Spelälskaren Robin Williams är död

Medlem

Blir och kolla på lite filmer med Herr Williams. Ska nog minsann ta och öppna med Jumanji. En film som var, om inte hatad, så väldigt ogillad av många. Personligen tycker jag den har en otroligt charmig 'äventyrlig' touch över sig och snacka om verklighetstroget spel!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte varför man skriver en artikel om honom här? Finns väl många spelälskare som dött och inte har ni skrivit nått då?

Dom kanske inte har varit lika igenkända?

Ojj hade glömt att man var värd mer än andra när man är igenkänd.

Även om vi är lika mycket värda som människor så är naturligtvis nyhetsvärdet högre när en känd människa dör, just för att så många har en personlig relation till hans arbete och konstnärliga verk.

Inaktiv

Synd!

Världen, kulturen, har blivit fattigare.

Handlingen är ett svek mot dem man lever för och dem som lever för en. En person som försöker sig på något sådant är sjuk och behöver hjälp att inse det.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Det är fegt att ta sitt liv! Rymma ifrån sina problem som att dom skulle försvinna. Hans själ blir kvar på denna jord och får inte frihet förs han fått svar och förlåtelse.

Han vet inte vad han gått miste om nu när han lämnat sin dotter kvar helt förstörd.
R.I.P

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Remus:

Ironiskt hur de som är komiker och är glada oftast är de som är/blir deprimerade....

Njae..hurvida det stämmer vet jag inte. Jag tror du ser depression bland alla typer av människor. Dock är det nog de som är glada som gör oss mest förvånade.

Oftast de som visar den mest positiva sidan utåt som har det som svårast inåt. Jag är en glad jävel men har mycket hemskt hängande över mina axlar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte varför man skriver en artikel om honom här? Finns väl många spelälskare som dött och inte har ni skrivit nått då?

Det kan ju vara så att Robin gav en hel del skratt till världen med? Trångsynt så det förslår.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av vejber:

Hur länge tar det innan spelandet får skulden för hans död då? Jävligt tråkigt dock att han dött! 2 favoriter är Jumanji ( som ung) och good will hunting på äldre dar.

Nej vad cool och edgy du är som försöker samla poäng i det här tragiska sammanhanget.

Medlem

Fy fan vad tragiskt. Det är en komiker som har varit med enda sen man var barn, och en oerhört rolig sådan dessutom :'(

R.I.P. Robin Williams

Medlem

Han kommer verkligen vara saknad.

Att inte "The Crazy Ones" fick förnyat är nästan skandal, även om många av dom andras insatser var mediokra som bäst så älskade jag serien för Robin Williams.

Rest in Peace.

Medlem

synd som fan allså

Medlem

Intressant att ni envisas med att säga "sin dotter" när han faktiskt har tre barn.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Chippen838:

Det är fegt att ta sitt liv! Rymma ifrån sina problem som att dom skulle försvinna. Hans själ blir kvar på denna jord och får inte frihet förs han fått svar och förlåtelse.

Han vet inte vad han gått miste om nu när han lämnat sin dotter kvar helt förstörd.
R.I.P

Depression är en sjukdom och rätt svårt att förstå. Är någon som dör i cancer också feg eller?

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Det är fegt att ta sitt liv! Rymma ifrån sina problem som att dom skulle försvinna. Hans själ blir kvar på denna jord och får inte frihet förs han fått svar och förlåtelse.

Han vet inte vad han gått miste om nu när han lämnat sin dotter kvar helt förstörd.
R.I.P

Du verkar ju inte ha någon som helst förståelse för vad depression är. Hur tror du det känns att förstå att man lämnar kvar familj och vänner och ändå känna att självmord är det enda alternativet.

Att sedan säga RIP när du precis uttalat dig om hur hans själ inte kommer finna ro, det är ju både hyckleri och intelligensbefriat. Väx upp lite för Fan, omogna påhopparjävel!

Skägg.
10 Chambers

Har raderat ett par olämpliga inlägg. Behöver man något att prata med kan jag rekommendera Föreringen Tilia, som öppnar chatten varje kväll för unga som lider av psykisk ohälsa. De har ingen anmälningsplikt så inget du säger där förs vidare.


signatur
Medlem

Blev faktiskt ledsen på riktigt när jag fick nyheterna.. Han var en fantastisk skådespelare som kunde förmedla alla känslor. Min favoritroll med honom är nog i Good will hunting. Vila i frid!

Gen
Medlem

Robin var het på vita duken när jag växte upp och sett många filmer med honom. Måste säga att han verkligen var unik på sitt sätt. Visste dock inte att han var en gamer.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fattar inte varför man skriver en artikel om honom här? Finns väl många spelälskare som dött och inte har ni skrivit nått då?

