Möt fraktionerna i The Secret World
Någon skrev att AoC verkar förfölja Funcom och det verkar onekligen sant. Har inte testat spelet själv och även om AoC kanske inte verkar så illa som många vill få det att låta är det däremot supporten gentemot sina kunder som nästan alla verkligen tagit illa vid sig av. Så frågan är om det är AoC som spel eller Funcom som företag som folk är mest förbannade på?
Trailern som jag nyss tittade på var mysig men har efter ett otal mmorpgs insett att sådan stämning som trailern byggde upp är omöjligt att förverkliga i ett mmorpg.
har följt spelet, det verkar vara sjukt härligt, men som sagt, Age Of Conan lät bra på papper och sen blev det lite små risigt vid relisen, visst de har fixat det nu. men ändå, hoppas verkligen att de inte gör samma misstag denna gång då jag älskar idéen, det är bara tiden som kommer visa hur detta spel utveklar sig, då vi inte har sett någon gameplay än...
Remember remember the fifth of November
Det här ser ut att vara ett riktigt intressant koncept. Något jag kommer hålla ögonen på i fortsättningen. Då jag tappade allt hopp om SW:TOR efter senaste gameplayvideon lägger jag mitt hopp på nästa bra mmorpg här. Jo jag vet om AoC's miserabla start. Det är i mitt tycke ett hyffsat bra spel idag om än med för lite end game content.
Har stora förhoppningar på detta spelet eftersom det är Funcoms första online spel som inte Gaute Godager är game director för det var mycket hans fel att AoC var så ofärdigt på relase.
AoC har en väldigt avancerad motor vilket ger större problem vid programmering i den. Ända sedan Gaute lämnade Funcom så har AoC börjat gå bra igen därför tror jag att det här spelet kommer att bli mycket bättre än både Anarchy Online och Age of Conan på relase.
I got a Goldenshower.
AoC var inte så dåligt som folk säger. Det var ett OK spel, stundtals roligt och innovativt. Visst saknade det endgame content och hade en hel del buggar, men räknar man ut hur många timmar man spelat bara för att nå högsta leveln så har man fått valuta för sina slantar jämfört med ett singleplayerspel.
Riktigt intressant lore, om man nu kan kalla det för det redan nu.
Blev Templar i testet förresten. Jag ville vara Illuminati så jag gjorde om testet, blev Dragon. Om jag får för mig att köpa spelet kommer jag definitivt att spela som Illuminati, helt klart den grymmaste fraktionen.
Lukta på fjäder? Det kändes lite... wtf?
Annars halvintressant (men skitsnygg) trailer.
Det är ju uppenbarligen en metafor för den hemliga världen som döljer sig under ytan på det till synes normala. "En fjäder." tänker den vanliga medborgaren, men de invigda vet att den inte kommer från någon vanlig fågel. Korpar = kopplat till kunskap, hemlig visdom.
Håller med de som säger att det inte går att bygga upp sådan stämning i ett MMO. I MMOer i allmänhet vill folk bli högsta leveln så fort som möjligt så att de kan pwna alla andra. Det är bara naturligt. Problemet är att folk kommer skippa all story, börja metagamea och säga "WTS doomsword+5" och "need 2 IL for Kangaxx Crypt" och totalt förstöra all inlevelse.
Ett MMO som kan undvika detta fenomen är The Old Republic, men det återstår att se.
Kan nog bli bra, OM dom inte släpper det för tidigt.
Negativa nissar är vad ni är. Visst AoC var en miss men jag tror dom lär sig något iaf... jag vill ha... varenda nyhet jag läser och ser så tänker jag direkt på de goda minnen man har med shadowrun... detta kan bli något
Fick lite vibbar från gamla rollspelet Kult, vilket inte kan vara helt fel. Hoppas bara de inte kört copy/paste från Dan Browns böcker. Kommer definitivt följa detta med stort intresse
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
kan de inte komma på lite nya frächa namn, "Illuminati" och "Templar" ohhhh aldrig hört förut...
Om det ska utspela sig i vår värld så är det kanske inte så smart att "komma på" något helt nytt. Poängen är ju att de ska vara välbekanta och mytomspunna, vilket ju båda de där namnen är.
Hoppas också mycket på att det här blir FunComs chans att få tillbaka lite respekt. Rollspelsproblematiken som annars följer med spel av den här sorten lyckades de bra med att motarbeta med de speciella RP-servrarna som de ju hade på AoC och det med lite tur återvänder dem i SW.
Jag hoppas att det kommer finnas ett fps-läge. Tredjepersons funkar bara i fantasy
Har stora förhoppningar på detta spelet eftersom det är Funcoms första online spel som inte Gaute Godager är game director för det var mycket hans fel att AoC var så ofärdigt på relase.
AoC har en väldigt avancerad motor vilket ger större problem vid programmering i den. Ända sedan Gaute lämnade Funcom så har AoC börjat gå bra igen därför tror jag att det här spelet kommer att bli mycket bättre än både Anarchy Online och Age of Conan på relase.
var det inte han som beslöt sig för att omdesigna AoC i sista minuten trots att betatestarna gillade spelet som det var?
1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb
Jag tycker det skulle vara skottpengar på att de ännu inte gjort klart det spel som ska avsluta Dreamfall. Världshistoriens mest indragande spelstory och så har de mage att inte avsluta det, utan lämna spelaren som ett stort frågetecken, skrikandes ut sin ångest över att inte få veta. Jag har fortfarande inte smält det. Dreamfalls styrka ligger i storyberättandet och att skapa världar. Inte att göra MMO:s.
Nej, om de vill rädda sitt företag bör de sluta vara så bittra över piratkopieringen och återgå till att leverera helgjutna och täta Single Player-upplevelser i sina spel. Jag lovar att det finns många som vill köpa deras spel om de fortsätter hålla samma höga klass som de gjort med sina tidigare SP-äventyrsspel.
Jag tycker det skulle vara skottpengar på att de ännu inte gjort klart det spel som ska avsluta Dreamfall. Världshistoriens mest indragande spelstory och så har de mage att inte avsluta det, utan lämna spelaren som ett stort frågetecken, skrikandes ut sin ångest över att inte få veta. Jag har fortfarande inte smält det. Dreamfalls styrka ligger i storyberättandet och att skapa världar. Inte att göra MMO:s.
Nej, om de vill rädda sitt företag bör de sluta vara så bittra över piratkopieringen och återgå till att leverera helgjutna och täta Single Player-upplevelser i sina spel. Jag lovar att det finns många som vill köpa deras spel om de fortsätter hålla samma höga klass som de gjort med sina tidigare SP-äventyrsspel.