NHL 15 saknar mängder av material

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aurahead:

Äsh! Fick betala 199kr för NHL 15 med Skellefteå AIK motiv i steelbook, jag klagar inte

Var köpte du från?

Om man köper Xbox One hos Gamestop så fick man köpa NHL 15 för 199kr samt välja SHL lag som motiv.

http://www.shl.se/artikel/56713/

Medlem

NHL 15 på old-gen är NHL 14.5. Lite ny puckfysik och nya kommentatorer.
NHL 15 på next-gen saknar tydligen en hel del modes som finns i 14 och 15 på old-gen.
NHL 15 på next-gen kommer kanske få OTP (Online-teamplay) fast då får man spela med NHL-spelare istället för sin egen gubbe.

Jag kommer vänta med NHL 15 på next-gen. Fixar NHL 15 på PS3 old-gen.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Allexz:

Och folk är så jävla dumma att de fortfarande köper saker av företaget. Skäms på er.

Ja, då är jag väl "så jävla dum" då.

Samma här. Inte klokt att vi inte vet bättre.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

åter igen. Försöker förklara på nätet för mäönniskor som bor i usa att dom ska tagga ner och sluta kasta skit på EA. Det står klart och tydligt när man kör early access så här. Tack för att du spelar early access. Hela spelet kommer vara tillgängligt 9 och 12 september. Det står även i menyn att man spelar fulla spelet fast en provversion.. Så jag fattar inte problemet. Eashl bryr jag mig inte om.. Men så jävla mycket som det sägs saknas är inte ens sant. Jag spelar ju provversionen själv..

Flakmonkey

Antar att man någonstans får välja mellan att inte få något NHL-spel alls till Xone och PS4 eller ta ett med som är nedbandat jämfört med PS3 och Xbox 360-versionerna. Själv tar jag mycket hellre ett nedbandat då det enda jag gör i NHL (och FIFA för den delen) är att spela det med kompisar antingen online eller lokalt. Så jag tänker köpa det och inte sakna någonting, för mig personligen hade de kunnat skippa de här spelsätten i varenda NHL om de kunde lägga ner mer tid på annat som jag (men uppenbarligen inte alla) anser vara viktiga. Ingen tvingar hellre någon att köpa det och ingen kan väl heller påstå att EA lurar någon när det är allmänt känt att saker och ting "saknas"?

Medlem

Det hjälper inte att klaga...EA är för stora och vi alla är för små!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Antar att man någonstans får välja mellan att inte få något NHL-spel alls till Xone och PS4 eller ta ett med som är nedbandat jämfört med PS3 och Xbox 360-versionerna. Själv tar jag mycket hellre ett nedbandat då det enda jag gör i NHL (och FIFA för den delen) är att spela det med kompisar antingen online eller lokalt. Så jag tänker köpa det och inte sakna någonting, för mig personligen hade de kunnat skippa de här spelsätten i varenda NHL om de kunde lägga ner mer tid på annat som jag (men uppenbarligen inte alla) anser vara viktiga. Ingen tvingar hellre någon att köpa det och ingen kan väl heller påstå att EA lurar någon när det är allmänt känt att saker och ting "saknas"?

så länge be a pro finns med så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Äsh! Fick betala 199kr för NHL 15 med Skellefteå AIK motiv i steelbook, jag klagar inte

Förstår att det är billigt när det står Skellefteå AIK på det

Medlem
Skrivet av dennis.r.nyberg:
Skrivet av Nosnos:

Antar att man någonstans får välja mellan att inte få något NHL-spel alls till Xone och PS4 eller ta ett med som är nedbandat jämfört med PS3 och Xbox 360-versionerna. Själv tar jag mycket hellre ett nedbandat då det enda jag gör i NHL (och FIFA för den delen) är att spela det med kompisar antingen online eller lokalt. Så jag tänker köpa det och inte sakna någonting, för mig personligen hade de kunnat skippa de här spelsätten i varenda NHL om de kunde lägga ner mer tid på annat som jag (men uppenbarligen inte alla) anser vara viktiga. Ingen tvingar hellre någon att köpa det och ingen kan väl heller påstå att EA lurar någon när det är allmänt känt att saker och ting "saknas"?

så länge be a pro finns med så är jag nöjd.

Tyvärr är det massa features som saknas i "Be a Pro" oxå, så de kunde lika gärna ha tagit bort den medans de ändå höll på...fruktansvärt tråkigt att spela där nu!!!

