Undersökning avslöjar: Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

Robot
Undersökning avslöjar: Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

Här är faktorerna bakom just ditt köp, ha inte mage att tro något annat!


Medlem
Undersökning avslöjar: Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

nix, stämmer inte alls in på mig, förutom nintendo wii då då det ger mer spelglädje,

Medlem

Njae, ett spel var ända anledningen till att det blev ps4

Medlem

Tragiskt att fun-factor inte ens finns med på PS4 och hamnar längst ner på XO. Anledningen till att jag äger samtliga konsoler är för de exklusiva spelen och inget annat. Skiter fullständigt i vilken upplösning, hur många polygoner och shader-effekter ett spel har. Så läge det finns tillräckligt många bra spel som motiverar ett köp av en konsol så är jag nöjd.

Och Blu-ray player på andra plats? Komigen. Blu-ray spelaren i PS3 är bättre än den i PS4.

Edit: Och jag tror ni har hittat väldigt gamla bilder på kontrollerna för både PS4 och Wii U

phi
Medlem

Nej, stämmer inte ett dugg.

Enda anledningen till att jag valde Xbox över PS4 var för att de flesta jag känner hade en 360 sedan innan och de skulle, precis som jag, köpa en One. Hade jag inte spelat med kompisar eller familjemedlemmar så hade det lika gärna kunnat bli PS4.

Wii U? Aldrig hört talas om.

Medlem

PS4:an släpptes långt innan Xbone, det var min största anledning till varför jag valde PS4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Varför jag inte köpte någon:

Medlem

Nja, Jag har inte införskaffat mej en PS4 eller Xone. Mycket för att jag är lite besviken på båda överlag. Jag har en WiiU och den har fler exklusiva spel än vad dom andra har. Jag anser att PS4 och Xone är överflödiga för de har få exklusiva spel, och de exklusiva spel som finns är jag inte särskilt intresserade av. De flesta övriga spelen kommer ändå till PC, ibland bra portar, ibland dåliga. Därför finns det inget behov till att köpa nån av dom. Men är man villig att lägga ut 5000 kr till att köpa en konsol och ett av de få exklusiva spel som finns så är det helt okej, förstås.

Medlem
Citat:

Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

Är vi amerikaner?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tragiskt att fun-factor inte ens finns med på PS4 och hamnar längst ner på XO. Anledningen till att jag äger samtliga konsoler är för de exklusiva spelen och inget annat. Skiter fullständigt i vilken upplösning, hur många polygoner och shader-effekter ett spel har. Så läge det finns tillräckligt många bra spel som motiverar ett köp av en konsol så är jag nöjd.

Och Blu-ray player på andra plats? Komigen. Blu-ray spelaren i PS3 är bättre än den i PS4.

Edit: Och jag tror ni har hittat väldigt gamla bilder på kontrollerna för både PS4 och Wii U

Använder min ps3 till blåstråle men endast av orsaken att jag har en fjärrkontroll och går lasern sönder är det billigare att köpa ny konsol.

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av disinfect:

Varför jag vill köpa en ps4:a:

http://ladda-upp.se/files/2015/b139039.png


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vad är det för mutantkontroll ni har hittat som ska föreställa DS4 på leadbilden?

Medlem

Störst inverkan på vilken plattform man köper beror nog på vilken plattform ens vänner har, så var det i alla fall för mig. Konstigt att de inte nämner det.

Medlem

Äger inte någon av det nyaste skräpet, men om jag skulle köpa någon av dom fick det bli en PS4, atm skulle det vara för framtida Tales of spel som förhoppningsvis kommer, och Bloodborn såklart, eftersom From Soft vägrar släppa det till PC, nya boxen har absolut inget jag ser bra på, en Wii U köpte jag när det var release för jag var intresserad av den nya kontrollen och spelet Zombie U vilket jag lirade igen, köpte monster hunter ultimate och lirade det rätt flitigt ett tag innan tillslut jag sålde maskinen vidare.

Det är en väldigt trist spelvärld vi lever i när exklusiva spel finns :/ Fast å andra sidan jag lyfter inte ett ögonbryn direkt när spel kommer PC only så det är väl nästan lite hyckleri från min sida, men jag antar jag känner så för jag tycker att spel spelas bäst på en PC ^^

Medlem
Skrivet av Margy:
Citat:

Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

Är vi amerikaner?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

[/quote]

Medlem

Inte köpt någon ännu, men är mest sugen på Wiii U. Varför? Spelen tilltalar mig mest till den konsolen. 99% av spelen till PS4 och Xbox one är remastered.

Tyvärr så är nuvarande konsol generation väldigt utdragen. Trots att PS4 funnits i snart 1½ år, har den inte riktigt kommit igång. Dröjer minst ett halvår till innan den konsolen blir värd ett köp.

Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Margy:
Citat:

Därför köpte du din PS4, Xbox One eller Wii U

Är vi amerikaner?

https://www.youtube.com/embed/34V9qZAXtds

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Tragiskt att fun-factor inte ens finns med på PS4 och hamnar längst ner på XO. Anledningen till att jag äger samtliga konsoler är för de exklusiva spelen och inget annat. Skiter fullständigt i vilken upplösning, hur många polygoner och shader-effekter ett spel har. Så läge det finns tillräckligt många bra spel som motiverar ett köp av en konsol så är jag nöjd.

Och Blu-ray player på andra plats? Komigen. Blu-ray spelaren i PS3 är bättre än den i PS4.

Edit: Och jag tror ni har hittat väldigt gamla bilder på kontrollerna för både PS4 och Wii U

Använder min ps3 till blåstråle men endast av orsaken att jag har en fjärrkontroll och går lasern sönder är det billigare att köpa ny konsol.

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Länkade till en artikel som tar upp det, men den syntes ganska dåligt.

Här är den i full URL-form
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ps4-201312173519.htm

PS4:an har problem med interlacing. Inget problem för det flesta då i stort sätt alla Blu-ray filmer kodas i 1080p, men det är ett stort problem för vissa, framför allt alla som fortfarande har många DVD-filmer och bor i PAL-regionen. Detta ställer inte bara till besvär för DVD, utan även för de som har en passiv 3DTV. Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Är man ute efter en bra Blu-ray spelare så skulle jag hellre titta på en riktig spelare, eller PS3 Superslim om man vill ha en duglig spelkonsol också. Sen blir jag lite förvånad över att Blu-ray hamnade så högt upp på PS4:ans lista då BR-spelaren i XO är bättre med bland annat stöd för 3D, och hela konsolen i sig är ett bättre mediacenter.

Medlem

Jag köpte Ps4 för prestandan. både Ps4 och Xone verkar ju ha problem att ta sig över 30fps, men Ps4 tar sig ju åtminstone till 1080 och håller något stadigare fps.

Dessutom är det så mycket på Xone som inte har med spel att göra, som man dessutom inte ens kan nyttja på ett vettigt sätt utanför staterna

Men att man köper en konsol pga "Brand" är ju bara det mest efterblivna man kan göra!

Medlem
Skrivet av Deli:

Jag köpte Ps4 för prestandan. både Ps4 och Xone verkar ju ha problem att ta sig över 30fps, men Ps4 tar sig ju åtminstone till 1080 och håller något stadigare fps.

Dessutom är det så mycket på Xone som inte har med spel att göra, som man dessutom inte ens kan nyttja på ett vettigt sätt utanför staterna

Men att man köper en konsol pga "Brand" är ju bara det mest efterblivna man kan göra!

Hur PS4 presterar jämfört med XO beror helt och hållet på vilka sorts spel man spelar. XO har ett övertag i spel där mycket är i rörelse, t.ex. GTA och Assassin's Creed där PS4:an lider av mer frame drops, medan PS4 är mycket bättre i mer statiska och grafikkrävande miljöer där man inte är lika beroende av processorn.

Detta kommer naturligtvis att styra vad vi kommer att få se för typ av spel framöver på de båda konsolerna. Jämför bara skillnaderna mellan Dead Rising och Sunset Overdrive med Bloodborne och The Order. Dessa titlar är bra exempel på där de båda maskinerna visar sin styrka.

Medlem

Spelen avgjorde det för min del Ps4!

Men om man nu ska snacka spel på riktigt så finns det bara en väg att vandra, Neo Geo Aes. Aaaaaaaah! Doften av kasetterna och ljudet av den knarriga plasten. MMMMMMMMMMMM! Och spelpriser som får steam att likna 99 cents store. Bara man startar den så för man några hårstrån extra på bröstet.

What are Neo Geo fans like?

They're fucking assholes!

anledningen att jag köpte ps4 va gta V. och att xbox one ser ut som en vhs , samt är sämre.

Skrivet av Perre80:

Spelen avgjorde det för min del Ps4!

Men om man nu ska snacka spel på riktigt så finns det bara en väg att vandra, Neo Geo Aes. Aaaaaaaah! Doften av kasetterna och ljudet av den knarriga plasten. MMMMMMMMMMMM! Och spelpriser som får steam att likna 99 cents store. Bara man startar den så för man några hårstrån extra på bröstet.

What are Neo Geo fans like?

They're fucking assholes!

man ska ha plats för en crt-tv också.. lågupplösta arkadspel är som en pixelfest på lcd.. men nu har mame fixat det ganska bra med att emulera arkadmonitor.

Medlem

Pc kunde gott och väl kunnat vara med i en egen spalt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Det är lite vanskligt att kolla på gamla uppgifter, speciellt nu när konsolerna uppdateras regelbundet. PS4 har kunnat spela 3D Bluray sedan sommaren 2014:
http://www.engadget.com/2014/07/29/playstation-4-blu-ray-3d/

Själv spelar jag på pc, men har precis faktiskt precis skaffat en PS4 som står nyanländ och ouppackad, och skälen ovan till köpet stämmer in ganska väl på mig. Körde tidigare bluray på datorn, men sedan Arcsoft övergav sin spelare TMT tänkte jag testa en separat spelare, och kombinationen för mig intressantare exklusiva spel, lite mer kraft, samt just 3D Bluray-stödet och ett tillfälligt bra kampanjpris gjorde att jag valde en PS4. Har annars aldrig sett mig köpa en konsol...

Inte många dyra PS4-spel kommer dock att landa där, t ex blir det GTA V till pc, och vill jag spela på tv är det bara att koppla in över hdmi. Bryr mig inte om ev förseningar, har inget emot att vänta tills priser sjunker, och tack vare all Steamreor och Humble Bundle finns det åtskilliga spel att fylla tiden med. I 60Hz@1080p. Och pengarna jag sparar använder jag till att uppgradera datorn.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Perre80:

Spelen avgjorde det för min del Ps4!

Men om man nu ska snacka spel på riktigt så finns det bara en väg att vandra, Neo Geo Aes. Aaaaaaaah! Doften av kasetterna och ljudet av den knarriga plasten. MMMMMMMMMMMM! Och spelpriser som får steam att likna 99 cents store. Bara man startar den så för man några hårstrån extra på bröstet.

What are Neo Geo fans like?

They're fucking assholes!

man ska ha plats för en crt-tv också.. lågupplösta arkadspel är som en pixelfest på lcd.. men nu har mame fixat det ganska bra med att emulera arkadmonitor.

Tyvärr är emulering inte nått som jag skulle göra igen, inte efter att man spelat på riktig hårdvara. Visst satt jag också med Mame men det inte riktigt samma sak. Lite som att köra en flaska vitt genom sodastreamen och kalla det skumpa.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Tragiskt att fun-factor inte ens finns med på PS4 och hamnar längst ner på XO. Anledningen till att jag äger samtliga konsoler är för de exklusiva spelen och inget annat. Skiter fullständigt i vilken upplösning, hur många polygoner och shader-effekter ett spel har. Så läge det finns tillräckligt många bra spel som motiverar ett köp av en konsol så är jag nöjd.

Och Blu-ray player på andra plats? Komigen. Blu-ray spelaren i PS3 är bättre än den i PS4.

Edit: Och jag tror ni har hittat väldigt gamla bilder på kontrollerna för både PS4 och Wii U

Använder min ps3 till blåstråle men endast av orsaken att jag har en fjärrkontroll och går lasern sönder är det billigare att köpa ny konsol.

På vilket sätt är ps3 bättre än ps4 när det gäller blåstråle?

Länkade till en artikel som tar upp det, men den syntes ganska dåligt.

Här är den i full URL-form
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ps4-201312173519.htm

PS4:an har problem med interlacing. Inget problem för det flesta då i stort sätt alla Blu-ray filmer kodas i 1080p, men det är ett stort problem för vissa, framför allt alla som fortfarande har många DVD-filmer och bor i PAL-regionen. Detta ställer inte bara till besvär för DVD, utan även för de som har en passiv 3DTV. Kanske är det därför PS4:an saknar 3D-stöd? Och att den saknar 3D-stöd är också något som gör den sämre som Blu-ray spelare.

Är man ute efter en bra Blu-ray spelare så skulle jag hellre titta på en riktig spelare, eller PS3 Superslim om man vill ha en duglig spelkonsol också. Sen blir jag lite förvånad över att Blu-ray hamnade så högt upp på PS4:ans lista då BR-spelaren i XO är bättre med bland annat stöd för 3D, och hela konsolen i sig är ett bättre mediacenter.

Syns ganska bra på mobilen men missade den ändå, länken alltså.

Tack, visste inte att det var någon skillnad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tack, visste inte att det var någon skillnad.

PS4 kan dock spela 3D Bluray (om du råkade missa mitt svar ovan).

Medlem
Skrivet av bopp:
Skrivet av marcus8958:

Tack, visste inte att det var någon skillnad.

PS4 kan dock spela 3D Bluray (om du råkade missa mitt svar ovan).

Nope missade inte det och missade inte heller nyheten för ett jävla bra tag sedan. Men det där med interlaced visste jag inte.

Tack iaf.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar