Se gameplay ur The Old Republic

Medlem
Skrivet av Mykee:

dialogsystemet är juh sjukt kickass, blir nog ett grymt mmo Och mindre "GNNGH JAG MÅSTE BLI SUPERLEVEL FORTAST!"-människor eftersom dom inte bara kan klicka bort quest-text, döda 10 monster och lämna in questen.. nu måste dom faktiskt läsa och svara, hoppas på fler rollspelare och mindre nötter

Håller med, hoppas på bra RP på en del servrar kanske som man kan roa sig med då man inte slaktar Jedi's som Sith och just detta dialogsystem kommer ju verkligen att skapa en helt ny nivå inom MMO spelen... känslan kommer ju att vara total! Allt kommer ju att kännas så levande.

Medlem
Skrivet av Mykee:

.. dialogsystemet är juh sjukt kickass, blir nog ett grymt mmo Och mindre "GNNGH JAG MÅSTE BLI SUPERLEVEL FORTAST!"-människor eftersom dom inte bara kan klicka bort quest-text, döda 10 monster och lämna in questen.. nu måste dom faktiskt läsa och svara, hoppas på fler rollspelare och mindre nötter

Mm det blir säkert skitkul när ens val inte påverkar ett dugg i den statiska världen som dom bygger upp. Extra kul blir det när man ska lvla alts. Nej du, man är ingen nöt bara för att man inte vill läsa massa meningslöst jidder. Rollspela kan man göra på roligare sätt än att läsa quest logs.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Mykee:

.. dialogsystemet är juh sjukt kickass, blir nog ett grymt mmo Och mindre "GNNGH JAG MÅSTE BLI SUPERLEVEL FORTAST!"-människor eftersom dom inte bara kan klicka bort quest-text, döda 10 monster och lämna in questen.. nu måste dom faktiskt läsa och svara, hoppas på fler rollspelare och mindre nötter

Mm det blir säkert skitkul när ens val inte påverkar ett dugg i den statiska världen som dom bygger upp. Extra kul blir det när man ska lvla alts. Nej du, man är ingen nöt bara för att man inte vill läsa massa meningslöst jidder. Rollspela kan man göra på roligare sätt än att läsa quest logs.

När du lvlar en alt så kan du göra annorlunda val och de försöker ju bäst de kan att få valen att kännas viktiga så det lär nog kunna bli så att du får olika belöningar på vilka val du gör och så.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kan inte säga att jag vart speciellt imponerad :/

Inaktiv
Skrivet av Keza:

"First gonna wave at somebody.. That's what you do in massive multiplayer games."

Månadens citat alltså, haha.

Medlem

Jag personligen hatar wow sen TBC och frammåt. Var otroligt intresserad och sugen på detta men besvikelsen är större an en misslyckad sufflé. Urrschula vad segt och stelt det såg ut, chat systemet är imponerande men gud vad tråkigt detta såg ut att vara. Hoppas på förbättringar men än så länge så tvekar jag något enormt. Inge imponerande alls.

Medlem

ser helt ok ut så det ska nog testas vid en öppen beta om det kommer en.

Medlem

De ser riktigt skoj ut!

Inaktiv

Till alla er som klankar ner på grafiken. Detta är ett mmo, vill man att de ska slå kan man inte bara smälla på med alla vräkiga grafikalgoritmer á la cry engine. Detta ska kunna spelas på så många datorer som möjligt vilket gör att de måste göra avkall på grafiken.

Plus att alla spel jag spelat har grafiken kommit i andra hand. Har spelet ett bra gameplay kan grafiken gå och hänga sig. Jag spelar fortfarande Star Craft t.ex.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Inaktiv

Längtar! Har inte fastnat för något MMORPG ännu.. Har provat massor! Så jag hoppas att det här kommer bli mitt mmo, Undra hur crafting, mounts, kommer finnas?

Skulle vara ett + i kanten om man skulle kunna ha ett eget rymdskepp och ett typ guild skepp med en stor besättning!

Medlem
Skrivet av Petah:

Vad händer om ena personen inte vill döda kaptenen medan den andra vill det?

Tre bokstäver: RPG

Han säger ju i filmen att man får välja sina dialoger och att de kommer känna på dem senare i spelet... sen att du blir ovän med din kompis är väll en annan femma lr så är spelet helt enkelt mer än ett spel

Medlem

Blev inte mäkta imponerad, väntar tills mera fakta om hela spelet innan dömer.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Kan ju vara bra att stå bakom ett skydd i en skottstrid.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Arre:
Skrivet av Petah:

Vad händer om ena personen inte vill döda kaptenen medan den andra vill det?

Tre bokstäver: RPG

Han säger ju i filmen att man får välja sina dialoger och att de kommer känna på dem senare i spelet... sen att du blir ovän med din kompis är väll en annan femma lr så är spelet helt enkelt mer än ett spel

Jga tror det beror lite på uppdraget, antingen
så äger en spelare uppdraget och kan ta med
sig X antal spelare eller så är det krav på
t.ex en Sith och en Bounty Hunter.

För övrigt tycker jag att det är sjukt löjligt
att alla klasser är bundna till ena eller andra sidan.
Varför inte göra Smuggler och Bounty hunter
neutrala...

Medlem

Animationerna är som vanligt stela då det gäller Bioware, det var väl det första intrycket. De är så underliga.. det är ungefär som KotOR. De är nästan motbjudande stela tills det spelas upp en liten sekvens (t.ex. då man använder en skill) då man ser skymten av hopp. Vet inte varför det blir så varje gång de gör ett spel. Det var i alla fall inte speciellt inspirerande.

Spelet ser riktigt bra ut grafikmässigt. Jag antar att man blir besviken om man måste ha fotorealism för att gilla ett spel. Även dialogen var en nice touch, men man reserverar sig ju verkligen över hur det kommer att se ut då man gjort klart all content - kommer man få slumpade dialoger/missions med liknande dialog, eller repeteras allt rakt av, eller får man inga alls?

Det som jag blev mest imponerad av.. är kanske inte direkt vad de hade tänkt sig men de lyckades på något sätt göra en blaster-användare verka roligare än en snubbe med ljussabel. Det har jag aldrig varit med om i SW-sammanhang förut. Skulle jag spela det så verkade både smuggler och bounty hunter roligare än warrior.

Medlem

såg fram emot det här spelet tills jag denna video, jag är besviken

Medlem

Den slaknade rätt rejält efter dessa filmer ja.


signatur
Medlem

Tyckte det såg skitdåligt ut.

Medlem

Till ni som gnäller på att de har voice-over, jo visst de kommer vara jobbigare att uppdatera ett spel - men imo så är detta en naturlig väg att gå i MMO-genren?

Till ni som gnäller på att de har faktiskta val som påverkar spelarna, jo visst kommer de vara jobbigt - men konsekvenser i vanliga RPG börjar synas mer är de då inte en naturlig väg att gå med MMO-genren?

Själv så tycker jag att detta ser ganska fräscht ut och kan mycket väl hitta någon sweetspot samt så är jag faktiskt förvånad över att de för en gångs skull faktiskt träffar varandra NÅGORLUNDA troget.

Jag spelar inga MMO(de är nånting med betala varje månad och vad som händer när ingen orkar hålla igång servern längre) men om jag skulle börja skulle jag nog hålla ett öga på de här.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Så det blir mer som WoW. Man bara väljer attack och han skjuter av sig själv?
Hade varit bättre om det varit mer som typ Jed Knight. Att man skjuter och slåss själv. Inte väljer mål och vapen och sen tittar på.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Rätt ok, men tyvärr så är starwars inget för mig. Men det ser helt klart bra ut

Medlem

Ser väldigt spännande ut, blir helt klart ett att man prövar!

Medlem

Lär bli fett.

Medlem

Det kan jag hålla med om, Brain.. de spöar i alla fall Bethesda. Jag försöker verkligen vara objektiv då jag säger detta (spelar WoW), men det såg faktiskt stelare ut än WoW. Hoppas de kan fila lite på sådant, det verkar ju inte vara direkt dåligt. Det måste vara småkul att köra co-op/party i.

Medlem

Ska onekligen bli kul att testa

Medlem

Varför är alla miljöer så uppskalade? En vanlig korridor ser ut att kunna hålla en medelstor bal...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Inaktiv
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

det vet jag inte, men det betyder ju fortfarande inte att det är ok.. dom gör det för barnvänligt.. det blir tråkigt som fan då..

Inaktiv

Jag håller mig nog neutralt till detta, det enda mmot jag vågar hoppas på är just nu är Mortal Online.

Skriv svar