Uncharted 2: Among Thieves

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar asballt:)

Varför?

Kolla efter filmer, bilder och information från spelet på nätet så kanske du får en bild om "varför?".
Ännu bättre - Prova på det första spelet för att få en idé om vad spelen handlar om.

Redaktör
Skrivet av Plastsoldat:

Jag har ingen aning om vad Uncharted är för ett spel och efter att ha läst recensionen är jag inte ett dugg klokare.

Bra poäng, både skribent-Calle och korrektur-jag tar åt oss. Man glömmer lätt sånt när det handlar om stora uppföljare.

Skrivet av redmac:

Så vackert, så fantastiskt, så goty 09, så otroligt!

Är du spelvärldens svar på Saida?


signatur
Medlem

Längtarrrrr...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

För er som ännu inte spelat uncharted kan jag ju säga: Köp uncharted! tycker ni om det så skaffa nr 2 ofc
Mitt är bokat och började precis lira MP betan.

Bra recension. Gillar hur du förklarar betyget


signatur

Rawr

MFZ
Medlem

håller med om vad någon sa tidigare, slopa betygskalan.
det är bättre att bara spara plus/minus-delen som ni kör ist.
imho.

förövrigt så hoppas jag att detta spel är bättre än bionic commando, även om det enligt fz inte är det.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Jepp, skippa betyg skalan, eller börja med upp till 10. Blir fel när man ger detta 4/5 och Halo: ODST 4/5.

Medlem
Medlem

Varför ja kommer köpa detta spel är för att ettan hade så underbar story,bra grafik,sjukt spännande,så ja förväntar mig samma sak av 2:an

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av redmac:

Så vackert, så fantastiskt, så goty 09, så otroligt!

Är du spelvärldens svar på Saida?

Vad rolig man får vara. Första spelet är enligt mig ett av de bästa spelen denna generation. Det jag fått spela av UC2 samt de dussintals recensioner som släpps, så känns det väldigt trovärdigt. Men visst ska man inte ropa hej, finns många spel som fortfarande inte har släppts. Men jag är i alla fall lyrisk och min spelsmak har sedan jag börjat spela varit konstant korrekt med vad jag ansett om spelen.

Skrivet av FunnX:

Varför ja kommer köpa detta spel är för att ettan hade så underbar story,bra grafik,sjukt spännande,så ja förväntar mig samma sak av 2:an

Du missade delen " få smisk av redmac online"


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem
Skrivet av DAoG:

Inget spel är perfekt men UC2 är bra nära . Kan förstå din tillvaro med ett sub hd spel som nyligen släpptes till krysslådan. Måste göra ont att se UC2 och all dess glans det erbjuder. Sometimes life is hard, just don´t look down.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Naughty Dog´s spelserie ska inte ha annat än högsta betyg.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

Naughty Dog´s spelserie ska inte ha annat än högsta betyg.

Motivering sökes.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av DAoG:

Inget spel är perfekt men UC2 är bra nära . Kan förstå din tillvaro med ett sub hd spel som nyligen släpptes till krysslådan. Måste göra ont att se UC2 och all dess glans det erbjuder. Sometimes life is hard, just don´t look down.

Mjäh, efter en 2.5h lång Firefight-runda måste jag säga att jag inte kan bry mig mindre om grafiken och vill jag ha något vackert att titta på finns alltid Crysis.

Spelet ser kul ut, minst sagt. :3

Tummen upp för en bra recension!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Jag har ingen aning om vad Uncharted är för ett spel och efter att ha läst recensionen är jag inte ett dugg klokare.

Det jag läser är att det tycks vara ett klent nytänkande material med återkommande höjdkänsla. Sedan ska det tydligen vara snyggt också även det sedan klagas både på oförstörbara prydnader och veka texturer. Efter detta påstår recensenten att det är årets spel. Okej...?

Vad spelet handlar om, om det finns multiplayer och vad som gör det så bra förbigås helt och hållet.

"GOTY", nästan skriker somliga i denna tråd, men varför? Vad är så bra? Vad är så underhållande? Filmsekvenser? Ptja, köp en BluRay-film och se på istället - den är både snygg och underhållande.

Skrivet av Plastsoldat:

En filmsekvens ännu fler. Så, vad är det jag tittar på? Varför är det ett så otroligt spel? Jag känner fortfarande bara lukten av något slags fan-hype. Jag säger inte att Uncharted skulle vara dåligt - men jag vet heller inget som talar för det. Varför GOTY?

Hemsidor för Uncharted: Drake's Fortune & UNCHARTED 2: Among Thieves

UNCHARTED: Drake?s Fortune hos Wikipedia

Uncharted 2: Among Thieves hos Wikipedia

UNCHARTED: Drake?s Fortune Filmer

Uncharted 2: Among Thieves Filmer

Oj, vad är detta? Information? På nätet? Well I be damned.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av MillionStylez:

Naughty Dog´s spelserie ska inte ha annat än högsta betyg.

