Därför är Battlefield Hardline värt dina 600 kr

Medlem

inte värt 600 någonstans, sure spelet har helt hyffsat men det är fan inte mer än en bf4 dlc så 600 minus 500 kr

Medlem

Jag äger inte BF4, är det värt pengarna då?

Eller tycker ni fortfarande att det borde vara ett DLC så att jag måste köpa BF4 för fullpris först och sedan köpa till DLC?

Medlem

Har ordet expansion helt försvunnit ur utvecklares vokabulär ?
Därför spelet är inget annat än en standalone expansion.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-hardline/p...

Jo för Origin är ju självklart där man köper spel...
Origin har äckligt höga priser oavsett spel vilket är varför man _INTE_ köper från Origins affär.

http://www.kinguin.net/category/7363/battlefield-hardline-pre...

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Haha skojar du?... I så fall är ALLA spel ett mod av det föregående. Hardline kanske är kasst men du säger så bara för att hoppa på hattåget.

Förr var det oftast så att om ett spel inte byggde på en helt ny motor, utan bara la till nytt material, så släpptes det som en expansion. Det var också så att i stort sätt alla spel gick att modda förr, men nu låser spelutvecklarna denna funktion för att själva kunna sälja expansioner/moddar till fullpris. Det är därför spelserier som har ett rejält modstöd (GTA, The Elder Scrolls, ARMA m.m.), inte släpps lika ofta som mjölkkossor som Battlefield.

BF4 hade för 10-15år sedan varit en expansion till 3an, av den simpla anledningen att det bara var en liten (och patetisk) kampanj som tar ca: 3 timmar att klara ut, lite nya MP-banor och vapen. Inte allt för olik expansionerna som släpptes till BF1942 och BF2.

Ganska svårt att inte hoppa på hattåget när man är uppvuxen med en bättre och mer öppen standard.

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag äger inte BF4, är det värt pengarna då?

Eller tycker ni fortfarande att det borde vara ett DLC så att jag måste köpa BF4 för fullpris först och sedan köpa till DLC?

Inte värt det.
BFH har samma motor och netcode som BF4 samt att netcode fixen även användes på Hardline under beta tiden.

Det enda du verkligen betalar för med BFH är ett nytt skin, kombinerade gamemodes från bf4/bf3, enstaka nya gadgets och en ny motor för fordonen (vilket kommer ifrån NFS).

Hardline borde vara ett DLC då det inte riktigt lever upp till att vara ett separat spel i BF serien och prissumman borde därför inte ligga på mer än 300kr som max.

Medlem

ja det blir då inget köp förrens prislappen är nere på 150 kr mer lägger ja inte på det där spelet

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Handlingen blir väl det som skulle kunna blir någorlunda intressant om det skulle vara något, annars så verkar det nästa precis lika som 4an om inte spelläget är det som är intresserar mest?

Köper man verkligen ett Battlefieldspel för handligen? De hade lika väl kunnat skippa Singleplayer och handling och lagt den tiden/pengarna på att förfina multiplayer i både BF3 och BF4....

I övrigt så får man faktiskt skylla sig själv om man köper det via Origin för 599kr+. Du kan förboka det på flertalet sidor redan idag för runt 350kr och det kommer säkert att gå att få tag i Premiumerbjudande för runt halva priset framöver också.

Edit: Förutsatt då att man inte sitter och lirar på konsol, och då får man skylla sig själv

Medlem

Slår vad om att folk kommer betala fullpris för detta och samma dag som release fylls steam-forumen med folk som har tekniska problem pga dålig konsolport som ghost. Folk lär sig aldrig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låter som dom inte var nöjda med sitt första försök, "vi försöker igen" "häng med det blir skoj"

Medlem

600?
är dom helt dumma i huvudet eller?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Med den motivationen hade de kunnat sälja Vietnam expansionen som kom till BC2 som ett helt vanligt spel.

Medlem

Han är livrädd och vill rädda ansiktet. Klart han säger vad som helst och när argumenten blir så bleka så blir det än mer uppenbart att man skjutit sig själva i arslet.

150 spänn är den absoluta smärtgränsen, en rimlig summa är 120 spänn...

599 för normala utgåvan och 699 för super deluxe ultra color plus.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

"(2/2) Also, there's a new development team that's been pouring their heart and souls into this game for more than two years."

Dagsens skämt eller? kan de inte komma med mer än detta är det verkligen inte värt pengarna.

Inaktiv

Det finns tilläggspaket till spel, som lägger till nya animationer, nytt spelsätt, ny musik, nytt multiplayer och mer. Jag vill minnas att Operation Flashpoint: Resistance kostade under 300-lappen när det kom ut, och då hade spelet även en förbättrad grafikmotor. Spelet hade dock inte något nytt multiplayer eller nytt spelsätt, men överlag, var det en förbättring av Operation Flashpoint: Cold War Crisis. Många tog tilläggspaketet nästan som en uppföljare, vad jag vill minnas.

EA vill bara ta så mycket pengar som möjligt från alla deras trogna kunder. Fullpris för väldigt, väldigt många spel som EA inte släpper, ligger oftast på 450-sträcket, så EA är endast ute efter ens pengar.

