Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sparable:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sparable:

Är det här väldgt orealistiskt jämfört med ettan då? (att döma av kommentarerna ovan)

Tänk CoD: modern warfare i openworld format.

Medans OFP är en krigssimulator/soldatsimulator vad man nu vill kalla det.

Det är så illa alltså... hade ju hoppats på att det skulle bli som ettan.

Amen shit, vänta tills du testat det, snubben vet ju inte vad han snackar om bara another Arma fanboy.

Diggar själv realism över arcade men detta blir inte MW open world, mer Red Orchestra dvs Semi-Realism.

Givet köp till PC, checka nya videorna som kom ut igår fett äg

Det är väl ganska givet när man kollar på filmerna från spelet? Semi-Realism..... vet inte ens var jag ska ens börja försöka greppa i det "uttrycket" eller hur man definerar en titel som en "semi-realistisk" FPS. Men whatever floats your boat antar jag, personligen så har jag övergivit arma 2 tills dom patchar skiten ur det och är inte glad över att jag inte i nuläget ens kan patcha det. Men att försöka säga att detta är något annat än Modern warfare i en open-world miljö är att försöka kalla ett äpple för päron.

Var är likheterna med MW Ser inget annat än att det är Modern Warfare. Lyckas du likvärdera MW med OFP2DR är det ju helt otroligt ungefär om IL2 Sturmovik vs Blazing Angels.

Medlem

längtar efter detta.

Medlem

Kan FZ vid nästa tillfälle vänligen fråga hurvida dedikerade servrar och SDK-paket kommer att komma in i bilden?

Medlem

Skulle vara roligt om FZ kunde testa några av de nya spelen på PC och inte bara konsoll.

Inaktiv

"När den första posteringen är neutraliserad, som det så fint heter på militärtugg.."

För att vara onödigt petig så heter det väl på militärtugg att anfallsmålet är taget? Gör om, gör rätt! Muhaha! Nä då, det var en bra artikel, tack för den. Vi får bara hoppas att bristerna du tog upp fixas till innan spelet släpps 8)

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Fråga till Calle: Finns det co-op och hann du testa multiplayern någonting? Det är det jag är mest intresserad av. bra förtitt annars!

http://www.gamekult.com/video/8329110

I den där videon (om hardcore mode) nämner dom något om co-op, mellan 0.48- 0.52

Inaktiv

givet köp till 360:D kommer äga upp arma2

Medlem
Skrivet av anon_276063:

ÄNTLIGEN någon som säger att OpF: DR är en simulator! De på SweClockers säger att det inte är en sådan. Åt helvete med dem! Tack, Calle!

Hahaha Du är ju bara för mycket!

Tänk på att detta är FZ Att kalla ett spel för simulator bara för att man kan dö av ett skott säger väl allt?

Medlem

dlir nog ett köp till ps3 eller pc med vem av dom?


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Inaktiv

om man söker på youtube kan man hitta massor av info och gameplay på spelet

Medlem

Väldigt bra text, blev väldigt sugen på spelet. Får nog bli att önska sig till julen efter man prövat ett framtida demo


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tybalt:

Calle: "Samma gäller dig själv, med tanke på hur populärt det har blivit med smidiga skyddssystem de senaste åren är det något förvånande att det saknas i ett spel som detta."

Ja, jösses, tänk om man kunde spendera 90% av tiden baklänges med ryggen tryckt mot väggen i detta spel också. Speciellt konstigt är det att inte ha en sådan knapp som gör en osårbar (cover) i ett något mer realistiskt spel som detta. Fattas väl bara att de implementerat aim-bot?

Bra skrivet första intryck för övrigt. Hur ser det ut med 'view distance'? Hur långt kan man se detaljer som träd, hus, fordon?

Ser starkt fram emot en förtitt (eller demo) på PC-versionen.

Om man nu ska ha det till en soldatsimulator så vore det ju mer realistiskt om du kunde ta skydd, istället för att bara huka eller ligge ner bakom en sandsäck?

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Men att försöka säga att detta är något annat än Modern warfare i en open-world miljö är att försöka kalla ett äpple för päron.

Det var precis det jag gjorde, efter att ha spelat spelet. Och Modern Warfare.

Skrivet av Nipster:

"När den första posteringen är neutraliserad, som det så fint heter på militärtugg.."

För att vara onödigt petig så heter det väl på militärtugg att anfallsmålet är taget? Gör om, gör rätt! Muhaha! Nä då, det var en bra artikel, tack för den. Vi får bara hoppas att bristerna du tog upp fixas till innan spelet släpps 8)

Haha, att våga sig in på militärtermer (eller vapen för den delen) är alltid intressant. Jag menar såklart direktöversättningen av den amerikanska termen, som du hör spelet. För att vara petig

Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av edgren:

ÄNTLIGEN någon som säger att OpF: DR är en simulator! De på SweClockers säger att det inte är en sådan. Åt helvete med dem! Tack, Calle!

Hahaha Du är ju bara för mycket!

Tänk på att detta är FZ Att kalla ett spel för simulator bara för att man kan dö av ett skott säger väl allt?

