World of Warcraft uppdateras

Medlem

As we've already discussed, we’re in the process of developing a new service for World of Warcraft that will allow players to change their faction from Alliance to Horde or Horde to Alliance. To prepare for this new service, we've removed the restriction that prevents players from creating both Horde and Alliance characters on a PvP realm. For more information on our Faction Change service, please visit the following link.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=1803107...

Satan va GM tickets jag kommer behöva göra pga förbannade horde spelare jag gankat som sen loggar om till alliance för att skriva massa dynga.

Medlem
Skrivet av Aneo:

Lära sig 35k boss taktiker oj vad roligt, bg med 2 åringar som itne fattar taktiker en 3 åring fattar OJ VAD ROLIGT.

Vilka spel spelar du som du tycker är roliga?

Jag gissar på att ett av dem i alla fall är:

Spel

Inaktiv

" ): Can now be learned at level 40 for 50 gold. "

Jag som köpte Epic Ground Mount för 480 G för 2 dagar sedan! OMG! Jag orkar inte med detta!

Drygt!

Medlem

Fråga en GM om du kan få tillbaka pengarna =P

Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Fråga en GM om du kan få tillbaka pengarna =P

Haha det får man inte, säkerligen!

Medlem

Jag har gjort liknande grejer och har alltid fått tillbaka itemet eller badges eller pengar

Medlem

Uscha... känns nästan bra att inte ha spelat spelet så mycket... tycker själv de förstör spelet alldeles för mycket med dessa patchar som gör saker enklare... Jag är helt för content-patchar, men så fort en expansion kommer så blir det så mycket enklare att nå höga levels, och sedan blir det bara trist. När man en gång i tiden slet som en häst för att få sin mount så är den stort sett levererad färdig idag... blä!

Nej Blizzard, lägg gärna på mer content (även för lägre levels) men sluta att vattna ur spelet så att det till slut räcker att campa i en stad för att få sina epics och mount osv... det ska kännas att man jobbat för att få sina prylar...

lite OT men blev så lack på alla förändringar. Har fortfarande äldre screenshots när man blev hjälpt genom Wetlands bara för att komma till hamnen... goda minnen. Men nu ska man t.om fritt kunna skapa chars på båda sidorna... förstör liksom RP't i MMORPG... då det blir mer ett MMO arcade istället för role playing.

Hoppas det kommer andra bättre MMO:n snart som behåller den riktiga RPG-känslan och inte gör det endast till ett casual-spel...

Medlem

Ehhh, bara jag som är tvungen att sänka shadowquality till skit och ingenting för att inte drabbas av epilepsi? Är i Aghmars Hammer i Dragonblight och skuggorna hoppar som skållade illrar.

Trodde först att graffekortet gett upp men Dead Space rullade på som gräddigt mos precis som vanligt. Någon som vet om det är patchrelaterat? Det var då inget sånt igårkväll...

Sitter på Windows 7 64-bit (build 7100)

Medlem

nya patchen skall ha gett grafikproblem för vissa, men det största problemet är att de som har mergat wow till b.net accet inte kan spela efter patchen:up:

Inaktiv

blizzard har nog inte så mycket ge till folket mer
tror dom bryr sig så mycket för delen häller.
dom håller ju på med ett nytt mmo wow done that

Medlem

Ett nytt mmo, Starcraft 2, Diablo 3, WoW film och nåt mer om jag inte har fel, det är rätt mycket zijn =P

Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Ett nytt mmo, Starcraft 2, Diablo 3, WoW film och nåt mer om jag inte har fel, det är rätt mycket zijn =P

Samt WoW patchar


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Kuci:

Ett nytt mmo, Starcraft 2, Diablo 3, WoW film och nåt mer om jag inte har fel, det är rätt mycket zijn =P

Hoppas dock att Blizzard lär sig och inte gör de andra MMO:na likadant... vore kul med ett MMO som behöll svårigheten rätt igenom patcharna och de nya level-caps. Dvs att nå level xx ska vara lika svårt oavsett om de kommer med nya patchar som höjer level caps. Som det är nu t.ex i WoW så går ju allt mycket snabbare och värre blir det...

Ser dock fram emot både Diablo 3, Starcraft och även deras nya MMO. Balanserat sett så är ju WoW oerhört välpolerat och fint vilket är något som ingen annan lyckats med än. Underbart vore det också om man fick se ett MMO som inte hade en massa troll, magi och alver och junk... finns lite för många sådana nu.

Inaktiv

hmm.. extended maintence till 11... nej nu är det 13-15-17-18-20. 17 timmar för å uppdatera sina servrar, minst.
man kunda lika gärna tankat patchen på 500meg idag, istället för en vecka i förväg-.-

Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

Oj nu fick jag nästan lite ånger att jag slutade spela (igen) men sen insåg jag att den nya instancen faktiskt är mindre än någon annan.

g fucking g, instancer ska vara som mc! EPIC! =D

hahahahah, jo jävlar vilken "epic" instance MC var. MC var bland de sämsta instancerna som blizzard designat. Känslan av att den var epic kommer ifrån att vi inte hade något att jämföra den med. Nu när vi har det så inser de flesta att den suger pung.

Medlem

mrpijey, WoW är inte balanserat på nåt sätt

Medlem

Hehe, det beror på vad man menar med balanserat dock. Det jag menar är att spelet är välbalanserat grafiskt sett. Oavsett var man är så är miljöerna trots allt väldesignade (även om de nu är till åren) och snygga på sitt sätt. Och man måste ju tänka på när spelet kom ut och vilken prestanda som krävdes för att spela då.

Sedan om klasser osv är balanserade eller inte är en annan sak, men det känns ändå som WoW är mer balanserat än andra MMO:n. Jag har testat de flesta större (och mindre) MMO:n på nätet och jag tycker ändå att WoW har varit bäst polerat rätt igenom. Synd dock att de inte uppdaterar spelet (ny grafik t.ex som de gjorde med EVE Online) och att de urlakar spelet genom att göra allt för enkelt. Det är t.ex därför jag inte spelar så mycket längre då allt slit man körde igenom förut i månader kan nu genomföras på ett veckoslut... Visst, det är enklare för nybörjare att nå högt i spelet, men det förstör för de som spelat det en längre tid.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Kul att när det kommer en "patch" som innehåller en massa nytt till spel som detta, så mottages det med léenden och öppna armar, medan ett spel som The Sims huggs ner till småflis när det pratas expansioner.
EA kanske skulle göra som Blizzard, kalla det "patch" med en massa nytt material?

Och nej, jag är varken Sims-spelare eller WOW-spelare. Bara någon vid sidlinjen med gott humör.

Som jag upplevt det har en "patch" till WoW aldrig kostat kunderna ett nickel ^^.
Med tanke på mängden material man får, så är EA fortfarande girigbukar :>


signatur

Retro.

Medlem

Ugh! Sluta få mig att vilja knarka WoW igen! Jag försöker inbilla mig om att WoW är ett skitspel nu för att jag inte vill knarka mer. :'(

Men iaf, nya patchen är ju fördjävlig, köra heroics för att få uberepics?! Fuck that.


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av Kuci:

@HeggZor

Jo, det finns en ful gnome på bilden :<

du e ful


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Aneo:

Lära sig 35k boss taktiker oj vad roligt, bg med 2 åringar som itne fattar taktiker en 3 åring fattar OJ VAD ROLIGT.

Vilka spel spelar du som du tycker är roliga?

Jag gissar på att ett av dem i alla fall är:

Spel

Inga just nu bara för att du gillar det där flash spelet så gör inte alla det.

Kolla min spellista på min profil och se vilka spel jag gett över 4 i betyg så vet du.

Medlem

Äh, dags att lägga ner Warcraft och börja spela Warhammer istället, grabbar och tjejer

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Desmin:

Blizzard går mer och mer emot att ge bort epic gear så lätt som möjligt så att även den lataste snubben som spammar trade kanalen hela dagen kan få sina imba prylar utan att behöva jobba för det. Skulle inte förvåna mig om en kommande patch innehåller en funktion som automatiskt ger varje spelare sin "daily epic" varje gång dom loggar in. "Here you go, please press accept to acquire your daily epic item. Note in a future hot fix we will remove the accept requirement so you don't even have to bother clicking a button to get your imba stuff. Have a nice day."

OK, kanske överreagerar lite men spelet börjar bli för tok för lätt. Konceptet med "Achievements" borde helt slopas, det finns inget i WoW som är en "prestation" eller "bedrift".

