Carmack: "Xbox One och PS4 är likvärdiga"

Medlem

Klart dem är lika, dem bygger ju på samma sketna AMD koncept = Värdelöst, varför varför valde man inte Intel och Nvidia plus 32gb ram, så jävla snålt!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Klart dem är lika, dem bygger ju på samma sketna AMD koncept = Värdelöst, varför varför valde man inte Intel och Nvidia plus 32gb ram, så jävla snålt!

det är nästan så att enbart 32 GB ram kostar mer än de nya konsolerna, tänk till nu.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Klart dem är lika, dem bygger ju på samma sketna AMD koncept = Värdelöst, varför varför valde man inte Intel och Nvidia plus 32gb ram, så jävla snålt!

Det är ju någon som skall köpa konsolerna med - någon som har råd utan att sälja sitt hus.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Det är långt ifrån en regel att exklusiva spel till kraftigare konsoler får bättre grafik. Det är också en kostnadsfråga.

Det håller jag inte med om. Jag skulle säga att om konsolen är kraftigare bör det också reflekteras genom de spel som utvecklas exklusivt för den. Det vore konstigt annars, tycker du inte? Däremot kan jag se att spel som släpps till många plattformar inte nödvändigtvis måste se bättre ut på en mer kraftfull hårdvara, då håller jag med om att det är en kostnadsfråga.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Devildoll:

ungefär som 90% av denna generations spel har en koppling till epic games eftersom de kör på unreal motorn.

90% av spelen du är intresserad av möjligen, annars är nog siffran snarare i värsta fall 0.99%

90% kanske var att ta i, men många av de komerciella jättarna, samt en hel drös andra spel.
tror inte det finns någon motor som används mer.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unreal_Engine_3

Medlem

Carmack vet vad han pratar om. Däremot är inte hårdvaran likvärdig, bara grafikchippet på sonys apu är typ 30% bättre, och vissa delar i gpu:n är upp till 50% bättre.

Men måste säga en sak, ja ggillade RAGE, verkar som jag är den enda? Hur många av er som hatar RAGE spelade längre än 1-2 timmar? För jag kan säga så här, jag gillade inte heller spelet till början, men sen när det kom igång så tyckte jag det var riktigt bra!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Så mycket dumhet att jag kräks. Ni som bara spyr galla över Carmack borde titta på hans keynote istället. Han är ingen designer. Han är en programmerare och när det gäller den här branschen är han en legend.

Medlem
Skrivet av Hjalmarson:

Så mycket dumhet att jag kräks. Ni som bara spyr galla över Carmack borde titta på hans keynote istället. Han är ingen designer. Han är en programmerare och när det gäller den här branschen är han en legend.

Legendar*
Dessutom så kan han vara en legendar hur bäst han vill. Det gör inte hans uttalande mindre okunnigt. Det finns en fysisk skillnad mellan PS4 och Xbox One och även om Carmack vill få fram att den inte finns så finns den där. PS4s GPU är kraftigare. Dess Ramminne är mer påkostat och presterar bättre och den kostar mindre. Jag försöker inte förneka vad ID Software med Carmack i spetsen har gjort för spelvärlden men jag tänker inte heller blunda för okunniga uttalanden även om vissa här inne vill ha det så.

Medlem

Du missuppfattar vad det är han vill säga. Xbox One och PS4 har liknande arkitektur (typ av CPU, typ av GPU). För en programmerare är de mer likvärdiga än tidigare konsolgenerationer. Det krävs mindre pillande för att stödja båda plattformar. Han skriver inte att de har samma fillrate/prestanda.

Medlem

Att dem är likvärdiga är ingen nyhet, vad jag reagerat mest med allt detta är männen bakom konsolerna...

.

123
Skriv svar