Medlem
Skrivet av dennis.r.nyberg:

åter igen. Försöker förklara på nätet för mäönniskor som bor i usa att dom ska tagga ner och sluta kasta skit på EA. Det står klart och tydligt när man kör early access så här. Tack för att du spelar early access. Hela spelet kommer vara tillgängligt 9 och 12 september. Det står även i menyn att man spelar fulla spelet fast en provversion.. Så jag fattar inte problemet. Eashl bryr jag mig inte om.. Men så jävla mycket som det sägs saknas är inte ens sant. Jag spelar ju provversionen själv..

men vad är sant då?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hahaha, ordningen på toppkommentarerna är ju för underbar just nu.

Medlem

Det som är sant är att man får vänta tills spelet är släppt som jag sa det står när jag spelar. Tack för att du spelar easy access. Hela spelet blir tillgängligt 9 och 12 september. Provversion.. Be a pro delen, saknas givetvis att göra karaktärsdrag hos sin gubbe. Det är ju inte sims vi spelar. Visst hoppas jag på att man kan lägga till ärr och fräknar om man så vill och frilla. men inte i denna provversion i alla fall. Sen är jag övertygad om att man kommer kunna spela i CHL med be a pro och ta sig upp till nhl. Det har utvecklarna själva sagt. Spelet är som, sagt helt underbart även denna provversion. Jag tar inte tillbaka min förhandsbeställning. Spelet känns äkta. Jag ropar inte fuck EA förrens jag sett hela spelet på releasedagen med mina egna ögon. Jag Ser inte en testversion som ett fullt spel.

Medlem
Skrivet av JackFlack:
Skrivet av dennis.r.nyberg:
Skrivet av Nosnos:

Antar att man någonstans får välja mellan att inte få något NHL-spel alls till Xone och PS4 eller ta ett med som är nedbandat jämfört med PS3 och Xbox 360-versionerna. Själv tar jag mycket hellre ett nedbandat då det enda jag gör i NHL (och FIFA för den delen) är att spela det med kompisar antingen online eller lokalt. Så jag tänker köpa det och inte sakna någonting, för mig personligen hade de kunnat skippa de här spelsätten i varenda NHL om de kunde lägga ner mer tid på annat som jag (men uppenbarligen inte alla) anser vara viktiga. Ingen tvingar hellre någon att köpa det och ingen kan väl heller påstå att EA lurar någon när det är allmänt känt att saker och ting "saknas"?

så länge be a pro finns med så är jag nöjd.

Tyvärr är det massa features som saknas i "Be a Pro" oxå, så de kunde lika gärna ha tagit bort den medans de ändå höll på...fruktansvärt tråkigt att spela där nu!!!

Vilka features vill du ha? vilka saknas i provversionen enligt dig och ja jag betonar provversion

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av XxshadowxX:

En massa text!

Det där suger ju. Vad är poängen med TS4 egentligen?

Poängen verkar vara att vänta på DLC's. Då det redan nu finns ett "Deluxe pack" för 100kr mer där det finns pooler och lite annat. SKIT tråkigt!

Du ska inte säga åt oss att skita tråkigt

Medlem
Skrivet av denzao:
Skrivet av JackFlack:
Skrivet av dennis.r.nyberg:
Skrivet av Nosnos:

Antar att man någonstans får välja mellan att inte få något NHL-spel alls till Xone och PS4 eller ta ett med som är nedbandat jämfört med PS3 och Xbox 360-versionerna. Själv tar jag mycket hellre ett nedbandat då det enda jag gör i NHL (och FIFA för den delen) är att spela det med kompisar antingen online eller lokalt. Så jag tänker köpa det och inte sakna någonting, för mig personligen hade de kunnat skippa de här spelsätten i varenda NHL om de kunde lägga ner mer tid på annat som jag (men uppenbarligen inte alla) anser vara viktiga. Ingen tvingar hellre någon att köpa det och ingen kan väl heller påstå att EA lurar någon när det är allmänt känt att saker och ting "saknas"?

så länge be a pro finns med så är jag nöjd.

Tyvärr är det massa features som saknas i "Be a Pro" oxå, så de kunde lika gärna ha tagit bort den medans de ändå höll på...fruktansvärt tråkigt att spela där nu!!!

Vilka features vill du ha? vilka saknas i provversionen enligt dig och ja jag betonar provversion

...och jag citerar:
"•No option to sim ahead to the next shift
•You only play in the NHL; you cannot play for minor league teams
•The Memorial Cup tryout period is gone. You now begin by picking an NHL team, or by letting a random CPU team draft you.
•No All-Star game"
-Slut citat-
Och tyvärr alla NHL fans så är jag rädd för att provversionen är det fullständiga spelet, det är bara 6 timmars gränsen som gör detta till en provverion!

Medlem
Skrivet av denzao:
Skrivet av JackFlack:
Skrivet av dennis.r.nyberg:
Skrivet av Nosnos:

Antar att man någonstans får välja mellan att inte få något NHL-spel alls till Xone och PS4 eller ta ett med som är nedbandat jämfört med PS3 och Xbox 360-versionerna. Själv tar jag mycket hellre ett nedbandat då det enda jag gör i NHL (och FIFA för den delen) är att spela det med kompisar antingen online eller lokalt. Så jag tänker köpa det och inte sakna någonting, för mig personligen hade de kunnat skippa de här spelsätten i varenda NHL om de kunde lägga ner mer tid på annat som jag (men uppenbarligen inte alla) anser vara viktiga. Ingen tvingar hellre någon att köpa det och ingen kan väl heller påstå att EA lurar någon när det är allmänt känt att saker och ting "saknas"?

så länge be a pro finns med så är jag nöjd.

Tyvärr är det massa features som saknas i "Be a Pro" oxå, så de kunde lika gärna ha tagit bort den medans de ändå höll på...fruktansvärt tråkigt att spela där nu!!!

Vilka features vill du ha? vilka saknas i provversionen enligt dig och ja jag betonar provversion

Polygon gjorde en artikel om detta också, det står klart och tydligt att han fått en förhandskopia på det riktiga spelet som reviewer och han bekräftat att det är samma i det fulla spelet.

6 timmars provversionen är det fullständiga spelet, dock har du bara 6 timmars speltid.

Edit:
Länk för den som vill läsa.
http://www.polygon.com/2014/9/7/6117493/nhl-15-missing-features-xbox-one-ps4

Medlem
Skrivet av denzao:

åter igen. Försöker förklara på nätet för mäönniskor som bor i usa att dom ska tagga ner och sluta kasta skit på EA. Det står klart och tydligt när man kör early access så här. Tack för att du spelar early access. Hela spelet kommer vara tillgängligt 9 och 12 september. Det står även i menyn att man spelar fulla spelet fast en provversion.. Så jag fattar inte problemet. Eashl bryr jag mig inte om.. Men så jävla mycket som det sägs saknas är inte ens sant. Jag spelar ju provversionen själv..

Vad snackar du om? Det är du som missuppfattat det hela.

Det är ingen nerbantat "light version" man får testa, det är hela spelet man har tillgång till, samma version som du kan köpa ute i butikerna om några dagar.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av denzao:

åter igen. Försöker förklara på nätet för mäönniskor som bor i usa att dom ska tagga ner och sluta kasta skit på EA. Det står klart och tydligt när man kör early access så här. Tack för att du spelar early access. Hela spelet kommer vara tillgängligt 9 och 12 september. Det står även i menyn att man spelar fulla spelet fast en provversion.. Så jag fattar inte problemet. Eashl bryr jag mig inte om.. Men så jävla mycket som det sägs saknas är inte ens sant. Jag spelar ju provversionen själv..

Vad snackar du om? Det är du som missuppfattat det hela.

Det är ingen nerbantat "light version" man får testa, det är hela spelet man har tillgång till, samma version som du kan köpa ute i butikerna om några dagar.

Så bra då då litar jag på dig till hundra procent du har ju läst alla rykten och det som är så bra med detta är att man får se när det släpps. Jag litar inte på någon som har en early kopia på något känns som om många tomtar skitar ner ea pga eashl. Vi får se. Jag erkänner om jag har fel och det visar sig. Bra att alla sitter med hundra procent riktiga bevis.. Då får jag väl ge mig nu då. Ni har ju redan bevisat utom rimliga tvivel att det är så som ni säger. Så jag ger mig då.

Medlem
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:
Skrivet av denzao:

åter igen. Försöker förklara på nätet för mäönniskor som bor i usa att dom ska tagga ner och sluta kasta skit på EA. Det står klart och tydligt när man kör early access så här. Tack för att du spelar early access. Hela spelet kommer vara tillgängligt 9 och 12 september. Det står även i menyn att man spelar fulla spelet fast en provversion.. Så jag fattar inte problemet. Eashl bryr jag mig inte om.. Men så jävla mycket som det sägs saknas är inte ens sant. Jag spelar ju provversionen själv..

Vad snackar du om? Det är du som missuppfattat det hela.

Det är ingen nerbantat "light version" man får testa, det är hela spelet man har tillgång till, samma version som du kan köpa ute i butikerna om några dagar.