Bra mycket intressantare artikel än att läsa om att pewdiepie ska va med i radio iaf...

Fan kommer sakna Robin Williams han var en väldigt bra skådis:(

Medlem
Skrivet av Mabec:

"Why don&#039;t gamedevelopers make games with heart and passion anymore, like they used to do back in the days..."

Det här var inget citat av Robin, men det borde ha varit. RIP.

o_O ok...

Inaktiv
Skrivet av Chippen838:

Det är fegt att ta sitt liv! Rymma ifrån sina problem som att dom skulle försvinna. Hans själ blir kvar på denna jord och får inte frihet förs han fått svar och förlåtelse.

Han vet inte vad han gått miste om nu när han lämnat sin dotter kvar helt förstörd.
R.I.P

Som deprimerad och självmordsbenägen tänker man inte alltid rationellt. Oftast när man skadar sig är det ett rop på hjälp. Inte alltid hjälpen når fram i tid dock. Visst är ens tankar att man vill fly från sina problem. Men inte i mån att man vill lämna sina älskade. Man ser sig ofta som en börda. Att det vore bättre för sina älskade man vore död, än levandes.

Kan vara väldigt svårt att förstå för någon som aldrig varit deprimerad, och eller haft självmordstankar.

Nästa gång kanske du ska ta dig en extra funderare, innan du yttrar dig.

Btw... jag tycker också det är synd om hans dotter, men även dom andra två barnen han har. Tja... frugan även för den delen.

Medlem

När jag först läste nyheten på expressen fick jag en sån där klump i halsen man brukar få om det handlar om någon närstående. Första gången en kändis död påverkat mig emotionellt på det sättet.

Extra tråkigt blir det om det handlar om självmord, då har han uppenbarligen mått oerhört psykiskt dåligt under en längre tid. Om någon förtjänade att dö lycklig så var det han...

Medlem

Visste inte att han lirade day of defeat. Finns det någon källa på det?

Medlem

Noes, trist. Han verkade vara en trevlig prick

Vila i frid.

Medlem

Sorgligt att höra,en bra skådespelare,tycker han alltid var bra även om en del filmer var sådär.
Glömmer aldrig avsnittet från inside actors studio när han var gäst,där var han i högform,finns på youtube

Medlem
Skrivet av Xzander:

När jag först läste nyheten på expressen fick jag en sån där klump i halsen man brukar få om det handlar om någon närstående. Första gången en kändis död påverkat mig emotionellt på det sättet.

Samma här, inte kännt mig så påverkad av att någon kändis går bort förut.. han var verkligen fantastisk

Medlem

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Blev faktiskt riktigt ledsen när jag läste detta i morse. =(

Hoppas du är på en bättre plats nu.

Vila i frid.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Vet att min mor alltid brukade säga så (efter att en släkting till henne tog livet av sig), men jag ser det nog mer som ett sjukdomstillstånd, där man oftast inte ser någon annan utväg, vilket knappast kan stämma. Är man så långt nere på botten så kan det iallafall inte bli värre. Generalisering, jag vet, men jag vill tro att man skulle kunna bryta mönstret när man har gått så långt att självmord känns som enda lösningen, ifall man fick hjälp.
Vill inte spekulera i varför Robin Williams valde att ta livet av sig, ifall det nu var det han gjorde, men jag sörjer starkt med hans barn som förlorat sin far för alltid, och hans övriga familj och närstående.
Det måste vara förkrossande att som familj vara kvar och känna att man aldrig fick chansen att vara den där hjälpen som han antagligen behövde.

Inaktiv

En världens mest älskade skådisar. Saknar som tusan, så många fina barndomsminnen och filmer.
R.I.P.

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Det är fegt att ta sitt liv! Rymma ifrån sina problem som att dom skulle försvinna. Hans själ blir kvar på denna jord och får inte frihet förs han fått svar och förlåtelse.

Han vet inte vad han gått miste om nu när han lämnat sin dotter kvar helt förstörd.
R.I.P

Och priset till dagens mest empatilösa rövhål går till! *trumvirvel*

Medlem
Skrivet av Nowly:

Filmvärlden har gått miste om en stor man, vila i frid.

Btw, folk som skriver att man är feg om man tar livet av sig osv har ingen aning om vad de pratar om. Självmord är en desperat handling och något som folk ofta ser som en sista utväg när de inte vet vad de ska ta sig till och ofta agerar människor som försöker/tar livet av sig på impuls. Ingen människa vill må så dåligt att man drivs till att ta livet av sig.

Mm. Människor som kan yttra sig sådär om självmord är människor som visar tydliga tecken på empatistörningar, och extrem brist på livserfarenhet där dessa varit för privilegierade för att vara tvungna att konfrontera hur dyster verkligheten kan se ut för deprimerade människor.

123
Skriv svar