Jaja, har inte fått morgon kaffe ännu, erkänner mig gnällig och kanske även lite grinig

Är väl bra med casual mmorpgs som inte kräver att man behandlar spelet som ett andra jobb för att få ut något av det.

Absolut! WoW har utvecklats i helt rätt riktning. Tack Blizzard för att ni lyssnar på oss spelare.

Medlem

Jag har nu aktiverat mitt account igen och är redo för nya äventyr. Att de gör spelet casual är bara bra eftersom alla får en chans att få ta del av hela spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Jag har nu aktiverat mitt account igen och är redo för nya äventyr. Att de gör spelet casual är bara bra eftersom alla får en chans att få ta del av hela spelet.

Tydligen har alla som klagar på att det är för lätt redan klarat alla Ulduar hardmodes, isåfall tycker jag dom kan spela WoWs fader, Everquest 1, Blizzard har to.m snott mycket av användergränsnittet från EQ1 helt ohämmat pröva får ni se WoW noobs.

Medlem

Jag tycker att art-, story- och gameplayriktningen i WoW helt enkelt blivit för spejsade. Man har trissat upp spelet ett antal gånger för mycket. Så oerhört kraftfulla rustningar, karaktärer, fiender etc. Allas armour glittrar och blixtrar. Väldigt plottrigt Och känns väldigt verklighetsfrånvänt (och då menar jag warcraft-världen, inte våran). När en tank står och hugger på en 40 meter hög snöjätte känns det väldigt... eh.

Jag har iofs bara spelat Warhammer Online en kväll men utifrån vad jag såg i det liret så var t o m höglvl armour rätt nedtonad t ex. Gillar sånt!

Med det sagt älskar jag WoW's miljöer...

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Desmin:

Blizzard går mer och mer emot att ge bort epic gear så lätt som möjligt så att även den lataste snubben som spammar trade kanalen hela dagen kan få sina imba prylar utan att behöva jobba för det. Skulle inte förvåna mig om en kommande patch innehåller en funktion som automatiskt ger varje spelare sin "daily epic" varje gång dom loggar in. "Here you go, please press accept to acquire your daily epic item. Note in a future hot fix we will remove the accept requirement so you don't even have to bother clicking a button to get your imba stuff. Have a nice day."

OK, kanske överreagerar lite men spelet börjar bli för tok för lätt. Konceptet med "Achievements" borde helt slopas, det finns inget i WoW som är en "prestation" eller "bedrift".

Jaja, har inte fått morgon kaffe ännu, erkänner mig gnällig och kanske även lite grinig

Är väl bra med casual mmorpgs som inte kräver att man behandlar spelet som ett andra jobb för att få ut något av det.

Håller med dig, verkar vara lite väl många som har för mycket tid till wow när det samtidigt behövs folk inom vissa yrkesgrupper..hmmmm kom in på rätt spår kanske.

Sen gnället konstant på wow och dess patcher, det är ju naivt o tro att allt ska som va konstant precis när just "min" spelstil var mest opitmerad in nån patch, i dessutom världens största onlinespel.

Alltså först tro att allt ska va som "jag" precis vill, ska konstant vara. O sen gnälla över det kan ju fan inte va riktigt.....Ê#JRP#IO.

Håller inte med att alla förändringar är alltid till det bättre men det kan ju ändras i nästa pach osv, det är fortfarande ett otroligt bra spel.

Medlem

Har blivit mycket svårare att spela som death knight nu tycker jag, tar mycket mer skada har jag märkt.

Medlem
Skrivet av Aneo:
Skrivet av Hardboiled15:

Jag har nu aktiverat mitt account igen och är redo för nya äventyr. Att de gör spelet casual är bara bra eftersom alla får en chans att få ta del av hela spelet.

Tydligen har alla som klagar på att det är för lätt redan klarat alla Ulduar hardmodes, isåfall tycker jag dom kan spela WoWs fader, Everquest 1, Blizzard har to.m snott mycket av användergränsnittet från EQ1 helt ohämmat pröva får ni se WoW noobs.

Och Everquest 1 snodde en massa från Ultima Online ja vi fattar enough already mr smart guy.


signatur

I got a Goldenshower.

123
Skriv svar