Så bra då då litar jag på dig till hundra procent du har ju läst alla rykten och det som är så bra med detta är att man får se när det släpps. Jag litar inte på någon som har en early kopia på något känns som om många tomtar skitar ner ea pga eashl. Vi får se. Jag erkänner om jag har fel och det visar sig. Bra att alla sitter med hundra procent riktiga bevis.. Då får jag väl ge mig nu då. Ni har ju redan bevisat utom rimliga tvivel att det är så som ni säger. Så jag ger mig då.

Bra att du ger dig, för du har fel. Vi behöver inte vänta tills spelet är släppt, jag kan säga redan nu att du har noll koll och är ute och cyklar.

Vissa saker kommer patchas in framöver, men det är en annan sak. Early Access-versionen av NHL 15 som finns tillgänglig att testa i 6 timmar för dom som har EA Access, ÄR HELA SPELET och samma version som du kommer kunna ladda ner när spelet släpps om några dagar. Inte någon nerbantat version som du har fått för dig.

Läs mer här.

Medlem

Det är så jäkla tråkigt..

Det behövs "nytt blod i stallet" NHL skaparna förstör bara spelet allt eftersom åren går. Nu pratar jag inte om fasaden på spelet utan hela spelupplevelsen. Jag har varit en trogen nhl gamer sen det släpptes på sega megadrive -91, nästa köpte jag till snes -93 och så har det fortsatt, bästa upplevelserna har ändå varit på PC, när man t.ex hade blommans nhl editor och fixade med lag och spelare. Men sen tog det roliga slut efter 2009 och man blev tvingad till konsol igen.
Över 7000 skrev på att de ville ha NHL15 till PC i en namninsamling, fick vi något HNL till PC? 7000 är ändå 7000: http://www.change.org/p/ea-sports-bring-nhl-15-back-on-pc

Detta år kommer vara första gången jag inte köper NHL och jag hoppas att fler hänger på och visar att vi inte sponsrar detta. För mig som ändå följt spel serien sedan starten känns det jävligt tråkigt.

Se på Fifa i jämförelse vilken fin utveckling de har, de hade t.o.m. en nexgen anpassat Fifa 14 utan sloppade funktioner.
Jag bryr mig inte om att nba, fifa eller madden etc.säljer mer alla dessa sport spel som ligger under ea's vingar skall få den hjälp och de resuser som behövs för att utveckla nya och fräsha spel inför varje släpp.

Tycker det är dags för Sean Ramjagsingh att gå vidare!


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Hittade en tråd http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/10164251.page där man tar upp en intervju med Sean Ramjagsignh:

Q: I know there’s not going to be a next-generation version of NHL 14 this year. Was there a reason for this? Was there not enough lead time up to when your studio got the final build of the Xbox One and PlayStation 4? Or did you want to just make sure you had a better quality product to put out the following year?

"Sean Ramjagsingh: We wanted to be focused on putting out the best game for this console generation. It’s fantastic that we focused all of our efforts on PS3 and 360. The great thing about EA Sports right now is the sharing that we’re doing. The UFC and FIFA franchises; those guys are figuring out how to develop for next-generation consoles and the technological challenges that come with developing for new consoles.

So they have to figure that part out and then build features on top of that. For us, since we’re coming in later on, we won’t have to battle all those technological issues because they’ve figured them out already. This lets us focus more on the features which is something fans can appreciate…"


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Gardis:
Skrivet av Aurahead:

Äsh! Fick betala 199kr för NHL 15 med Skellefteå AIK motiv i steelbook, jag klagar inte

Förstår att det är billigt när det står Skellefteå AIK på det

Haha vad rolig du är, jag kan annars ändra motiv till andra lag om jag vill. Skulle fortfarande kosta 199kr
Hade gärna velat ha NHL lag som motiv

Medlem

Vilket skönt lir! Förlåt ea att jag blev besviken förut. Vilken tyngdvilketflyt ojojojoj!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Besviken på spelet måste jag säga. Vinner nästan alltid med 8-5. Målvakterna är ju totalt värdelösa. Åker in i deras zon och skjuter vid plock sidan och målvakten missar pucken 9 gånger av tio. Kan inte kör säsong eller turnering heller. Nejdå, det här spelet är underbart. Står på fodralet att dem vunnit massa priser? För vadå undrar jag?

Medlem

Skön att EA iaf har plöjt ner 2000h på att moddelera publik. En helt riktig prioritering tycks det, och resultatet talar ju för sig själv!

http://i.imgur.com/vfxlJuz.jpg


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av 4skin:

Skön att EA iaf har plöjt ner 2000h på att moddelera publik. En helt riktig prioritering tycks det, och resultatet talar ju för sig själv!

http://i.imgur.com/vfxlJuz.jpg

Haha


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

12
Skriv svar