Blizzard pratar om Diablo III till konsol

Inaktiv

All this hate

Medlem

Man kan säga vad man vill om Diablo 3, om Blizzards val för att ha Auktionshus, köra enbart skills och så vidare...

Men fortfarande tycker min fru och dotter om att spela spelet, och det är väl ett tecken på något iaf.

Visst det kommer aldrig komma upp i Diablo 2s variation och spelglädje, men det är välproducerat, bra ljud/grafik och framförallt fortfarande beroendeframkallande för dom som spelar. Förvisso är fokuset lite skevt från Blizzards sida, så man känner att man har bättre chans att köpa bra grejer än att hitta själv....vilket var D2s stora behållning (tillsammans med många andra fördelar).

Idag finns i princip två spel som är bra rent produktionsmässigt, Diablo 3 och Torchlight 2.

Och snart kommer det till konsol....det kommer säkert sälja alldeles okej. Jamenar Diablo har funnits förr på PLaystation, så inte konstigt det kommer tillbaka


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Inaktiv

Who gives a flying fucketifucketifuckfuck? int' ja' i alle fall.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Har Blizzard aldrig någonsin använt sig av en handkontroll. De får de mest basala simpla delarna med en kontroll att låta som de hittat på något revolutionerande för hela spelbranchen.

Jag tror definitivt att Diablo 3 på konsol kan bli ett okej/mediokert spel men detta är framförallt för att de inte kommer att ha ett Auction House.

Ett spel som Diablo bör ha stöd för kontroller oavsett om det är för konstol eller för PC. Detta är inte någon ny unik upptäckt. Dessa typer av spel är perfekta för handkontroll.

Starcraft fanns ju till konsol så de borde känna till grejen.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Tycker förövrigt att Diablo 3 fortfarande har potential att bli ett bra spel. Men jag tycker de ska nerfa rares och boosta statsen på legendarys, eller i alla fall gör dem mer jämna. En bra roll kunde innebära 10% bättre stats som mest. Idag känns det ju som att det kan skilja 100% på rollen och till 99% chans vet man att man kommer få en piss legendary varje gång man identifierar skiten. Om jag exempelvis fick Stone of Jordan i Diablo 2, ja då visste jag att den var bra oavsett roll men den kunde fortfarande variera. Ja menar hur kul är det att få ett barbarian only legendary med stats som 200 INT??


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

och sedan tycker jag de skall skapa ett spelläge typ som hardcore, fast istället ska läget innebära att gubben inte kan använda sig av AH eller spela med spelare som gör det. Så det blir som ett tredje läget...men det är de säkerligen för giriga för.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Det som jag ser framemot att få höra av dom som kommer köpa konsol versionen är ju looten. Hur har droppen förändrats? Hur kommer karaktären att växa utan ett AH? Det här kommer bli väldigt spännande att höra och läsa om.

Kommer DH kunna hitta manticores med dex som mainstat, eller kommer dom hitta manticores med inst eller str som mainstat ca 20ggr innan det trillar ner en med dex??

Hur många timmar kommer det läggas på liret innan folk inser att drop kvalitén är åt helvete och att karaktären inte växer nämnvärt utan ett AH? Ska bli kul att se faktiskt.

Kan konsol versionen vara den versionen av diablo 3 som borde ha släppts till PC? Tror fan det.

Folk kommer nog skrika att det är så här diablo 3 skulle ha varit till PC, Inget AH, dropsen är bättre, man växer genom att spela spelet och inte spela AH.

Och jag stämmer in i kören som säger: varför i helvete fick vi inte en möjlighet att aktivt "dodga" attacker?

Spännande tider.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

Wow, efter att ha läst alla Diablo 3 relaterade kommentarer sen spelet släpptes så har jag fattat varningen med att undvika Jay Wilsson producerade spel

Fuck that loser, liksom!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag kanske är den enda personen här som ser fram emot att spela Diablo 3 på mitt PS3. Jag köpte aldrig spelet till dator (var för upptagen med wow) men nu efter att man lagt ner wow så vill jag testa Diablo.

Jag minns dom gamla Baldurs gate spelen till PS2 och hoppas att Diablo påminner lite om dom.

