Flyg över Chernarus – nya filmer från DayZ

Medlem
Skrivet av REALIN:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av ivanhoe68:

Spelet ser riktigt dåligt ut, grafiskt sett en katastrof.

Jämfört med vad?
Vilket annat spel kan rita 5000 meter av detaljerad terräng och hus?

Arma 3

Yes.


signatur
Medlem

Glöm inte bort att spelet inte ens är i Alpha ännu

Medlem

Mycket gnäll om grafiken. Starta Arma 2/Dayz, Maxa allt, (kör gärna också med 200% 3D resolution om du råkar ha 2st Titan). Gå in i editorn. Placera din gubbe vid någon glänta vid ett vattenhål. Ställ in klart väder och time of day så solen står lågt nere (typ som det är hela tiden i 90% i alla "wow awmajgawd spel").

Kanske inte är det snyggaste spelet idag men fortfarande helt ok, inte lätt heller att få ett sådan oscriptat öppet spel att se snyggt ut, över allt hela tiden.

Medlem
Skrivet av Petah:

Annanaz,
Antagligen för att Arma 3 använder en nyare/senare version av grafikmotorn?
DayZ standalone: Real Virtuality 3.0 (3.5?)
Arma 3: Real Virtuality 4.0

Planetside 2 är förövrigt inte så vackert heller.

Egentligen använder dayz en senare version eftersom att den har utvecklats specifikt för standalone det senaste året. Den använder dock inte dx11 än vilket arma 3 gör. Arma 3 hade inte kunnat göra massa saker som standalone motorn kan dock.

Medlem
Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Brasetvik:

Det hade nog varit rätt så j*vla fränt ifall man kunde spela som zombie i dayz

Nej

Finns till vissa mods i dagläget, dock jävligt buggigt

Medlem

Man kan inte jämföra grafiken i ett litet fps spel med grafiken i en stor simulator, Spelets grafik måste begränsas för att majoriteten utav spelarnas datorer ska klara av att köra spelet då banan man spelar på är så oerhört stor.

Hur som haver så tycker jag att Standalone Day Z ser riktigt snyggt ut. I dev bloggar har dom sprungit runt i områden som har gett mig vibbar ifrån riktiga bostadsområden där jag har varit. Grafiken måste inte se ut som en påkostad film för att det ska tillföra snygga miljöer.

Banan man spelar på är oerhört stor och man kommer att känna sig som en riktig överlevare när man utforskar nya områden med oändligt många hus och lägenheter att plundra

Medlem

Mmmm, dayz handlar om grafik, just ja, exakt.
Några av dom mer episka multiplayer händelserna har för min del varit i dayz, det finns ju seriöst inget annat spel med samma multiplayer djup. Dra gärna några exempel på det isåfall.
Och det finns inget annat zombie spel som faktiskt försöker göra en relativt realistisk survival horror upplevelse som är open world, left 4 dead och dead island kan slänga sig i väggen, dom enda som ens kommer nära är resident evil 1, 2 och 3. Och då finns det ingen multi eller någon speciellt stor karta.

Syns dessutom ganska väl att det är delar av arma 3 motorn som kommit in i detta, och eftersom man kan importera chernasus, och allt ifrån arma 2 till arma 3 så är det verkligen ingen omöjlighet.

12
Skriv svar