Kopieringsskydd avslöjar Batman-pirater

Medlem

Tror inte att PC spelen kommer dö ut eftersom det finns mer möjligheter med PC spel än konsol. Finns oändligt med moddar och banor till PC.

Bara ett litet exempel
PC: Stoppa i skivan, Intro (klicka bort vanligtvis) Play Game
Options: Ändra mus, tangentbord, grafik och mycket mer.
Mod/banor*: Ja

Konsol: Stoppa i skivan, Intro( klicka bort vanligtvis, utom på GTAIV:down:) Press start, Play Game
Options: Ändra kontroller, kanske ändra ljus/kontrast
Mod/banor: Nej

*Multiplayer spel

Varför får man inte samma rätt som på PC? Ifall man inte gillar till exempel Motion Blur varför får man inte ta bort det på konsol?

Medlem

Bra jobbat, Eidos.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av notwist:

tror att de ständigt ökande priserna på media är en bidragande faktor till att så många piratkopierar.

Tar och tittar på spelet Super Mario All Stars som kom ut på SNES under mitten av 90-talet. Prislappen är kvar, 699:- står det. Tar och tittar på senaste inköpet, Batman Arkham Asylum, 549:- står det där. 15 år emellan och jag slår vad om att 699:- för 15 år sedan var betydligt mycket mer pengar än vad 699:- är idag minus 150 spänn.

En bidragande faktor mindre med andra ord

Det beror väl på att Nordisk Film har snart lurat oss svenskar på pengar gällande spel sedan börjat av 80-talet?

Bergsala gissar jag att du menar, aja, spelar ingen roll. Tror inte det, jag köpte amigaspel för en 4-500 kronor på den tiden också och senaste PC-spelet köpte jag för 349:-(Anno 1404).

Nintendo har dock blivigt dömda för att ha trissat upp priser i någon slags pris kartell under just dom åren också, så det är en av anledningarna till att gamla spel var såpass dyra, i alla fall från nintendo.

http://www.joystiq.com/2009/05/01/nintendo-price-fixing-fine-...

Medlem

ja men spelet är redan knäckt av en viss grupp ändå, det var i början den digitala som blev läckt som hade dessa buggar, samma dag som spelet släpptes så kom en komplett crackad version ut.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Spelar ingen roll vad du skriver notwist Piratkopiering är fel

Spelar ingen roll vad du skriver B-B-B-Banänäbrääken, piratkopiering är inte alltid fel.

Nämn en gång det är rätt!

Nämn en gång det inte är rätt? Bara för att det är lag på saker betyder det ju inte att det är rätt. Var det rätt att kvinnor inte fick rösta förr, det var ju trots allt lag på det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

inK
Medlem

Galet rolig och smart idé.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Förstår inte pirater sig på solidaritet?

Förstår pirater inte att det ni håller på med kommer till slut drabba oss alla?

Är pirater så otroligt egoistiska att de inte ser till något annat än deras egna plånbok?

Att gå så långt som att säga att man inte skall spela så länge det inte är gratis(Exxo)? Alltså, seriöst, är inte den upplevelsen värd en enda krona som du får ut av spelandet?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Spelar ingen roll vad du skriver notwist Piratkopiering är fel

Spelar ingen roll vad du skriver B-B-B-Banänäbrääken, piratkopiering är inte alltid fel.

Nämn en gång det är rätt!

Nämn en gång det inte är rätt? Bara för att det är lag på saker betyder det ju inte att det är rätt. Var det rätt att kvinnor inte fick rösta förr, det var ju trots allt lag på det.

Intressant jämförelse att ställa kvinnors röstberättigande mot din lust att spela spel gratis.

Jag kan nämna en gång piratkopiering inte är rätt.

Det är inte rätt när du drar hem senaste Batmanspelet från någon torrent/ftp-site och spelar det utan att betala för dig. Då är det fel.

Rätt är det däremot om du tankar det via Steam, köper det via Webhallen eller liknande.

Så, är det något mer i samhället du har problem med i vad som är rätt och fel(moraliskt, inte lagmässigt)?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Spelar ingen roll vad du skriver notwist Piratkopiering är fel

Spelar ingen roll vad du skriver B-B-B-Banänäbrääken, piratkopiering är inte alltid fel.

Nämn en gång det är rätt!

Nämn en gång det inte är rätt? Bara för att det är lag på saker betyder det ju inte att det är rätt. Var det rätt att kvinnor inte fick rösta förr, det var ju trots allt lag på det.

Intressant jämförelse att ställa kvinnors röstberättigande mot din lust att spela spel gratis.

Jag kan nämna en gång piratkopiering inte är rätt.

Det är inte rätt när du drar hem senaste Batmanspelet från någon torrent/ftp-site och spelar det utan att betala för dig. Då är det fel.

Rätt är det däremot om du tankar det via Steam, köper det via Webhallen eller liknande.

Så, är det något mer i samhället du har problem med i vad som är rätt och fel(moraliskt, inte lagmässigt)?

När sa jag att jag fildelade? Trevligt att du bara antar saker utan riktiga fakta. Det jag sa var endast att jag tycker att det är konstigt att följa lagar bara för att det är lagar.

Om saker är moraliskt rätt/fel varierar från person till person så jag tycker inte att du eller någon annan har rätt att säga vad jag eller notwist (som exempel) tycker är rätt.

-Edit- Att ladda ner ett spel från Steam är ju inte priatkopiering så att nämna det som ett exempel då -piratkopiering- är "rätt" (för att citera dig) är ju lite dumt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Förstår inte pirater sig på solidaritet?

Förstår pirater inte att det ni håller på med kommer till slut drabba oss alla?

Är pirater så otroligt egoistiska att de inte ser till något annat än deras egna plånbok?

Att gå så långt som att säga att man inte skall spela så länge det inte är gratis(Exxo)? Alltså, seriöst, är inte den upplevelsen värd en enda krona som du får ut av spelandet?

Alltså seriöst den dagen mjukvaruhusen lär sig göra spel som har lite livslängd, och som man inte tröttnar på efter nån timme så lovar jag att sluta vara en egoistisk pirat. Paradox = Gör spel med livslängd = Står samlade i rad på hyllan. Blizzard = Deras spel står samlade i rad på hyllan.

Nej rättigfärdar inte illegal nerladdning. Tvärtom tycker jag att spel som man tycker är kul att spela ska köpas. Men visst jag skulle ljuga om jag sa att jag köper alla. Men så är det.

Och den som säger att den aldrig har laddat ner en piratkopia ljuger. Och den som säger att piratkopior aldrig lett till nåt postivt har inte helt rätt.

Medlem

Varför släppa spel på PC? Folk köper bara om de inte kan piratkopiera skiten. Vilket gör att endast MMO och multiplayer spel kan vara lönsamt att släppa på PC:n. Fy fasiken vad tragiskt, glad att man spelar på konsol! Där kan man få uppleva fantastiska Singelplayer spel och utvecklarna får in pengar så de kan fortsätta sin verksamhet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Då missuppfattade du mig, eller jag dig från början. Eller så skrev jag bakvänt då det börjar bli tradigt att hela tiden försvara rätt mot fel tills man gör ett misstag och så hänger motparten upp sig på det.

Jag menade iaf att man gjorde rätt i från sig när man handlade från steam och fel när man tankade spelet olagligt.

Angående antagandet från min sida så är det inte konstigare än att du går i ett protesttåg mot något men inte håller med de som går i tåget och att någon utomstående antar att du faktiskt håller med dem. Ber om ursäkt för det, jag läste fel mellan raderna i min trötthet.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av redmac:

Varför släppa spel på PC? Folk köper bara om de inte kan piratkopiera skiten. Vilket gör att endast MMO och multiplayer spel kan vara lönsamt att släppa på PC:n. Fy fasiken vad tragiskt, glad att man spelar på konsol! Där kan man få uppleva fantastiska Singelplayer spel och utvecklarna får in pengar så de kan fortsätta sin verksamhet.

Åtminstone på PS3, 360'n är i farozonen att bli nästa PC-plattform


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Det där var en riktigt bra grej, men OF var ändå tillräckligt buggigt för att man inte skulle spela färdigt det, det behövdes inget skydd.

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:

Angående antagandet från min sida så är det inte konstigare än att du går i ett protesttåg mot något men inte håller med de som går i tåget och att någon utomstående antar att du faktiskt håller med dem. Ber om ursäkt för det, jag läste fel mellan raderna i min trötthet.

Det är lite intressant att du helt verkar bortse från det jag ville ha sagt med mitt inlägg...

-Edit-

Skrivet av Aftonstjaerna:

Då missuppfattade du mig, eller jag dig från början. Eller så skrev jag bakvänt då det börjar bli tradigt att hela tiden försvara rätt mot fel tills man gör ett misstag och så hänger motparten upp sig på det.

Återigen, rätt och fel enligt dig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av redmac:

Varför släppa spel på PC? Folk köper bara om de inte kan piratkopiera skiten. Vilket gör att endast MMO och multiplayer spel kan vara lönsamt att släppa på PC:n. Fy fasiken vad tragiskt, glad att man spelar på konsol! Där kan man få uppleva fantastiska Singelplayer spel och utvecklarna får in pengar så de kan fortsätta sin verksamhet.

Fantastiska och djupa singleplayerspel som Guitar Hero, Halo och alla annan hemsk skit som konsolerna har kommit med. Hurgh.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

[quote="redmac"]Varför släppa spel på PC? Folk köper bara om de inte kan piratkopiera skiten. Vilket gör att endast MMO och multiplayer spel kan vara lönsamt att släppa på PC:n. Fy fasiken vad tragiskt, glad att man spelar på konsol! Där kan man få uppleva fantastiska Singelplayer spel och utvecklarna får in pengar så de kan fortsätta sin verksamhet.[/quote]

Fantastiska och djupa singleplayerspel som Guitar Hero, Halo och alla annan hemsk skit som konsolerna har kommit med. Hurgh.

cs, the sims


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av redmac:

Varför släppa spel på PC? Folk köper bara om de inte kan piratkopiera skiten. Vilket gör att endast MMO och multiplayer spel kan vara lönsamt att släppa på PC:n. Fy fasiken vad tragiskt, glad att man spelar på konsol! Där kan man få uppleva fantastiska Singelplayer spel och utvecklarna får in pengar så de kan fortsätta sin verksamhet.