Medlem

Att kunna aktivt dodga på konsol ger ett helt annat taktiskt djup i spelet, och då ska vi PC spelare som funkat som en försöksplattform få nöja oss med ett enklare och stelare gamaplay? Tyvärr förstörde det allting för mig och jag ser det som ett oerhört svek efter all tid och energi man investerat i D3. Det blir aldrig en Blizzard produkt igen.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Gameboy:

NU GÅR JAG UT OCH KASTAR DIABLO3 i soppnedkastet!!!

Glöm inte att tugga ordentligt.

Så kastat och klart! Aldrig mer ett Blizzard spel!!

Kasta skivan räcker väl inte, du kan ju fortfarande tanka det genom battle.net och kontot är kvar vi vill ha bevis när du avslutar ditt battle.net konto. Gärna ett inspelat samtal med blizzard support när du berättar hur mycket du hatar dem.

Medlem

Att FZ tillåter visa "kommentarer" här inne.
Dagisnivå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dolrak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Gameboy:

NU GÅR JAG UT OCH KASTAR DIABLO3 i soppnedkastet!!!

Glöm inte att tugga ordentligt.

Så kastat och klart! Aldrig mer ett Blizzard spel!!

Låter begåvat..

Hade oxå kastat skiten om jag haft ett. D3 suger så jävla hårt att det inte är sant.

Smaken är ju som baken, har plockat upp det igen efter ett par månaders uppehåll och jag trivs bra

Medlem
Skrivet av Rentah:

Oavsett ifall människor skriver " vi hämtar popcorn" så måste jag säga. Varför skicka ut en flopp, ett dåligt piss spel till ännu fler spelare? Det är som om EA och Jevoha's skulle gå ihop och tvinga i dig skit i dörrn. DETTA ÄR FEL...

Det var väl ett av de bäst säljande PC-spelen förra året?? Man vore ju grovt retarderad om man inte byggde vidare på den framgången.
På vilket sätt kan du likna detta vid att de tvingar i dig skit vid din dörr? Du sitter ju framför datorn och har aktivt gått in på en nyhet om spelet...

Medlem

Var väldigt intresserad av Diablo 3 när de gick ut med att spelet skulle komma och läste alla förhandstittar jag kunde få tag på. Men när spelet väl släpptes byttes detta intresse ut mot en djup besvikelse och intresset försvann nästan helt.

När man spelar spel ska man inte behöva betala för saker för att klara det, enda gången jag kan acceptera något sådant är om spelet är gratis för jag kommer aldrig acceptera det i ett spel jag betalat dyra pengar för. När nu Blizzard släpper spelet till konsol så är det som att de ger en ordentlig spark i skrevet på alla de äldre fansen eftersom dessa verkar få ett Diablo 3 så som det borde ha varit på PC.

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rentah:

Oavsett ifall människor skriver " vi hämtar popcorn" så måste jag säga. Varför skicka ut en flopp, ett dåligt piss spel till ännu fler spelare? Det är som om EA och Jevoha's skulle gå ihop och tvinga i dig skit i dörrn. DETTA ÄR FEL...

Det var väl ett av de bäst säljande PC-spelen förra året?? Man vore ju grovt retarderad om man inte byggde vidare på den framgången.
På vilket sätt kan du likna detta vid att de tvingar i dig skit vid din dörr? Du sitter ju framför datorn och har aktivt gått in på en nyhet om spelet...

Att du ens vågar dra "Säljnings" kortet. Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på. Skamligt att du är så blind

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Var väldigt intresserad av Diablo 3 när de gick ut med att spelet skulle komma och läste alla förhandstittar jag kunde få tag på. Men när spelet väl släpptes byttes detta intresse ut mot en djup besvikelse och intresset försvann nästan helt.

När man spelar spel ska man inte behöva betala för saker för att klara det, enda gången jag kan acceptera något sådant är om spelet är gratis för jag kommer aldrig acceptera det i ett spel jag betalat dyra pengar för. När nu Blizzard släpper spelet till konsol så är det som att de ger en ordentlig spark i skrevet på alla de äldre fansen eftersom dessa verkar få ett Diablo 3 så som det borde ha varit på PC.

Förstår inte folks behov at att "behöva" spendera riktiga pengar på föremålen i spelet. Har sålt saker men inte köpt dom för pengar. Aldrig haft känslan att jag MÅSTE köpa något för att kunna spela vidare.

