GTA Online PS3-patchat, Xbox-patch på g

Medlem
Skrivet av Glaset:

Jag anser att onlineläget är trasigt. Även när man kommer in och förbi deras totalt värdelösa karaktärskapare (förmodligen den sämsta jag sett någonsin i spelsammanhang) så är det buggigt, laggigt och allmänt trasigt. Anser inte att onlineläget hör hemma på den här konsolgenerationen. SP var inga problem, fungerade fint, men alla brister framhävs i onlineläget.

Blir inget mer av det för mig, finns bra mycket bättre onlinespel att spela. SP däremot var klockrent och i mitt tycke det bästa GTA hittills.

Ja Last Of Us Online bara för att nämna ett spel. Oj, vad kul jag hade med det, and still is having.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Glaset:

Jag anser att onlineläget är trasigt. Även när man kommer in och förbi deras totalt värdelösa karaktärskapare (förmodligen den sämsta jag sett någonsin i spelsammanhang) så är det buggigt, laggigt och allmänt trasigt. Anser inte att onlineläget hör hemma på den här konsolgenerationen. SP var inga problem, fungerade fint, men alla brister framhävs i onlineläget.

Blir inget mer av det för mig, finns bra mycket bättre onlinespel att spela. SP däremot var klockrent och i mitt tycke det bästa GTA hittills.

Ja Last Of Us Online bara för att nämna ett spel. Oj, vad kul jag hade med det, and still is having.

Jag har hört att det ska vara förvånansvärt bra. Hoppas jag får chansen att testa någon gång.
Tycker även att Naughty Dog lyckades väl med onlineläget till Uncharted 3.

Medlem

Varför ingen Xbox patch än??? Eller har jag missat nått...

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Glaset:

Jag anser att onlineläget är trasigt. Även när man kommer in och förbi deras totalt värdelösa karaktärskapare (förmodligen den sämsta jag sett någonsin i spelsammanhang) så är det buggigt, laggigt och allmänt trasigt. Anser inte att onlineläget hör hemma på den här konsolgenerationen. SP var inga problem, fungerade fint, men alla brister framhävs i onlineläget.

Blir inget mer av det för mig, finns bra mycket bättre onlinespel att spela. SP däremot var klockrent och i mitt tycke det bästa GTA hittills.

Ja Last Of Us Online bara för att nämna ett spel. Oj, vad kul jag hade med det, and still is having.

Jag har hört att det ska vara förvånansvärt bra. Hoppas jag får chansen att testa någon gång.
Tycker även att Naughty Dog lyckades väl med onlineläget till Uncharted 3.

Ja jag spelade Uncharted 2 rätt mycket online, inte lika mycket i trean. Men det påminner en del. Det är lite av samma koncept men de har tweakat några detaljer här och där för att göra det lite mer spännande bla. så får varje spelare (oberoende av varandra) ta hand om en koloni. Så i varje match du gör måste du samla in mat och sådant, detta görs oberoende på om ditt lag vinner eller förlorar själva matchen. SÅ även om man vinner och har misslyckats o samla in tillräckligt med mat så kan folk i din koloni börja svälta och dö osv. Du kan utsättas för attacker mot din koloni och måste då uppfylla vissa krav (ex. att du ska rädda folk din koloni genom att skjuta minst X antal personer på nästkommande tre matcher, eller att du ska göra X antal avrättningar osv.)
Dessa små tillägg ger spelets online läge ytterligare ett djup jag tycker är otroligt kul.
Och värt att poängtera, Naughty dog lanserar sina onlinelägen mer som en "bonus" till sina spel och att de ändå gör dem såpass bra så blir det inget annat än tummen upp för dem verkligen!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Patchen är ute till Xboxen, men ingen skillnad! Går fortfarande inte...
Startade om...och nu funkar det!

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av PcKaffe:

Det har fungerat skitfint för mig både idag och igår. Och bortsett från att min rank 9 blev raderad i onsdags så var det en rätt felfri dag det med. Tur nog är spelet så pass jävla bra att jag inte hade några problem med att ranka upp igen.

När karaktärer försvinner spårlöst utan att någonting har hänt så skall du inte göra någon ny, i alla fall inte på samma plats som den karaktären ligger på.

Detta orsakas på grund av att spelet inte kommer åt Cloud servern där karaktärerna ligger och den kommer tillbaka så fort kontakten med servern har återskapats.

Tappade igår en karaktär som jag spelat på fram och tillbaka under hela gårdagen (finns inte mycket man kan göra när man går arbetslös och väntar på svar från ett flertal ställen man sökt till) och hittade denna information efter att jag skapat en ny karaktär då jag trodde den var borta för evigt <.>

Jag väntade (och anslöt då och då) ett par timmar, så jag är inte säker på att det stämmer. Men det är lugnt, nu är jag rank 18 och fick till en riktigt bra karaktär i creatorn så jag är rätt nöjd ändå


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja Last Of Us Online bara för att nämna ett spel. Oj, vad kul jag hade med det, and still is having.

Tyckte det saknades något väldigt essentiellt i last of us mp, nämligen infected.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av PcKaffe:

Det har fungerat skitfint för mig både idag och igår. Och bortsett från att min rank 9 blev raderad i onsdags så var det en rätt felfri dag det med. Tur nog är spelet så pass jävla bra att jag inte hade några problem med att ranka upp igen.

När karaktärer försvinner spårlöst utan att någonting har hänt så skall du inte göra någon ny, i alla fall inte på samma plats som den karaktären ligger på.

Detta orsakas på grund av att spelet inte kommer åt Cloud servern där karaktärerna ligger och den kommer tillbaka så fort kontakten med servern har återskapats.

Tappade igår en karaktär som jag spelat på fram och tillbaka under hela gårdagen (finns inte mycket man kan göra när man går arbetslös och väntar på svar från ett flertal ställen man sökt till) och hittade denna information efter att jag skapat en ny karaktär då jag trodde den var borta för evigt &lt;.&gt;

snubblade även över det här: http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200435267


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av SunShine:

Ja Last Of Us Online bara för att nämna ett spel. Oj, vad kul jag hade med det, and still is having.

Tyckte det saknades något väldigt essentiellt i last of us mp, nämligen infected.

Ja förvisso men det stör mig absolut inte. Finner uppdragen man måste för sin egen skull som väldigt roliga, och när man kört en bit blir det rätt svårt alltså för man vill ju försöka hålla sin samling människor vid liv i så många veckor det bara går


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar