E3 2015 – Allt vi vet och hoppas på inför pc-konferensen

Medlem
E3 2015 – Allt vi vet och hoppas på inför pc-konferensen

Något i den här stilen hoppas jag på.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

We hope that all will hail PC Master Race! Glory to the nation!!!!


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Med internet och youtube känns allt detta mer och mer redundant, har man redan ett grymt spel och coola nya ideér kommmer det spridas ändå, behövs inga "storslagna presentationerna".

Men visst om vill göra sig till är det väl ett tillfälle att visa upp sig. Kan ju vara lite roligare med PC också då det oftast är där alla nya intressanta koncept och all ny teknik finns.

Medlem

ska bli intressant Windows 10 och Dx12! och den där giffen är så jävla skön! hahaha

Medlem

Synd att xcom 2 inte presenterades under E3.

Medlem

Sticker ut hakan lite och tror det Blizzard kommer utannonsera en ny expansion till Diablo 3, så var beredd på den tolvsträngade gitarren.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Första E3 som PC får egen konferens.
E3 - E+3 = H = H3 = Half life 3 confirmed

Medlem
Medlem

Som den fanboy jag är så är jag mest intresserad av Sean Plotts bidrag till det hela. Han nämnde på någon stream att formatet tydligen ska påminna en del om en talk show där han tar in gäster och samtalar med dessa. Låter intressant och jag hoppas och tror att han kan göra något bra av detta.

Medlem

Vill ha info om något nytt Civ, gärna en exp till 5an eller en 6a =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det bara jag som är gammal som tycker att inget av detta är intressant alls? MOBA-spel och generella uppföljare som känns mer standard än något speciellt att bli upphetsad över? Det enda som verkar någorlunda intressant är DirectX 12 men det vet man redan att det kommer och att vi alla får se hur bra det funkar när Win10 släpps. Resten känns bara "meh".... E3 brukade ju vara en massa ny frän teknik och nyheter, nu känns det bara som en hype-mässa där man ska bara hypa upp sånt som redan alla vet om, och utan några speciella nymodigheter.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är det bara jag som är gammal som tycker att inget av detta är intressant alls? MOBA-spel och generella uppföljare som känns mer standard än något speciellt att bli upphetsad över? Det enda som verkar någorlunda intressant är DirectX 12 men det vet man redan att det kommer och att vi alla får se hur bra det funkar när Win10 släpps. Resten känns bara "meh".... E3 brukade ju vara en massa ny frän teknik och nyheter, nu känns det bara som en hype-mässa där man ska bara hypa upp sånt som redan alla vet om, och utan några speciella nymodigheter.

Jag tycker inte ens DX12 är intressant, det är faktiskt något av det mest ointressanta =D Men det låter så neg att alltid skriva det... men ja, kopior på kopior, rebots på kopior, reboots på uppföljare, uppföljare nummer 4+ etc. Fast man kan också se det lite som att om folk gillade Fallout 3, så kommer dom nog gilla Fallout 4 ännu mera och sedan Fallout 5 också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker inte ens DX12 är intressant, det är faktiskt något av det mest ointressanta =D Men det låter så neg att alltid skriva det... men ja, kopior på kopior, rebots på kopior, reboots på uppföljare, uppföljare nummer 4+ etc. Fast man kan också se det lite som att om folk gillade Fallout 3, så kommer dom nog gilla Fallout 4 ännu mera och sedan Fallout 5 också.

Jag är intresserad av DX12 som gamer då man kanske kan få lite bättre prestanda och användning för grafikkortet. Nu när grafikkorten börjar bli dyrare än hela datorn så är det intressant att Microsoft får tummen ur och optimerar hela kedjan.

Min poäng dock är att jag ttycker E3 har gått från en mässa där det nyaste och coolaste visats till ett tråkigt PR-jippo där de bara maler runt sånt som alla redan vet om. Och inte ens om intressanta saker. Hade E3 handlat om att visa upp en helt ny processorarkitektur, nytt sätt att lagra data eller ens visa upp något som _alla_ väntat på så hade mitt intresse varit lite mera. Nu känns det mer som att de ska visa upp en massa dussin-spel och sånt som vi redan läst om på 12 olika andra siter. Men det är kanske jag som bara blivit Den Gamle Grinige Gubben och sett för mycket i datorvärlden. För det är sällan idag som jag blir imponerad av nåt. Allt är ju bara en rehash av något gammalt, eller så skruvar de upp hastigheten i processorer och grafikkort ett par Mhz. Men inget mer. Inget banbrytande eller wow-faktor på nåt.

Medlem

Visning av HoMM7!

Och Last Guardian!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker inte ens DX12 är intressant, det är faktiskt något av det mest ointressanta =D Men det låter så neg att alltid skriva det... men ja, kopior på kopior, rebots på kopior, reboots på uppföljare, uppföljare nummer 4+ etc. Fast man kan också se det lite som att om folk gillade Fallout 3, så kommer dom nog gilla Fallout 4 ännu mera och sedan Fallout 5 också.

Jag är intresserad av DX12 som gamer då man kanske kan få lite bättre prestanda och användning för grafikkortet. Nu när grafikkorten börjar bli dyrare än hela datorn så är det intressant att Microsoft får tummen ur och optimerar hela kedjan.

Min poäng dock är att jag ttycker E3 har gått från en mässa där det nyaste och coolaste visats till ett tråkigt PR-jippo där de bara maler runt sånt som alla redan vet om. Och inte ens om intressanta saker. Hade E3 handlat om att visa upp en helt ny processorarkitektur, nytt sätt att lagra data eller ens visa upp något som _alla_ väntat på så hade mitt intresse varit lite mera. Nu känns det mer som att de ska visa upp en massa dussin-spel och sånt som vi redan läst om på 12 olika andra siter. Men det är kanske jag som bara blivit Den Gamle Grinige Gubben och sett för mycket i datorvärlden. För det är sällan idag som jag blir imponerad av nåt. Allt är ju bara en rehash av något gammalt, eller så skruvar de upp hastigheten i processorer och grafikkort ett par Mhz. Men inget mer. Inget banbrytande eller wow-faktor på nåt.

håller med om att det hade varit mer intressant, men det E3 var historiskt är ju en mässa där spelbranschen visar upp för retailers vad som skall marknadsföras till jul.

på senare år har den ursprungliga rollen spelats ut eftersom återförsäljare inte behöver e3 för att veta att det kommer ett nytt call of duty, fifa eller någon ny konsol, däremot handlar det nog rätt mycket om att visa sig stark för exempelvis walmart för att få fina marknadsföringspartnerskap.

(det här skulle jag tro är anledningen till att det visats så förbannat många tabeller och diagram med försäljningssiffror och marknadsandelar genom åren på e3)

En annan funktion som smugit sig fram hos e3 är att göra pr för spel gentemot folk som inte vanligtvis hänger med i spelsvängen så att vilsna mor- och farföräldrar ska känna igen något varumärke när de julhandlar.

syftet med e3 har alltså aldrig varit att prata om tekniska detaljer eller visa upp egentligt gameplay som kan analyseras av oss som bryr oss om spel. det är viktigare för utställarna på e3 att fox news är där och gnäller om omoral i GTA5 än att giantbomb har hårdbevakning och provspelar grejer som vi kan ta del av. vi kommer handla spel ändå.

allt vi får ut av e3 är frukten av att de inte gärna kan porta spelmedia från en spelmässa, att "alla" ändå är där och att det egentligen inte stör huvudsyftena att vi får lite också.

1
Skriv svar