Second Assault – BF3-kartor till Battlefield 4

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av FuzioN:

dom som bölar på locker, lär ju inte spelat Close quarters spel.

Och jag håller med den är kanske bajs till conquest, rush är och domination är den rolig däremot i conquest blir det en ren zerg fest.

jag tycker om den det är iaf den som kräver mest individuell aim och reflexer gemfört med dom andra banorna.

finns inga fula knep att döda folk på.

Ursäkta mig men vet du ens vad BF är för spelserie och hur den alltid har fungerat?

Om du tycker om CQC så mycket kan du väll spela CoD. BF har alltid varit stora banor med mycket farkoster och långa stridsavstånd.

Den här förändringen av spelserien Battlefield är en katastrof. Tidigare var BF den perfekta mitten punkten mellan en arkadig zerg-fest och en mil-sim. Nu har regressionen tagit BF i en mer CoD vänlig riktning. Ett svek mot seriens fans.

"fula knep" är något som används i strid för att undvika att dö. Att du använder detta som argument är det ultimata beviset på att BF-serien håller på att skaffa sig en mer "CoD-ig" publik.

Säger inte att det är fel på fordon eller bf:S fordon concept är fel, nu finns där en bana för dom som vill spela Close quarter utan fordon, big fakking deal?

är det någon som grinar så är väl det såfall du som grinar att du ej har skickligheten att aima ner folk.
utan måste ha en pansarvagn eller sitta med artelleri.

det båda är roliga, och har varken emot en eller andra sättet att bli dödad,döda på.

men fattar inte varför du grinar på banan, inte ser du jag sitter och grinar på dawnbreaker är värdelös som flygplansbana, fastän där är flygplan så är den skitdålig för flyggning pga hur utlagda byggnaderna och conquestpointsen är utlagda.

om det är någonting som bör gnällas på är det är tok för mycket öppenhet med för stora fält utan vettiga byggnader och skydd på vissa banor.

Det är bra lockers finns för det får vissa att vilja spela den som kanske föredrar mer Close quarter, och cod?

jag förstår inte ditt tankesätt där heller,så då menar du att cs är cod,quake är cod hl är cod och alla andra shooters som har väl balanserade uppbyggda kartor, och säg inte att bf banorna är balanserade för det är dom inte.

har inget emot det för jag spelar det för det är roligt inte för någon wow jag är så grym, eller böla för någon dödar mig på ett billigt sätt för det kan jag med göra på dom.

Men ska vi gå rakt på sak nu angående banorna, så är ju banorna tok för öppna.

finns många banor där det är HELT öppet sen 3 byggnader sen öppet. inte nog med det sen kan du sänka dessa byggnader även.

Nej, nej, nej! Du missförstår mig, jag har aldrig varit speciellt intresserad av att köra fordonen själv. Visst händer det att jag sätter mig i ett fordon men det jag gillar är att spela infanteri på stora banor där man måste akta sig för fordon.

Det finns inget bättre än att "leka kurragömma" med stridsvagnarna och attackhelikoptrarna. Visst det kan vara svårt, visst du kan dö både en och tio gånger men gud vad tillfredsställande när man tillsammans med sin grupp överlistar de som sitter i fordonen.

Jag har egentligen heller inget emot mer CS/CoD aktiga game-modes. Det är det faktum att dom designar banor utifrån detta enbart som retar gallfeber på mig. Hade de varit smarta hade dom gjort stora banor med tillräckligt mycket "skydd" för fotfolket som sedan kan skalas ner till att passa de mindre spellägena.

Problemet är att "skydd" inte måste vara byggnader. Tillräckligt
skydd för att skickliga spelare ska klara sig är några stenar, lite buskar och lite träd MEN jag håller med dig om att det ibland kan vara för lite sådant på vissa ställen. Tyvärr var DICE bandesign undermålig redan i BF3.

Medlem
Skrivet av Erunas:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av FuzioN:

dom som bölar på locker, lär ju inte spelat Close quarters spel.

Och jag håller med den är kanske bajs till conquest, rush är och domination är den rolig däremot i conquest blir det en ren zerg fest.

jag tycker om den det är iaf den som kräver mest individuell aim och reflexer gemfört med dom andra banorna.

finns inga fula knep att döda folk på.

Ursäkta mig men vet du ens vad BF är för spelserie och hur den alltid har fungerat?

Om du tycker om CQC så mycket kan du väll spela CoD. BF har alltid varit stora banor med mycket farkoster och långa stridsavstånd.

Den här förändringen av spelserien Battlefield är en katastrof. Tidigare var BF den perfekta mitten punkten mellan en arkadig zerg-fest och en mil-sim. Nu har regressionen tagit BF i en mer CoD vänlig riktning. Ett svek mot seriens fans.

"fula knep" är något som används i strid för att undvika att dö. Att du använder detta som argument är det ultimata beviset på att BF-serien håller på att skaffa sig en mer "CoD-ig" publik.

Säger inte att det är fel på fordon eller bf:S fordon concept är fel, nu finns där en bana för dom som vill spela Close quarter utan fordon, big fakking deal?

är det någon som grinar så är väl det såfall du som grinar att du ej har skickligheten att aima ner folk.
utan måste ha en pansarvagn eller sitta med artelleri.

det båda är roliga, och har varken emot en eller andra sättet att bli dödad,döda på.

men fattar inte varför du grinar på banan, inte ser du jag sitter och grinar på dawnbreaker är värdelös som flygplansbana, fastän där är flygplan så är den skitdålig för flyggning pga hur utlagda byggnaderna och conquestpointsen är utlagda.

om det är någonting som bör gnällas på är det är tok för mycket öppenhet med för stora fält utan vettiga byggnader och skydd på vissa banor.

Det är bra lockers finns för det får vissa att vilja spela den som kanske föredrar mer Close quarter, och cod?

jag förstår inte ditt tankesätt där heller,så då menar du att cs är cod,quake är cod hl är cod och alla andra shooters som har väl balanserade uppbyggda kartor, och säg inte att bf banorna är balanserade för det är dom inte.

har inget emot det för jag spelar det för det är roligt inte för någon wow jag är så grym, eller böla för någon dödar mig på ett billigt sätt för det kan jag med göra på dom.

Men ska vi gå rakt på sak nu angående banorna, så är ju banorna tok för öppna.

finns många banor där det är HELT öppet sen 3 byggnader sen öppet. inte nog med det sen kan du sänka dessa byggnader även.

Nej, nej, nej! Du missförstår mig, jag har aldrig varit speciellt intresserad av att köra fordonen själv. Visst händer det att jag sätter mig i ett fordon men det jag gillar är att spela infanteri på stora banor där man måste akta sig för fordon.

Det finns inget bättre än att "leka kurragömma" med stridsvagnarna och attackhelikoptrarna. Visst det kan vara svårt, visst du kan dö både en och tio gånger men gud vad tillfredsställande när man tillsammans med sin grupp överlistar de som sitter i fordonen.

Jag har egentligen heller inget emot mer CS/CoD aktiga game-modes. Det är det faktum att dom designar banor utifrån detta enbart som retar gallfeber på mig. Hade de varit smarta hade dom gjort stora banor med tillräckligt mycket "skydd" för fotfolket som sedan kan skalas ner till att passa de mindre spellägena.

Problemet är att "skydd" inte måste vara byggnader. Tillräckligt
skydd för att skickliga spelare ska klara sig är några stenar, lite buskar och lite träd MEN jag håller med dig om att det ibland kan vara för lite sådant på vissa ställen. Tyvärr var DICE bandesign undermålig redan i BF3.

okej ber hemskt om ursäkt, då har jag missförståt dig helt och hållet hehe, jag har inget emot lockers, det kan bli frusterande ibland men bra omväxling efter kört fordon 4-5 banor och mycket snipers och shinaginagns för lite run and gun, om inte man känner för stå mitt i smeten inomhus och spamma granater ett tips vill ni levla snabbt medic eller support, bara joina conquest 64 spelare ställ er runt ett hörn där granat kriger påbörjat och res släng med packs eller släng ammo, och poängen till klassen bara ramlar in, själv tycker jag även om det inte är så himla autenstiskt.

Att ammo och heal ska vara en aura, och inget man slänger ut, speciellt med tanke på vissa spelare pub vet inte vad ska göra med sin klass

eller iaf ha det som ett val på servern

Och jo jag hoppas iaf china Rising bidrar med riktigt intressanta banor! och där dom gör ställen där snipers inte fungerar så bra, för just nu fungerar dom väldigt bra på varje bana på varje key point.

medans infanteri inte får samma kärlek, och jag tycker vissa punkter ska olika grupper vara starka i, såväl som infanteri sniper, och olika fordon.

men så ser det tyvärr ej ut på banorna för tillfället, medic vill plocka upp sin heal och res, men dom kan ej hantera fordon, dom kan ej hantera snipers som vet vad dom gör och all heder åt hur stark klassen vart innan dom har inte fått så mycket kompensation för det hela.

tycker alla bör kunna hantera fordon och skada dom, men inte lika effektivt men sen å andra sidan spelar du på en seriös publik server senare med ett stort gäng skulle detta nog skapa problem

123
Skriv svar