Första inlägget och årets mål ..

Medlem
Första inlägget och årets mål ..

Vete tusan vad jag ska skriva om i den här bloggen. Men nåt spelrelaterat kommer det ju bli åtminstone.

Operation Platinum

Jag gillar ju allt man kan få poäng i och jämföra statistik, så det där med Achievements och Trophys är något som jag gillar skarpt. Men är man 30+ och har familj med barn blir det inte alltid så mycket spelande av. Eller åtminstone inte sånt som jag vill spela. Mest blir det Minecraft med sonen eller nåt annat vi kan spela tillsammans.

Nåja, efter att ha sett min katastrofalt dåliga statistik på psnprofiles har jag bestämt mig för att bättra mig.

21.85% CR (Completion ratio) på min ps3 är ju knasigt. Men det säger en hel del om min spelstil. Jag är helt klart en periodare. Jag tycker om att spela ett spel ganska intensivt, sen blir jag distraherad av nåt och när jag sen när jag väl börjar spela igen är det kanske ett annat spel som lockar och då spelar jag det istället. Men nu ska jag ta tag i en massa gamla spel och se till att CR kommer upp i åtminstone 30% under året.

Tveksamt om jag klarar av det men ska göra mitt bästa.

Har än så länge endast 1 platinum så det ska jag dubbla. Det tycker jag att jag borde klara av.

Som ytterligare en sporre deltar jag i Operation Platinum (#SvampPlat13) på Svampriket. Ska bli spännande och se hur det kommer gå ..

[http://www.svampriket.se/2013/01/operation-platinum-aterkomst...]

#blogg

Första inlägget och årets mål ..

Har aldrig jagat 100% statistik i mina spel, och de achivs jag fått har bara hänt av sig själva under spelandets gång. Personligen föredrar jag att få spela i min egen takt inget som ska jaga mig att fullfölja bara för att.

Minecraft? spela med mig och Dongrif vettja. Här finns tråden: Mysig Minecraft-server.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

100% brukar inte vara mitt mål heller, men en del troféer är ganska kul då de bjuder på en utmaning. Det är bara att spela som man själv vill. Majoriteten av mina är de som ingår i den vanliga storyn och det är också därför jag har så låg CR.

Skulle gärna spela tillsammans med er men hemma så kör vi Minecraft på Xbox eftersom jag och grabben då kan spela samtidigt. Men han har tjatat om att få det även till PC så det kanske kommer det med.

1
Skriv svar