Bara för att en möjlighet finns betyder det ju inte att man måste ta del av den. Jag har visserligen inte någe 400 000 DPS på mina karaktärer men ligger runt 130 000 till 150 000 med guld AH, byten och självhittade prylar.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av PcGamer:

Var väldigt intresserad av Diablo 3 när de gick ut med att spelet skulle komma och läste alla förhandstittar jag kunde få tag på. Men när spelet väl släpptes byttes detta intresse ut mot en djup besvikelse och intresset försvann nästan helt.

När man spelar spel ska man inte behöva betala för saker för att klara det, enda gången jag kan acceptera något sådant är om spelet är gratis för jag kommer aldrig acceptera det i ett spel jag betalat dyra pengar för. När nu Blizzard släpper spelet till konsol så är det som att de ger en ordentlig spark i skrevet på alla de äldre fansen eftersom dessa verkar få ett Diablo 3 så som det borde ha varit på PC.

Förstår inte folks behov at att "behöva" spendera riktiga pengar på föremålen i spelet. Har sålt saker men inte köpt dom för pengar. Aldrig haft känslan att jag MÅSTE köpa något för att kunna spela vidare.

Bara för att en möjlighet finns betyder det ju inte att man måste ta del av den. Jag har visserligen inte någe 400 000 DPS på mina karaktärer men ligger runt 130 000 till 150 000 med guld AH, byten och självhittade prylar.

Kan hända att de ändrat detta men jag läste att när man spelade spelet på svåraste så var man mer eller mindre tvungen att köpa saker i spelet för att klara av det. Sådant ska aldrig förekomma i spel man betalar för, sådant får mig att bojkotta serier och även företag.

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rentah:

Oavsett ifall människor skriver " vi hämtar popcorn" så måste jag säga. Varför skicka ut en flopp, ett dåligt piss spel till ännu fler spelare? Det är som om EA och Jevoha's skulle gå ihop och tvinga i dig skit i dörrn. DETTA ÄR FEL...

Det var väl ett av de bäst säljande PC-spelen förra året?? Man vore ju grovt retarderad om man inte byggde vidare på den framgången.
På vilket sätt kan du likna detta vid att de tvingar i dig skit vid din dörr? Du sitter ju framför datorn och har aktivt gått in på en nyhet om spelet...

Att du ens vågar dra "Säljnings" kortet. Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på. Skamligt att du är så blind

Lol, vadå "Säljnings" kortet? Vad betyder ens meningen "Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på"?? Jag brukar inte anmärka på stav- eller syftningsfel, men detta var i en klass för sig!

Jag gillade spelet på dator och det är inte omöjligt att jag kommer spela det från soffan på tv:n heller. Det är tyvärr du som är blind om du tror att multinationella företag grundar sina affärsplaner på annat än försäljningspotential.

Medlem

Har inte ännu spelat klart det till PC. Väntar på att spelet ska bli bra i framtiden och att dom inför direct controls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

En hel del faktiskt.

ELF
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har inte ännu spelat klart det till PC. Väntar på att spelet ska bli bra i framtiden och att dom inför direct controls.

Jag väntar på att kunna överföra min karaktär till EU servern eller till min dator lokalt. Vill slippa det där lilla lagget som hela tiden finns där och retar än.

Men det lär väl hända som först när grisar flyger, om ens då....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rentah:

Oavsett ifall människor skriver " vi hämtar popcorn" så måste jag säga. Varför skicka ut en flopp, ett dåligt piss spel till ännu fler spelare? Det är som om EA och Jevoha's skulle gå ihop och tvinga i dig skit i dörrn. DETTA ÄR FEL...

Det var väl ett av de bäst säljande PC-spelen förra året?? Man vore ju grovt retarderad om man inte byggde vidare på den framgången.
På vilket sätt kan du likna detta vid att de tvingar i dig skit vid din dörr? Du sitter ju framför datorn och har aktivt gått in på en nyhet om spelet...

Att du ens vågar dra "Säljnings" kortet. Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på. Skamligt att du är så blind

Lol, vadå "Säljnings" kortet? Vad betyder ens meningen "Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på"?? Jag brukar inte anmärka på stav- eller syftningsfel, men detta var i en klass för sig!

Jag gillade spelet på dator och det är inte omöjligt att jag kommer spela det från soffan på tv:n heller. Det är tyvärr du som är blind om du tror att multinationella företag grundar sina affärsplaner på annat än försäljningspotential.