Jag vet inte riktigt vad du menar med kommentaren "tänk på att detta är FZ" men jag anser mig ha lite mer grund än så.


signatur
Medlem

Spiken:"Om man nu ska ha det till en soldatsimulator så vore det ju mer realistiskt om du kunde ta skydd, istället för att bara huka eller ligge ner bakom en sandsäck?"

Att huka sig bakom en sandsäck ÄR att ta skydd... bara utan en "win" button.

Det du sade är ungefär som att säga: Vore det inte mer realistiskt att ha en knapp som aktiverar aim-bot och knäpper fienden istället för att bara sikta och skjuta själv?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Problem i slut verisionen är fixat,,, jag har sätt full version filmer och där springer man och ger order...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tybalt:

Spiken:"Om man nu ska ha det till en soldatsimulator så vore det ju mer realistiskt om du kunde ta skydd, istället för att bara huka eller ligge ner bakom en sandsäck?"

Att huka sig bakom en sandsäck ÄR att ta skydd... bara utan en "win" button.

Det du sade är ungefär som att säga: Vore det inte mer realistiskt att ha en knapp som aktiverar aim-bot och knäpper fienden istället för att bara sikta och skjuta själv?

Nej, jag förstår verkligen inte din liknelse. Visst tar man skydd när man hukar sig men i verkligheten skulle det gå att anpassa sin ställning efter skyddet, inte tvärtom som det är nu. Jag säger inte att ett sånt system skulle göra dig helt oskadbar, kulor kan leta sig fram i alla fall.


signatur
Medlem

Simulator? Att spreja fienden med automat eld och träffa?
Att bli skjuten i huvudet och säga, "It's not serious"
Codemasers har aldrig gjort nån simulator. Dirt eller GRID är inte det, Codemasters gör bara en massa casual spel, detta är piratkopiering på högsta grad direkt från BF:BC

Inaktiv

OFP: DR kommer suga för att det är Codemasters som gör det och det släpps till konsol.

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

OFP: DR kommer suga för att det är Codemasters som gör det och det släpps till konsol.

Därför även Operation Flashpoint originalet finns till konsoll då... idiot logik.

Medlem

Nu har jag inte spelat det visserligen men att kalla det en simulator, efter det man sett från filmer osv är nog att överdriva en rejäl smula.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Därför även Operation Flashpoint originalet finns till konsoll då... idiot logik.

Operation Flashpoint portades till konsol ett halvt decennium efter PC-spelet släppts.
Det är en hiskelig skillnad på det och att parallellutveckla ett spel till konsol, där stora kompromisser måste göras för att anpassa spelet till konsolers begränsningar.

Vi kan ta ett klassiskt exempel:
Deus Ex: Utvecklat till PC, senare portat till PS2
Deus Ex 2: Parallellutvecklat för PC och Xbox

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av zauii89:

Därför även Operation Flashpoint originalet finns till konsoll då... idiot logik.

Operation Flashpoint portades till konsol ett halvt decennium efter PC-spelet släppts.
Det är en hiskelig skillnad på det och att parallellutveckla ett spel till konsol, där stora kompromisser måste göras för att anpassa spelet till konsolers begränsningar.

Vi kan ta ett klassiskt exempel:
Deus Ex: Utvecklat till PC, senare portat till PS2
Deus Ex 2: Parallellutvecklat för PC och Xbox

Just sayin big deal, nämn nåt spel som är PC exklusivt nuförtin förutom hardcore simulatorer, Arma må vara mer realistiskt än OFP2 men är OFP2 == Cod för det.. öh nej och det ser ju vem som helst om man tar sig en titt på filmerna och infon som släppts.

Sorgligt nog så verkar öst europer & ryssar göra mer realistiska spel men av mer buggig kvalité, tänker på Men of War, Theatre of War, IL2, RoF, DCS som var alla väldigt buggiga i början men otroligt realistiska.

Inget slår ändå Bohemia dem får tamefan skärpa sig, spelet e ju knappt njutbart längre, bygg en ny motor och gör om gör rätt, Multiplayer kan behöva sig en ordentlig fix i armen.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Stavningssmurfen påpekar att det heter "haubits" på svenska och inte "howitzer"

"Å bara asså, man får en fet MACHINE GUN och kan liksom ge order till sin SQUAD och kalla in understöd med en fet HOWITZER, liksom. Å sen man bara NEUTRALIZAR dom fett, alltså. Shit, vad coolt!"

Medlem
Skrivet av zauii89:

Just sayin big deal, nämn nåt spel som är PC exklusivt nuförtin förutom hardcore simulatorer, Arma må vara mer realistiskt än OFP2 men är OFP2 == Cod för det.. öh nej och det ser ju vem som helst om man tar sig en titt på filmerna och infon som släppts.

Det stämmer tyvärr, men så spelar jag nästan bara "hardcore simulatorer" också just på grund av att konsolifieringen pajat spelglädjen i allt annat
Det där med att det inte ser ut som COD kan jag inte riktigt hålla med om, men i senare videor har det i alla fall förbättrats till att se ut att fungera som i RO istället för tidigare då det såg ut att vara 90-tals hitscan a la shotgun i Quake.