Det där är ju bara provocerande skitsnack

Skrivet av redmac:

Varför släppa spel på PC? Folk köper bara om de inte kan piratkopiera skiten. Vilket gör att endast MMO och multiplayer spel kan vara lönsamt att släppa på PC:n. Fy fasiken vad tragiskt, glad att man spelar på konsol! Där kan man få uppleva fantastiska Singelplayer spel och utvecklarna får in pengar så de kan fortsätta sin verksamhet.

Redmac snälla måste du provocera sådäringa?


signatur
Medlem

Jag tyckte bara att det var så Darwin över den där piraten...

M-hm. "Skyddet" var inte så vackert gjort eftersom den arbetas runt i alla fall. Det tar bara lite längre tid för dom som vill cracka spelet. Resultatet är fortfarande att konsumenterna drabbas hårdare än pirater.

Jag blir bara så sne att det tar så långt tid för endel filmer/spel att nå Sverige. Vi säger att en film har biopremiär i Sverige om en månad och i USA är den redan ute på dvd. Det börjar liksom klia i fingrarna på mig och så beställer jag filmen från USA istället.
Men vissa andra väljer att fildela istället. Har personen dålig ekonomi och fildelar bryr jag mig inte. Har man pengar; ska man avstå från fildelning. Jag håller mig till enkelheten.

Det återstår att se om voddler hjälper till att dra ner på fildelningen en aning inom film.

http://rstvideo.com/nyfiken-pa-voddler-sa-har-ser-det-ut/

Notwist... En fråga bara; Du vet att det inte går att argumentera med folk här på fz (vi båda vet varför) men varför envisas du?


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Läste om Ghostbusters piratskydd där låga monster var lika biffiga som bossar *lol*
Roligt att de har nya olika sätt att skydda sina varor

Medlem

gammal nyhet.

Medlem

Den här tråden får mig osökt att tänka på ett citat av Bertrand Russell som vann nobelpriset i litteratur 1950:

"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt."

En del människor i den här tråden borde slipa på sin kritiska ådra istället för att bara svälja andras åsikter. Detta gäller såklart båda delar av fildelningsdebatten, men saker är knappast svart och vitt, särskilt inte när det kommer till ekonomi (som fildelning absolut inbegrips i).

Medlem

Kom ihåg att anmäla alla inlägg som innehåller anstiftan till brott, eller dem som själv har stulit spelet. Låt moderatorerna ta hand om den, ingen idé att argumentera med dem.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Exxo:

Ehm... jag har en kopia av spelet och har inte märkt något konstigt. Däremot har min kompis problem med spelet... fast han har ju KÖPT det till sin krysslåda. >.<

Så nej... jag kommer ALDRIG att köpa spel igen. Det får bli o låta bli o spela när man inte kan spela gratis.

skön inställning.
ska du snylta på allt, resten av livet?

Köra piratkopierade spel = Snylta på ALLT? Det var nåt nytt. 8)

Eftersom det handlar om "kopierade binärer" och inget annat så behöver jag knappast ha dåligt samvete.

Hittar jag någon gång ett spel som faktiskt är värt pengarna så köper jag det... men de är väldigt sällsynta. xD

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Ah, härligt. Ät skit piratjävlar


signatur

Rawr

Medlem

*snap snap snap!

Medlem
Skrivet av Charstone:

Kom ihåg att anmäla alla inlägg som innehåller anstiftan till brott, eller dem som själv har stulit spelet. Låt moderatorerna ta hand om den, ingen idé att argumentera med dem.

Är det ingen idé att diskutera med någon som håller en annorlunda åsikt än en själv? Går du runt med den inställningen hela livet kommer du knappast utvecklas speciellt mycket som människa.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Riktigt effektiv lösning faktiskt Kopieringsskyddet i Grand Theft Auto IV som bevisade att man hade en olaglig kopia, var ju bara för mycket egentligen, men ändå väldigt effektiv.

MEN, det kopieringsskyddet vart knäckt efter 1 vecka. då var det inte lika effektivt länge. Vad jag hört iallafall.

Inaktiv

De går fel väg, eftersom koden finns i spelet (om inte utvecklarna släppt ut spelet själva) kan det möjligen påverka de vanliga kunderna också, som GTA IV gjorde.

Samarbeta med piraterna istället, så kanske vi kan hitta en lösning. Piraterna kommer alltid att vinna i detta krig, eftersom de är fler och har mer tid att spendera i kriget.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skriv svar