Vi testar Assassin's Creed: Unity-prestandan på pc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av GnutAh:

ooh, 12 FPS, det är nog dubbelt så cinematiskt, enligt Ubisoft

Ögat kan ju ändå inte uppfatta mer än 24 fps så det är skönt att slippa anstränga ögonen, halv fart är lagom......

Att människor fortfarande tror på det där. Löjligt

Du fick dock bra länkar från en annan användare, men jag har ändå en fråga. Har du sett de nya hobbit filmerna i 48 Fps? Man ser ofantlig skillnad. Men givetvis lägger man ned så mycket tid för dubbel Fps när ingen människa kan uppfatta det..

Ugh


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Hur ska man tolka dom där resultaten. Jo att triple A industrin mer och mer "låser" de lägre grafik inställningarna. Visst de ser visuellt lite "sämre" ut på skärmen men lik förbannat så behövs det snarlika komponenter som att köra på High/ultra etc.se bara på "The evil within", "Thief" etc samma jävulskap där med.

Allt för att åsnan/massan ska springa iväg för att inköpa nya dyra komponenter igen, å igen, å igen. allt under korta tids intervaller.

Illuminati = Industrin = autogenererat.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

Så är alltså omöjligt att få en acceptabel framerate, dvs 60 fps.
Kan kanske vara värt att länka till denna artikel i eran recension av detta misslyckande till spel.

Ubisoft gör allt för att ta över efter EA som värsta företag.

Omöjligt med de två rätt gamla grafikkort vi testade med, ja. Det finns länkar till allt vi skrivit om spelet i speldatabasen. Det här testet gäller enbart prestanda på pc, vilket vi inte hade tillgång till när vi recenserade. Men om jag hade recenserat det med den här prestandan hade det blivit ett lägre betyg, Fredrik också vågar jag påstå.

Helt riktigt. Jag hade inte problem med frameraten. Det störde inte min upplevelse. Däremot efter release då allehanda onlinefunktioner sparkade igång. Det räddades i mitt fall genom att sätta konsolen offline.

Lite underligt att spelet ändå får 5/5 när man måste stänga av funktioner i spelet för att det ska vara buggfritt. Fast du kanske inte värdesätter sådant så värst mkt ?

Inget illa menat utan undrar lite generellt bara.

FrankieOnPCin1080p har en riktigt bra förklaring när han recencerade WarZ (Senare Infestation..).
Han menar att måste dela upp åsikterna i Gameplay och teknik, framförallt på Alpha, Beta och Early access. Har spelet potential men har en usel implementering för tillfället så skall det ha bra betyg för det förstnämnda oavsett om det buggar satan och jag är böjd att hålla med. Om man vänder på det så blir ju orimligt: Ett skitspel men du kan spela i 150fps blir ju inte ett bra spel bara för det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Kan vara en bra idé att prova olika drivrutiner till grafikkortet, den senaste från Nvidia funkade inte bra för mig, har GTX 670 SLI

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

Så är alltså omöjligt att få en acceptabel framerate, dvs 60 fps.
Kan kanske vara värt att länka till denna artikel i eran recension av detta misslyckande till spel.

Ubisoft gör allt för att ta över efter EA som värsta företag.

Omöjligt med de två rätt gamla grafikkort vi testade med, ja. Det finns länkar till allt vi skrivit om spelet i speldatabasen. Det här testet gäller enbart prestanda på pc, vilket vi inte hade tillgång till när vi recenserade. Men om jag hade recenserat det med den här prestandan hade det blivit ett lägre betyg, Fredrik också vågar jag påstå.

Helt riktigt. Jag hade inte problem med frameraten. Det störde inte min upplevelse. Däremot efter release då allehanda onlinefunktioner sparkade igång. Det räddades i mitt fall genom att sätta konsolen offline.

Lite underligt att spelet ändå får 5/5 när man måste stänga av funktioner i spelet för att det ska vara buggfritt. Fast du kanske inte värdesätter sådant så värst mkt ?

Inget illa menat utan undrar lite generellt bara.

FrankieOnPCin1080p har en riktigt bra förklaring när han recencerade WarZ (Senare Infestation..).
Han menar att måste dela upp åsikterna i Gameplay och teknik, framförallt på Alpha, Beta och Early access. Har spelet potential men har en usel implementering för tillfället så skall det ha bra betyg för det förstnämnda oavsett om det buggar satan och jag är böjd att hålla med. Om man vänder på det så blir ju orimligt: Ett skitspel men du kan spela i 150fps blir ju inte ett bra spel bara för det.

Precis som man inte kan spela ett bra spel i 10fps..
Prestandan BÖR vara en del av det man recenserar.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Ni som är lacka på ACU behöver troligtvis inte förboka GTA V, för har AssCreed problem, så kan jag ge mig fan på att GTA V kommer vara ännu värre, iallafall när det kommer till FPS osv.

Skitsnack! Det är pinsamt att du ens jämför Ubisoft med Rockstar. Som att jämföra en Skoda med en Ferrari. GTA V använder samma grafikmotor som i Max Payne 3, så lugn. Bara lugn, det kommer slå det mesta på PC. 1080p@60fps med högsta grafiksettings blir inga som helst problem med en hygglig rigg, troligtvis blir det ännu bättre än så på köpet ;-). Spelet har redan testats på konsoll, och till skillnad från ACU var det ett FÄRDIGT spel från release. GTA V är heller inte snabbt framstressat spel, utan de har verkligen lagt ned själ & hjärta på släppet till de nya konsollerna samt PC.

Skriv svar