Rekommenderar Ett År Med Mojang - Minecraft Bakom Kulisserna till dig. Där har vi ett företag som hade kunnat göra vad som helst för vinst men väljer att inte göra det.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Att FZ tillåter visa "kommentarer" här inne.
Dagisnivå.

Läser man mellan raderna på Johans inlägg från början så förstår du nog att dom inte bryr sig nämnvärt..

Sedan vad fan Johan menar med att klippet inte är en av: "VM i oberoende källa"-vinnarna." skulle jag vilja veta? Känns väl ganska självklart det va?? Skärpning..

Medlem

Jag kan för övrigt säga att även jag lessnade på Diablo 3. MEN, jag hade jävligt kul med några polare, fram till vi bara toktröttnade. Men nog blåste vi ett BRA gäng timmar innan dess.

Jag har en känsla av att konsol-versionerna blir bättre. Dodge-knapp, inget AH (och i och med det, förmodligen bättre anpassad loot osv.). Men spelet behöver verkligen även mer innehåll, mycket mer, tack! Då skulle jag kunna tänka mig att skutta tillbaka lite..

k3m
Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Dolrak:
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Gameboy:

NU GÅR JAG UT OCH KASTAR DIABLO3 i soppnedkastet!!!

Glöm inte att tugga ordentligt.

Så kastat och klart! Aldrig mer ett Blizzard spel!!

Låter begåvat..

Hade oxå kastat skiten om jag haft ett. D3 suger så jävla hårt att det inte är sant.

Kritik på dagis nivå. Vet inte varför jag fortsätter förvänta mig något annat på FZ.

I din värld!

Medlem

Går ju inte se filmen, står ju bara : "Filmen har ingen omkodad instans." wtf?

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Att FZ tillåter visa "kommentarer" här inne.
Dagisnivå.

Jo tyvärr är det så. Och de som arbetar på denna sida är nog på samma nivå. Men hey, hata Diablo 3 är det nya hate modet i sverige. Ge det två år och det kommer bli som våra kära kommunister. Tycker du något som inte de andra fz:are gör så blir du misshandlad till döds. Majoriteten som gnäller här är typiska svenskar som måste ha något att gnälla på. De är aldrig nöjda, aldrig glada.

Efter 1.0.8 patchen så är Diablo 3 så mycket mycket bättre än vad det var vid release.

Medlem

Ursäkta off-topic här, men:

Folk grupperar sig. Man stampar på de som redan ligger ned och höjer de som står upp till skyarna - det är så människor fungerar. Kolla på hur omotiverat mycket skit Wii U får. Minns ni hur mycket skit 3DS och Ps3 fick det första året? Folk OCH media hoppar på hattåget eller berömtåget. Diablo III SKA man hata, oavsett om man spelat det eller ej.

Folk överdriver hatet mot Diablo III så in i helvete.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rentah:

Oavsett ifall människor skriver " vi hämtar popcorn" så måste jag säga. Varför skicka ut en flopp, ett dåligt piss spel till ännu fler spelare? Det är som om EA och Jevoha's skulle gå ihop och tvinga i dig skit i dörrn. DETTA ÄR FEL...

Det var väl ett av de bäst säljande PC-spelen förra året?? Man vore ju grovt retarderad om man inte byggde vidare på den framgången.
På vilket sätt kan du likna detta vid att de tvingar i dig skit vid din dörr? Du sitter ju framför datorn och har aktivt gått in på en nyhet om spelet...

Att du ens vågar dra "Säljnings" kortet. Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på. Skamligt att du är så blind

Lol, vadå "Säljnings" kortet? Vad betyder ens meningen "Det var ett överhypad spel som blizzard sög ihop på"?? Jag brukar inte anmärka på stav- eller syftningsfel, men detta var i en klass för sig!

Jag gillade spelet på dator och det är inte omöjligt att jag kommer spela det från soffan på tv:n heller. Det är tyvärr du som är blind om du tror att multinationella företag grundar sina affärsplaner på annat än försäljningspotential.

Rekommenderar Ett År Med Mojang - Minecraft Bakom Kulisserna till dig. Där har vi ett företag som hade kunnat göra vad som helst för vinst men väljer att inte göra det.

Inte helt rätt att jämföra Mojang med Blizzard...det är en viss skillnad i storlek på företag och ägandeskap. Mojang är väl t.ex. inte ett aktiebolag?

123
Skriv svar