Skrivet av zauii89:

Sorgligt nog så verkar öst europer & ryssar göra mer realistiska spel men av mer buggig kvalité, tänker på Men of War, Theatre of War, IL2, RoF, DCS som var alla väldigt buggiga i början men otroligt realistiska.

Ja, det är synd att det är buggigt, men det är också det enda som bjuds om man vill ha realism. IL2 har de putsat på i många år, och det finns INGET som kan mäta sig med det. INGET.
Skillnaden mellan de här studiorna och EA&Co är att östeuropéerna patchar och underhåller sitt spel i åratal efter release.

Skrivet av zauii89:

Inget slår ändå Bohemia dem får tamefan skärpa sig, spelet e ju knappt njutbart längre, bygg en ny motor och gör om gör rätt, Multiplayer kan behöva sig en ordentlig fix i armen.

Jag tror nog det kommer bli precis lika njutbart som OFP och Arma blev efter ungefär lika lång tids patchning.

Inaktiv

kommer vara co-op i det här. det är anledning nog för mig att hosta upp en hunka och köpa spelet

Medlem

Vore intressant att se en jämförelse senare mellan Arma 2 och detta på PC.

*blinkblink* FZ!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Tybalt:

Spiken:"Om man nu ska ha det till en soldatsimulator så vore det ju mer realistiskt om du kunde ta skydd, istället för att bara huka eller ligge ner bakom en sandsäck?"

Att huka sig bakom en sandsäck ÄR att ta skydd... bara utan en "win" button.

Det du sade är ungefär som att säga: Vore det inte mer realistiskt att ha en knapp som aktiverar aim-bot och knäpper fienden istället för att bara sikta och skjuta själv?

Nej, jag förstår verkligen inte din liknelse. Visst tar man skydd när man hukar sig men i verkligheten skulle det gå att anpassa sin ställning efter skyddet, inte tvärtom som det är nu. Jag säger inte att ett sånt system skulle göra dig helt oskadbar, kulor kan leta sig fram i alla fall.

Tvärtom? Så du tycker skyddet anpassar sig till spelaren i dagsläget? Eller tycker du inte att man anpassar sig efter skyddet när man hukar sig ned i skydd?

Såklart blir man inte helt osårbar av coversystemet i spel, men i praktiken närapå. Jag bara konstaterar det med tanke på hur sådana coversystem implementerats i spel tidigare.
En jättemagnet i ryggen som klistrar fast spelaren vid närmsta vertikala yta.

Hur ofta tror du att en soldat (i en krigssituation på ett slagfält) trycker sig med ryggen mot en vertikal yta, vänd bort från fienden jämfört med att kasta sig ned på marken?
Tänk dig sedan om ett sådant coversystem skulle finnas i spelet och hur ofta det skulle användas. Med tanke på andra spel så används det hela tiden.

Så varför ha ett sådant system? Varför inte huka dig eller släng dig ned på marken.
Eller vill du kunna skjuta folk bakåt över axeln, med en magisk kamera svävande i tredjeperson, medan du själv sitter tryggt i skydd?

På tal om realism, eller frånvaron därav. Spelade du Dragon Rising i tredjeperson?

Det känns som om sådana här system bara implementeras för att folk har svårt med kontrollerna till konsoll. Precis som aim-bot.

Edit:
Tänk dig följande: En soldat i verkligheten kan hoppa. Därför implementeras det i spel så spelarna kan hoppa.
Jämför hur funktionen 'hoppa' används i spel med hur ofta soldater på slagfältet hoppar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av zauii89:

Därför även Operation Flashpoint originalet finns till konsoll då... idiot logik.

Operation Flashpoint portades till konsol ett halvt decennium efter PC-spelet släppts.
Det är en hiskelig skillnad på det och att parallellutveckla ett spel till konsol, där stora kompromisser måste göras för att anpassa spelet till konsolers begränsningar.

Vi kan ta ett klassiskt exempel:
Deus Ex: Utvecklat till PC, senare portat till PS2
Deus Ex 2: Parallellutvecklat för PC och Xbox

Oblivion.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av rickzzorr:

Problem i slut verisionen är fixat,,, jag har sätt full version filmer och där springer man och ger order...

jag skulle vilja se dom filmerna:)

Inaktiv

Årets spel!


signatur

Get dead or get rich trying.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hur ofta tror du att en soldat (i en krigssituation på ett slagfält) trycker sig med ryggen mot en vertikal yta, vänd bort från fienden jämfört med att kasta sig ned på marken?
Tänk dig sedan om ett sådant coversystem skulle finnas i spelet och hur ofta det skulle användas. Med tanke på andra spel så används det hela tiden.

Vet du? Själv skulle jag antagligen finna närmsta mur framför att slänga mig ner på en golfbana.
I verkligheten tror jag man har en jättemagnet på ryggen med en motpol på vertikala ytor.

Du måste mena att Arma2 och OPF är "riktiga krigssituationer" då man hela tiden slänger sig ned där...

123
Skriv svar