World of Warcraft växer igen

Robot
Medlem
World of Warcraft växer igen

Gissar hej vilt nu men jag tror inte man ska läsa in för mycket i denna ökning, Förra rapporten hade de ju tappat 200k, så detta kan ju mer eller eller mindre ses som en slags stabilisering vilket iofs är bättre än en minskning.

Medlem

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Medlem
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Gissar på att det fortsätter tills det dör. Att släppa ett WoW 2 när WoW har 7,8 miljoner spelare är inte smart.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Gissar på att det fortsätter tills det dör. Att släppa ett WoW 2 när WoW har 7,8 miljoner spelare är inte smart.

ja nä det är knappast smart men när kommer det dö? är 7mill+ en stående siffra framöver? kommer det dö ?

Medlem
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

kan inte hitta länken nu men Blizz har sagt vid några tillfällen att det inte blir så många fler expansioner till WoW, WoD och en till efter det, sen får vi se.

Medlem
Citat:

Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)

Kronan verkar ha stigit ganska ordentligt under natten

MEG
Medlem

Grattis Blizzard, kan dock inte lägre förstå varför folk spelar WoW, men smaken är som baken


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Fan va sjukt ändå, 7,8 milj. 10 årsjubileum i höst

Medlem

Det här är ju dock knappast imponerande, snarare mycket sämmre än väntat då ökningen skedde i och med släppet av the grand finale, siege of orgrimmar 5.4 patchen, och att då bara locka tillbaks 200k måste ju kännas rätt dåligt med tanke på tidigare tapp imho.

Medlem
Skrivet av MEG:

Grattis Blizzard, kan dock inte lägre förstå varför folk spelar WoW, men smaken är som baken

Enkelt att lära sig och svårt att bemästra. Bra och stabil spelmotor och mycket folk att spela med.
Hel del content för både PVE och PVP.

Finns inget annat spel som har allt det vilket gör WoW till ett av de bästa när det gäller MMOn. Det finns andra MMOn som har en del av det men inte allt kombinerat.

och nej jag spelar inte WoW längre. Tycker dom förstörde spelet när dom förenklade det så mycket i WOTLK och nu i pandaria är det helt kört i botten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)" Min matte kanske inte är så starkt, men det där verkar lite knepigt

Medlem

ahh, snart är det dags att börja spela igen, lite mer än 11 år sen jag satte mig och spelade första gången.
Tror dock det är fler som jag som är taggade över uppdaterade ras modeller
Undra om dem skulle uppdatera wows gameplay motor i framtiden mot något mer som wildstar / guild wars 2, då skulle det nog leva 10 år till.


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Jag har börjat lira igen....
WoW är WoW.

Och nya expansionen ska komma med nya modeller.

Medlem
Skrivet av Glutt:

ahh, snart är det dags att börja spela igen, lite mer än 11 år sen jag satte mig och spelade första gången.
Tror dock det är fler som jag som är taggade över uppdaterade ras modeller
Undra om dem skulle uppdatera wows gameplay motor i framtiden mot något mer som wildstar / guild wars 2, då skulle det nog leva 10 år till.

Inte spelat Wildstar men GW2 motorn suger något så förbannat. Klarar inte av många personer på skärmen innan det börjar lagga och är så dåligt trådat att alla load är på en enda kärna.
Tycker både WoWs motorn och Unreal motorn som används i MMOn är mycket bättre än den vi har i GW2.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

kan inte hitta länken nu men Blizz har sagt vid några tillfällen att det inte blir så många fler expansioner till WoW, WoD och en till efter det, sen får vi se.

Det är ganska orealistiskt att planera mer än 2 expansioner i förväg. Mycket hinner hände på de 3-4 åren som man måste anpasa sig efter. Så länge de tjänar bra med pengar kommer de nog fortsätta. Man kan tycka att +200k är lite, men det är ändå ett trendbrott. T.o.m. jag blev lite sugen att återse draenor, men bara lite.

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Gissar på att det fortsätter tills det dör. Att släppa ett WoW 2 när WoW har 7,8 miljoner spelare är inte smart.

ja nä det är knappast smart men när kommer det dö? är 7mill+ en stående siffra framöver? kommer det dö ?

Lär långsamt gå ner.. Vi kanske får se ett WoW 2 år 2020 eller så

Medlem
Skrivet av Losanti:
Citat:

Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)

Kronan verkar ha stigit ganska ordentligt under natten

Dags att storhandla på diverse internetsidor nu då. Tur man har några miljoner dollar i svenska kronor på kontot.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Gissar på att det fortsätter tills det dör. Att släppa ett WoW 2 när WoW har 7,8 miljoner spelare är inte smart.

Jag har svårt att sen en poäng med att någonsin släppa ett WoW 2. Azeroth är ju Azeroth, vad ska man ändra? All lore och alla kartor? Byt spelmotor i en expansion istället.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Manna:
Skrivet av Losanti:
Citat:

Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)

Kronan verkar ha stigit ganska ordentligt under natten

Dags att storhandla på diverse internetsidor nu då. Tur man har några miljoner dollar i svenska kronor på kontot.

1kr = 153 dollar.

Barnbidraget räcker till 4 såna här bilar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Det sorgliga är ju att inget har hänt på MMO-fronten sedan WOW släpptes. Alla spel har försökt kopiera WOW-stilen på ett eller annat sätt men inget har tagit steget längre i utvecklingen

. EVE online är väl det enda som brytit ur formen och gör något eget där spelarna själv formar spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Gissar på att det fortsätter tills det dör. Att släppa ett WoW 2 när WoW har 7,8 miljoner spelare är inte smart.

