Robot
Child of Light

Child of Light träffar rätt på de flesta sätt. Ingen tickande stress, ej någon press. Däremot vackert och vidsträckt. För sin spelsaga förtjänar Ubisoft all respekt.


ZF
Medlem
Child of Light

verkar ha samma myskänsla som Knytt. hoppas bara det inte är lika tandgnisselframkallande som det var emellanåt.

Medlem

Ett spel som definitivt kommer hamna i mitt PS4-bibliotek

Medlem
Skrivet av Cortex:

Ett spel som definitivt kommer hamna i mitt PS4-bibliotek

Tror spelet kommer att komma med någon PS+ update om några månader.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av anon_178365:

Uplay eller ej? Avgör köp.

Finns på steam

Medlem

Spelet släpps imorgon till PS4 och i övermorgon till resten av konsolerna samt PC


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Artstyle och musiken gillar jag skitmycket men gameplay vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Kanske blir ett köp när det inte finns något annat att spela.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Spelet släpps imorgon till PS4 och i övermorgon till resten av konsolerna samt PC

Jasså?

Blir intressant och se om wikipedia har rätt då... Men troligtvis inte

Inaktiv

Spelet såg otroligt intressant ut, men jag blev direkt "avtänd" när jag såg att det är ett turbaserat spel Fan! Ett turbaserat spel som inte ens låter spelarna och fienden att vara i närheten av en, men ändå träffar de varann. Hm...

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Spelet såg otroligt intressant ut, men jag blev direkt "avtänd" när jag såg att det är ett turbaserat spel Fan! Ett turbaserat spel som inte ens låter spelarna och fienden att vara i närheten av en, men ändå träffar de varann. Hm...

Det ska vara som ett klassiskt jrpg, om det inte är det du söker så spela inte


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Detta spelet kräver uplay, oavsett Steam. Står gömt som Broadband Internet Connection under systemkraven. Det kan stå på andra spel också, men betyder uplay när det handlar om ubisoft-spel.

Så i all korthet: No buy.

Medlem

Gaddäjm va vackert!

Medlem

Vad är det som gör Uplay så dåligt?

Medlem
Skrivet av umegatron:

Vad är det som gör Uplay så dåligt?

Undrar också det. Har inte haft några problem med det.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av DUNXIII:
Skrivet av anon_178365:

Uplay eller ej? Avgör köp.

Finns på steam

Säger inget, dom flesta spel på steam från ubisoft har Uplay nämligen.
South Park är de enda spelet jag har köpt från ubisoft på senaste just pga att det saknade uplay.

Varför kan du använda Steam men inte Uplay?

Inaktiv

Inhandlat på Steam Uplay eller ej.Jag har kört många spel genom Uplay och kan till vis del förstå varför det tar emot att använda tjänsten. För min del så är Uplay en sådan liten del att betala när man får spela underbara spel som får mig att le och jag är ganska säker på att Child of Light är ett sådant.Har väntat länge på det. Att bojkotta en fantastisk upplevelse för Uplay är dumt då jag går miste om något bra i spelväg och det är jag inte bered att offra.

Medlem

Aldrig hört talas om tidigare men nu bara jag måste ha det!! Såg otroligt bra ut i videoreviews med! När landar det på PSN butiken för PS4 måntro?

KoP
Medlem

Personligen gillar inte alls artstylen av det jag sett av detta spel. Men smaken är som baken.

Och "japansk" spelmekanik. Nej tack.

Medlem

Varför så negativa kommentarer angående turbaserade strider? Det e ju toppen ju, "it's like in the olden times".

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av umegatron:

Vad är det som gör Uplay så dåligt?

Undrar också det. Har inte haft några problem med det.

Kan inte svara för andra men det är rätt skönt att ha spelen samlade i en och samma tjänst, t.ex. Steam. Själv har jag Uplay, Origin, Steam samt något annat skumt som jag är tvungen att ha efter jag köpte ett spel på fyllan på greenmangaming (deras egna tjänst typ). Lite drygt med så många olika. Jag hatar verkligen alla konton och lösenord man har överallt. Snart kan man väl inte köpa mjölk utan att "skapa ett konto" först. Tvi.

Hursom, COL verkar skoj. Kanske skaffar till PS4 en vacker dag?

EDIT: Jag köpte Witcher 2 till PC. Hittade ingen cd-key. Trodde något fattades och fasade lite, skulle jag inte kunna spela nu? Döm om min förvåning när det bara var att installera och spela rakt av? Inga cd-keys. Ingen DRM. Bara att tuta och köra. Det är ju såhär det ska vara med alla spel!

Inaktiv

Hallå eller,du har nog missat en konsol Fredrik, pc, ps4 och Xbox one ska det vara.
köpte det idag på xbone

Medlem

ITT: Folk som tycker Steam borde ha monopol på online-försäljning av spel.

Medlem

Skulle miljöer vara vackrare än i Trine 2? I think not.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar