Star Wars: The Force Unleashed till pc

Medlem

Erm... Detta är väl lite utanför men jag tyckte PSP versionen kickade arslet av alla andra "The Force Unleashed" versioner. Det var grymt, spenderade säkert trettio timmar eller mer. Klarade det kanske fem gånger eller så. Köp det istället för denna versionen.

Men det låter ju sweet med en "Ultimate Sith Edition" i alla fall. Blir förmodligen ganska mycket då det låter som en helt ny kampanj.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Jämför du detta med den utmärkta Jedi Knight-serien så kommer du bli besviken. Force Unleashed är ett dåligt God of War med Star Wars-tema och extremt överdrivna force-krafter. (ja jag är medveten om att jag just sa "kraft-krafter")

Testade demot på xboxen och kan inte annat än hålla med dig. Har plöjt ner väldigt många timmar i allt från Dark Forces till Jedi Academy och älskat det men det här spelet kändes mest löjligt. iPhone versionen var roligare

/ LordDaimos

Medlem

Men gud, jag hoppas INTE att rösten i videon skulle föreställa Vader. För övrigt så sög röstskådisen ganska hårt. Jag är väldigt besviken...

Medlem

hmm.. kanske skall skaffa pc-versionen. Jag tyckte kontrollerna i ps3-demot var konstiga


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Måste ändå säga att jag föredrar 3rd person spel på konsol.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Måste jag förklara innebörden av ordet "överdriven" för dig? Det kanske gör spelet "häftigare" men då till priset av att bajsa över hela filmerna där inte ens Darth Vader eller kejsaren själva är i närheten så kraftfulla som man är i detta spelet.

Force Unleashed är ett typexempel på ett spel där man börjar med att fixa "häftiga" effekter för att sedan försöka bygga ett spel runt dem istället för tvärt om.

Tyckte spelet var grymt kul och häftigt och jag är en mild star wars-nörd så jag uppskattade helt klart spelet. Och eftersom George Lucas gav okej åt spelet så betyder det att han accepterar den kraft som karaktären besitter och eftersom George har skapat hela Star Wars universumet så bestämmer han att det tydligen ska vara så och då är det per automatik rätt då det är hans skapelse

Sen så är ju The Apprentice tänkt att vara mycket starkare än Vader och Kejsaren dvs. han är lite av ett missfoster kraftmässigt och det är ju därför Vader blir intresserad av honom från början.

Skrivet av Fenix:

hmm.. kanske skall skaffa pc-versionen. Jag tyckte kontrollerna i ps3-demot var konstiga

Jag tyckte också de var konstiga i början men när man väl vande sig (vilket inte tog så jättelång tid) så var det bara att kötta på


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av Milliwayz:

Men gud, jag hoppas INTE att rösten i videon skulle föreställa Vader. För övrigt så sög röstskådisen ganska hårt. Jag är väldigt besviken...

Vader, nej.
Sidious, ja.


signatur

Noooo, that's ignoraaaant...

Medlem

Yay nu ska även pc få smaka på skiten

Medlem

Som Marcus Fenix skulle ha sagt det: NICE.

Spelet har visserligen inte fått fantastisk kritik, men det är nog värt en titt bara för att Sam "Crashdown" Witwer är med.

Inaktiv

Hatade att man föll omköll för lätt och innan man ens hunnit resa på sig så faller man igen samtidigt som man blir beskjuten liggandes ner. Detta tyckte jag tog bort "flowet" och irritationen höjdes över 9000. Hade varit smidigare med någon slags snabb kullerbytta eller liknande istället.

Tyckte trailern var illcool när han drog ner en stjärnkryssare men att de kunde förstöra de momentet i spelet är offatbart. Nä, jag håller mig borta från detta i fortsättningen.

Inaktiv

Det kommer väl till ps3 o xbox också right? sorry för dum fråga.. måste vara säker

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Gör reklam någon annanstans, kthx.[/text]

Han gjorde inte reklam, väx upp.

Skrivet av Remus:

inget tipstack till mig. första och sista gången jag tipsade FZ.

Statskåt?

OnT: Tycker upplägget är väldigt lockande, eftersom man alltid tyckt att rött var betydligt snyggare än blått. Och svart mycket fräckare än brunt och orange. Tror dock inte min dator kommer klara av det, så det blir väl till att dra och låna systerns Krysslåda igen om man ska spela det?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Bryr mig inte, ett spel som var riktigt över hypad tyvär
Xbox 360 versionen samlar damm på min hylla

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

http://nukem.se/pc/star-wars-the-force-unleashed-kommer-till-...

Nyheten är 3 dagar gammal, bättre kan ni FZ.

Älska "Bättre än FZ, sämre än fudge" haha herregud,


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

"Gamlingen" som snackar låter mer som en 20-åring, som gjort sitt bästa för att dölja det faktum att han är just 20 år.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

AW8
Medlem

Kom inte TFU till konsol för nästan ett år sedan? Lite lame av LucasArts att ge ut det till PC efter nästan ett år... Men bättre sent än aldrig, antar jag.

Skrivet av Ghostknight:

Spelet var "så där" till 360. För kort livslängd och inget multiplayer var nog det främsta problemet som jag såg det. Sen blev det inte den revolution som man fick intrycket av innan spelet släpptes... fast det blir det ju förvisso sällan. Om det inte finns en hel del köpvärdiga nyheter i PC-versionen så lär det förbli ett köp för SW-fans och inte många andra.

Woot? Ingen multiplayer?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

lame dude.....like, totally...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Synd bara att spelet var en besvikelse från början. =/

Medlem

Det var inget fel på force unleashed, bara vissa som hade för höga förväntningar.

Darth vader hade en bra röst i originalspelet, synd att han inte verkar vara med i detta spelet bara

Medlem

YEAH!! Änkligen kikar PC'n in när det gäller bra spel som var konsol exklusiva!!


signatur

/Moj Taji

Medlem

Detta spelet är ett sådant spel som är kul om man sitter ett par folk och spelar, annars är det ganska meningslöst.


signatur

Jag äger.

Inaktiv

Om kontrollerna fungerar like bra som i Jedi Knight 2 och Jedi Academy så, blir nog detta ett köp. däremot om dom fungerar som X-Men Origins så lär jag nog passa.

Medlem

Ska helt klart spelas

Medlem

Det är helt otroligt.
Först så var det absolut ingen chans att det skulle komma till pc. Bara en jävla massa konsoller. jag ville ha det till pc, men eftersom jag har spelat det till 360 så ser jag hellre ett de gör ett nytt spel inom jedi knight serien. JK4 ftw

Medlem

Ska allafall köpa det och kolla hur det är.. älskar star wars


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

123
Skriv svar