Motivering sökes.

Because it's powered by teh Cell.

Medlem
Skrivet av 46 + 2:

Oj, vad är detta? Information? På nätet? Well I be damned.

Oj vad du är duktig. Men slå mig på fingrarna om jag inte ska kunna få en smula kunskap om ett spel efter att ha läst en två-sidors textkalja om det. Wikipedia ska verkligen inte behövas... IMHO.

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Wow tack, du är bäst. Love you

Älskar dig också.

:heart:


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Because it's powered by teh Cell.

Första gången du skriver något vettigt. Faktiskt tack vare cell som detta spel är så förbaskat snyggt. Kan med gott samvete säga att det är marknadens snyggaste konsolspel och det med råge.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så, är Uncharted ett linjärt action/äventyr som tilltalar den sortens spelare? Eller är det ett "fritt" spel i stil med GTA och Saints Row?

Personligen har jag sällan intresserat mig för något linjärt spel en längre stund - med några få undantag som t.ex. Hitman-spelen och Mafia - och efter vad jag kan läsa i recensionen så antyder det att Uncharted är just ett sådant.

Alltså, känns det hela ointressant men de lovprisande "game of the year"-vrålen får mig att lyfta ett ögonbryn. Utan att spåna på wikipedia vilken grafikmotor som tillämpats och vilken pizza som var den mest populära under utvecklingen tänkte jag mig att dessa Uncharted-älskare kunde få hänge sig åt att i varma ord beskriva de mjuka känslor som finns för spelet och vilken anledningen är.

Flakmonkey
Skrivet av Plastsoldat:

Så, är Uncharted ett linjärt action/äventyr som tilltalar den sortens spelare? Eller är det ett "fritt" spel i stil med GTA och Saints Row?

Personligen har jag sällan intresserat mig för något linjärt spel en längre stund - med några få undantag som t.ex. Hitman-spelen och Mafia - och efter vad jag kan läsa i recensionen så antyder det att Uncharted är just ett sådant.

Alltså, känns det hela ointressant men de lovprisande "game of the year"-vrålen får mig att lyfta ett ögonbryn. Utan att spåna på wikipedia vilken grafikmotor som tillämpats och vilken pizza som var den mest populära under utvecklingen tänkte jag mig att dessa Uncharted-älskare kunde få hänge sig åt att i varma ord beskriva de mjuka känslor som finns för spelet och vilken anledningen är.

Det är linjärt - Tomb Raider är väl det närmaste man kan komma, men i min mening är det närmaste en förolämpning riktad mot Uncharted att jämföra de två. Spelsajten 1up sammanfattade det rätt bra skulle jag tro:

Citat:

"For me, Raiders of the Lost Ark is the perfect movie. It doesn't feature an Oscar-bait type of story about issues or feelings, nor does it feature a stunning performance by a mute Norwegian captured onto 16mm black-and-white film. Yet, it absolutely shows what happens when a creator with superlative skill applies his craft towards a genre he loves; Raiders is a technically perfect mashup of action, adventure, romance, treasure hunting, James Bond, Uncle Scrooge, Nazis, and relics of Biblical proportions. Similarly, Uncharted 2: Among Thieves is a great mashup of cover-based shooting, platforming, puzzle solving, sneaking, and character quipping...

"Just as Raiders is Spielberg at the top of his craft, Uncharted 2 is Naughty Dog at the top of theirs, and further proof that they are masters of their craft."

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3176267&p=37&sec=REVIEWS

Nu har jag inte spelat Uncharted 2, förutom multiplayer-betan av multiplayer, men det där går att säga om första delen också och ska man tro recensenterna så är tvåan bättre på samtliga punkter.

Har ju en Metascore på 98/100 hittills så att det blir GOTY på ett antal ställen verkar ju inte heller helt otroligt
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/uncharted2among...

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Så, är Uncharted ett linjärt action/äventyr som tilltalar den sortens spelare? Eller är det ett "fritt" spel i stil med GTA och Saints Row?

Personligen har jag sällan intresserat mig för något linjärt spel en längre stund - med några få undantag som t.ex. Hitman-spelen och Mafia - och efter vad jag kan läsa i recensionen så antyder det att Uncharted är just ett sådant.

Alltså, känns det hela ointressant men de lovprisande "game of the year"-vrålen får mig att lyfta ett ögonbryn. Utan att spåna på wikipedia vilken grafikmotor som tillämpats och vilken pizza som var den mest populära under utvecklingen tänkte jag mig att dessa Uncharted-älskare kunde få hänge sig åt att i varma ord beskriva de mjuka känslor som finns för spelet och vilken anledningen är.

men vänta nu, du har i din spel samling Cod 4 och Killzone 2....de om något är linjära. Om du besvarar min fråga med att du endast spelar online, ja då lär du älska Uncharted 2 som erbjuder minst lika underhållande mp läge.

