel, så vi andra kan spela nextgen online värld med lite mer levande omvärld.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av Horniak:

Helt sjukt att de DLC som finns kostar hela 99kr styck.

99kr för att kunna bygga eifeltornet och få lite fransk stil på byggnaderna runt om, och en brandstation eller vad det nu var.

Vart är vi på väg? ...

Nej nej... det sjuka är att folk faktiskt är villiga att betala för dessa DLC.

Ärligt? Inga problem alls faktiskt, vill jag ha ett eiffeltorn i min stad så kan jag utan problem slänga ut 99:- för det. Vill jag oandra sidan inte ha det så låter jag bli. Vet du vad? Det är faktiskt inte svårare än så. Dags att flytta ifrån mammas källare nu kanske och tjäna lite pengar så du har råd att köpa dig ett eiffeltorn en vacker dag.

Medlem

Fortsätter med fyran tills man ser om 5'an blir en flopp eller succe. Man är lite bränd sen D3 och GW2, men verkar det bra så kanske det blir ett köp

Inaktiv

Personligen tror jag det funkar så här.... Chefen för spel produktionen får högre projekts bonus om han lyckas spara in på spelbudgeten. Det finns alltid en risk att ett spel floppar och säljer dåligt så man väljer att köpa in minsta möjliga server kapacitet. Sen uppgraderar man efterhand mmo servrarna eftersom dom är ganska dyra och försöker hitta den mest ekonomiska server kapaciteten.

Eftersom folk idag köper produkter utan att bry sig om hur företagen behandlar sina kunder så är denna brist på service en faktor man inte behöver räkna med som något som skulle dra ner försäljningssiffrorna.

Dom som förstör spelmarknaden är utan tvekan storföretagen, främst EA, Blizzard/activision, samtliga har ägare som rör sig över hela media branschen från hollywood till cod. Dom vet vad dom kan göra och inte göra, dom behöver ju aldrig stå upp och försvara sin skit service eftersom dom har fanatiska fans som blir ilskna och går i försvarsposition om man sakligt kritiserar deras älskade Blizzard tex.

Den värsta galenskapen jag har bemötts med av fanatiska blizzard fans var i en diskussion då jag spekulerade i att blizzard överdrev utvecklingstiden av d3 och att budgeten måste varit förhållandevis låg. Reaktionen man fick var att blizzard aldrig skulle snåla med en budget för att tjäna pengar, "Dom har bedrivit välgörenhet och skänt miljoner $ till cancer fonder!" uppenbarligen funkar PR tricken ganska bra på en del.


signatur

Mohawk

Medlem

"Tja varför inte ta SimCity 4, kan inte minnas att jag läste om några problem när det spelet släpptes eller menar du kanske spel som nyligen släppts? Witcher 2 släpptes så vitt jag vet utan några problem och även DE : HR två ganska så populära serier. "

Simcity 4 hade massor av problem när det släpptes, men de flesta av dem patchades bort och med moddar är det grymt

Medlem

jag hade gärna köpt spelet, men iom att EA ligger bakom så vägrar jag. kommer aldrig någonsin igen köpa ett EA-spel på release, och definitivt inte till pc.

Medlem

Tror jag skippar att köpa Sim Shitty 5.

Blir trött när jag läser om sånt här: drm som jävlas, online krav för singleplayer spel och sociala funktioner som endast tilltalar narcisistiska 12 åringar. Fortsätter det så här så slutar jag nog helt och hållet med spel snart och gör nåt som ger mig mer underhållning istället, som t.ex. att odla apelsiner.

Medlem

Aktiverade spelet via VPN, går att lira nu. Tyvärr är spelet buggigt och allmänt pissigt. Tillbaks till SC4 för mig.

Blev dessutom sjukt pissed på att de 3 lands DLC inte ingick i Limited Edition (la inte märke till det själv dumt nog) och att de nu tar 99kr per styck för dem. Seriöst? 300kr extra för att få ett komplett spel dag 1? Skulle piratat skiten istället. Går alltid såhär när man inte gör det först

Medlem

Har nånting onlinebaserat någonsin fungerat bra när EA varit inblandade? Nej.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Ärligt? Inga problem alls faktiskt, vill jag ha ett eiffeltorn i min stad så kan jag utan problem slänga ut 99:- för det. Vill jag oandra sidan inte ha det så låter jag bli. Vet du vad? Det är faktiskt inte svårare än så. Dags att flytta ifrån mammas källare nu kanske och tjäna lite pengar så du har råd att köpa dig ett eiffeltorn en vacker dag.

Schisse, vilket tuppjuck du fick då Man skulle kunna tro att jag förolämpade din syster eller något liknande för att förtjäna det svaret. Jag undrar vem av oss som faktist bor kvar i "mammas källare". Kan ju hinta om att ditt beteende inte är till din fördel

Spelar ingen roll om jag så vore mångmiljonär så skulle jag tycka 99kr är överpris för något som detta.

123
Skriv svar