Nytt spelsätt? Payday och Battlefield 4.
Nya animationer, ny musik, nya multiplayer-banor och lägen, nya vapen, nya fordon, nya modeller och nya framfarter? Tilläggsmaterial.

EA är som Apple: snor andras idéer, säljer idéerna för en skyhög summa, och tror att de kan komma undan med några undanmanöver, som svaren ovan. Skamligt. Jag njuter i fulla drag för var gång de blir klassade som världens (eller USAs?) sämsta spelföretag.

Medlem

Utav vad vi fick se smakprov på i betan så är spelet absolut inte värt 600 riksdaler. Antingen så höll dom undan de absolut häftigaste aspekterna ur spelet, eller så är spelet verkligen så långtråkigt som betan var efter några timmar..

Medlem

Hade dom trimmat grafikmotorn så kanske dom hade kunnat ta mer betalt, det är ju trots allt det som säljer


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Vet inte riktigt vart FZ fick 600:- från, då man med en enkel sökning på prisjakt ser att det kostar 398:- från ett gäng butiker. IG i Research.

Tror Hardline kommer floppa rejält, för ingen med huvudet på skaft kan ju berättiga ett köp av en mod för nästan 400 spänn. BF4 + Premium + Hardline = The, new, definition of insanity.

Medlem

Det här med tjuv och polis är ju helt urlöjligt med tanke på spelsättet. Hur ofta springer poliser omkring med raketgevär och spränger sönder halva staden?

Det hade varit mycket intressantare om de hade lagt till lite straff och dylikt om man förstör så att spelarna måste tänka mer som poliser...

Medlem
Skrivet av atnek:

Vet inte riktigt vart FZ fick 600:- från

Det är ifrån EA's egna hemsida. Allt kostar runt 600 kronor där när det är nytt.
Battlefield: Hardline 599-699 kronor

Medlem

Det är bra att det är en Standalone, det ska det vara. Jag hade blivit rasande ifall detta var ett DLC till Battlefield 4. Men aldrig i livet att det bör kosta alltifrån 400-600kr för detta.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av atnek:

Vet inte riktigt vart FZ fick 600:- från

Det är ifrån EA's egna hemsida. Allt kostar runt 600 kronor där när det är nytt.
Battlefield: Hardline 599-699 kronor

Vad spelar det för roll? Du kan ju fortfarande köpa det billigare. Alltså är det missvisande.

Haha man kan ju undra om dom som spelar Battlefield bara spelar det för andra serier får aldrig så här mycket kritik trots att dom alltid gör precis samma sak.

Medlem

Själv har jag lagt ner BF för gott. Kommer inte köpa ett enda spel till där Dice varit eller är inblandade. Avinstallerade 4:an för gott för några veckor sedan och saknar det inte ett endaste dugg. Att enbart vilja suga ut pengar och leverera spel som inte ens fungerar vid release är åt helvete. Skulle inte ens ge en tjuga för skiten som de kallar Hardline.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

BF4 känns mer som en expansion än vad detta gör, tycker jag.

Medlem

Alltså, de har slitit i 2 år med detta, hur många personer är det som slitit? Hur många är det i Visceral? 600 kan de glömma, kanske 400 om de låtit bli att döpa det till Battlefield och fått det att verka som ett originellt spel och inte ett dlc. Jag tycker det är ett bad move av EA att blanda in BF.

Medlem

Alltså herregud, era nötter...

Vad är ett nytt spel för er då? Om dom skulle släppa t.e.x BF 2143 så tror jag inte att ni skulle säga att det är en DLC. Men det spelet skulle ändå troligtvis bestå av nytt gameplay, nya maps, nya modes osv osv osv.. Samma sak med andra ord!

Och jag vet då inte när jag betalade 600:- för ett spel senast, ni får väl lära er att inte köpa från Origin, för man får vara bra dum om man faktiskt gör det..

Ni håller på som att det vore tvångsköp på spelet...


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ztreek:

Nej.

inte värt 600kr hur man än vrider och vänder på det!

Skrivet av aT1C:

Battlefiled Hardline är mer som FarCray 3 Blood Dragon. Använder orginal spelet assets men endå blir tilreklit nyat så det blir ett eget spel och inte en exspasione. tycker det itne värt 600 kr, dok tyker jag väldigt få spell är det.

350-400 är det värt. men inte fult utt 600kr/60$

Vilken tur att det kostar 406 SEK om man rakt av ändrar valuta.

Imo har vi fortfarande fått för lite information om spelet för att kunna besluta om det är värt fullpris (ca 400 kr, PC) eller ej.

https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-hardline/p...

Tack väntade på den där

Inaktiv

EA DICE har bränt alla broar och förbrukat allt förtroende!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Citat:

New MP modes/maps, new vehicles, new animations, new VO/music, new progression, new gameplay, new models, new weapons...

Låter som en mod i mina öron.

Av ren nyfikenhet, när skulle det ha övergått till ett nytt spel och inte bara en mod?

Skriv svar