Om vi går till singel player i Uncharted.
Anledningen till att detta spel som i grunden är ett linjärt plattform/action äventyr, blev populärt är karaktärerna och handlingen. men även hur atmosfären och världen i sig presenterades i spelet. I spetsen har vi Nathan Drake en kille som tar allt med en klackspark och i de mest hektiska situationerna kläcker ut sig roliga och fyndiga kommentarer. Mycket i spelet kan ses som väldigt klyschiga men Naughty dog har lyckats använda detta på ett bra sätt som är snyggt regisserat med "hollywood blockbuster" känsla.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Fail DAoG, komprimerad Normal map bara.

Medlem

Beställde ettan idag för en gångs skull! Jag har väntat på att få koppla in min PS3:a i en ordentlig skärm som kan displaya skiten i Full-HD (annars har jag använt en CRT tv som suger skit).
2:an verkar helt gudomligt. Så fort jag har klarat ettan blir det att beställa 2:an också! (Vem vet så kanske jag beställer det påvägen jag spelar ettan)

Medlem

Uncharted 2 är så vackert och då är detta multiplayer.
Bilder taget från spelets replay mode:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

men vänta nu, du har i din spel samling Cod 4 och Killzone 2....de om något är linjära. Om du besvarar min fråga med att du endast spelar online, ja då lär du älska Uncharted 2 som erbjuder minst lika underhållande mp läge.

Visst, COD4 var ett riktigt helylle spel när det kom. Singelplayern var väl hygglig med ett par klart intressanta uppdrag men det var i multiplayer som det faktiskt blev intressant, liksom de tidigare COD-spelen. Kampanjerna är bra men online är spelen bättre.

Killzone 2 har jag mer eller mindre passat singelplayern på då den inte tilltalade mig det minsta. Multiplayern är dock trevlig: intensiv och samtidigt taktisk. Det lär dock dröja länge innan jag ger mig på FPS-spel på någon konsoll igen då jag är en inbiten mus och tangentbordsspelare när det handlar om sådant, iallafall online. Ja, jag har en FragFX men det är ändå inte samma sak. Jag säger liksom jag sagt förut, släpp lös ett fullt stöd för ett pekdon och knappbord så lär konsollerna städa undan PC:n som spelmaskin helt och hållet. För att inte tala om att man skulle väcka en chattande samhörighet tidigare endast skådad via datorn.

Skrivet av redmac:

Om vi går till singel player i Uncharted.
Anledningen till att detta spel som i grunden är ett linjärt plattform/action äventyr, blev populärt är karaktärerna och handlingen. men även hur atmosfären och världen i sig presenterades i spelet. I spetsen har vi Nathan Drake en kille som tar allt med en klackspark och i de mest hektiska situationerna kläcker ut sig roliga och fyndiga kommentarer. Mycket i spelet kan ses som väldigt klyschiga men Naughty dog har lyckats använda detta på ett bra sätt som är snyggt regisserat med "hollywood blockbuster" känsla.

This is what Im talking about. Jag vill ha konkreta fakta utan att bläddra bland otaliga länkar. Jag är en del av FZ-communityn av en anledning liknande de flesta andras - att växla och förvärva kunskaper och åsikter om underhållning i form av TV- och dataspel. Tack.

Medlem

Första spelet var ju totalt intetsägande så man får hoppas att de lyckas bättre den här gången. 4 är väl ett bra betyg för ett väldigt bra spel som dock har sina brister? Bra att inte gödsla med femmor som vissa andra sidor...

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av MillionStylez:

Naughty Dog´s spelserie ska inte ha annat än högsta betyg.

Motivering sökes.

Jag behöver inte motivera min åsikt för dig.

Helt uppenbart att du är på jakt efter en idiot debatt.

Behöver? Okej, jag vet inte vad du åt till frukost men gör inte om det imorgon vettja. Jag tog mig tid att läsa din simpla rad och vidare försöka fördjupa mig i hur du menade och du snäste tillbaka. Omoget, riktigt omoget och töntigt.

Ditt påstående om jakt på en debatt var det dock snarast ditt inlägg som väckte.

Nästa nivå är väl "namecalling"...

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av DAoG:

Fail DAoG, komprimerad Normal map bara.

Nej. Bilden är jättevacker, men när man kollar på tåget(längst till vänster) så ser det ut att vara hämtat från Doom 2.

Snyggt skal är det i alla fall på spelet.
Men de verkar ändå lite kul. Om man bara hade en ps3:a. Men Goty? glöm det.

Medlem

Sedan så får man tänka på att stillbilder sällan gör spel rättvisa.
Vissa saker som ser skit ut på bild kan se helt okej ut i rörelse.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skriv svar