Vadå WoW 2???? De skall tamefan släppa ett WC4 nu! För i helvete!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör
Skrivet av Losanti:
Citat:

Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)

Kronan verkar ha stigit ganska ordentligt under natten

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Manna:
Skrivet av Losanti:
Citat:

Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)

Kronan verkar ha stigit ganska ordentligt under natten

Dags att storhandla på diverse internetsidor nu då. Tur man har några miljoner dollar i svenska kronor på kontot.

1kr = 153 dollar.

Barnbidraget räcker till 4 såna här bilar.

http://fp.images.autos.msn.com/merismus/gallery/c512357a.jpg

Kom inte här och ha rätt!


signatur
Herr rygg

Tycker det är kul att det fortfarande går bra för WoW. Har gett mig många* roliga timmar.

*Seriöst, SJUKT många!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Komured:

kan inte hitta länken nu men Blizz har sagt vid några tillfällen att det inte blir så många fler expansioner till WoW, WoD och en till efter det, sen får vi se.

Nej, de har sagt att det kommer flera expansioner till nu senast på Blizzcon efter WoD. Troligtvis kör de väl på i WoW i väntan på Titan släpps långt fram i tiden och förbättrar grafiken, miljöer och modeller istället som planen är i WoD.

Har själv börjat lira igen efter nästan 3 års uppehåll bara för att gillet drog igång igen med 5.4 patchen - så jävla svag man är, och Warlords of Draenor ser ju lovande ut till skillnad från Panda.

Medlem
Skrivet av Umak:
Skrivet av Komured:

kan inte hitta länken nu men Blizz har sagt vid några tillfällen att det inte blir så många fler expansioner till WoW, WoD och en till efter det, sen får vi se.

Nej, de har sagt att det kommer flera expansioner till nu senast på Blizzcon efter WoD. Troligtvis kör de väl på i WoW i väntan på Titan släpps långt fram i tiden och förbättrar grafiken, miljöer och modeller istället som planen är i WoD.

Har själv börjat lira igen efter nästan 3 års uppehåll bara för att gillet drog igång igen med 5.4 patchen - så jävla svag man är, och Warlords of Draenor ser ju lovande ut till skillnad från Panda.

Som du säger så kommer det troligtvis fler expansioner senare. Om inte jag missminner mig så sa de att de har planer och lore för 3-4 expansioner till. Så vi har nog upp mot minst 8-10 år kvar innan det är dött om man ska tro på det.

De har ju även sagt att de ska släppa expansioner snabbare. Dels eftersom det alltid dröjer för länge från end-game kommer ut, tills nästa expansion kommer ut.

Det lär ju även vara för att komma med mer "nytt och fräscht" oftare, så att de håller kvar spelare.

Medlem

Tror att Hearthstone har gett WoW-prenumeranterna en uppsving faktiskt. Jag började lira WoW igen efter att ha blivit så sjukt sugen efter ett par dagar med Hearthstone, och vet flera andra som gjort samma sak.

Medlem
Skrivet av Losanti:
Citat:

Vid årsskiftet hade varumärket Skylanders sålts för mer än 2 miljarder dollar (ca 13 miljoner kronor)

Kronan verkar ha stigit ganska ordentligt under natten

Sjunkit, om 2 miljarder dollar vore 13 miljoner så vore dollarn mer värd än kronan, då skulle du få ca 6-7 dollar för 1 krona, istället för tvärtom. Så det skulle betyda att dollarn har stigit

edit: Nej nu vart min matte lite fel, humm humm... du skulle få ut mer än 6-7 dollar på 1 krona. Men har hjärnsläpp nu

edit2. Ja just det hjärnsläpp. Du har rätt och jag har fel... vad är det med mig idag?

Medlem
Skrivet av Umak:
Skrivet av Komured:

kan inte hitta länken nu men Blizz har sagt vid några tillfällen att det inte blir så många fler expansioner till WoW, WoD och en till efter det, sen får vi se.

Nej, de har sagt att det kommer flera expansioner till nu senast på Blizzcon efter WoD. Troligtvis kör de väl på i WoW i väntan på Titan släpps långt fram i tiden och förbättrar grafiken, miljöer och modeller istället som planen är i WoD.

Har själv börjat lira igen efter nästan 3 års uppehåll bara för att gillet drog igång igen med 5.4 patchen - så jävla svag man är, och Warlords of Draenor ser ju lovande ut till skillnad från Panda.

Skrev inte att det inte kommer fler expansioner.

Började spela igen men stängde kontot nu för några dagar sedan. Spelat MoP i ca 8 månader och även om MoP har en hel del trevliga features så är hela panda grejen bara larvig imo. Gillade inte alls Pandaria och dess miljöer så jag hoppas WoD blir bättre men har som sagt stängt kontot i väntan på WoD då jag är "färdig" med MoP för min del.

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av wallde:

Undrar om detta någonsin kommer att lägga ner, och hur Blizzard ska kunna göra en efterföljare till ett av världens bästa och största spel. DET blir spännande.

Men som gammal Woware kan jag inte mer än säga keep on fighting!! Kul att se att det lever fortfarande!

Gissar på att det fortsätter tills det dör. Att släppa ett WoW 2 när WoW har 7,8 miljoner spelare är inte smart.

Vadå WoW 2???? De skall tamefan släppa ett WC4 nu! För i helvete!

I hear you!

12
Skriv svar