System Shock: Enhanced Edition släppt på GOG

Robot
System Shock: Enhanced Edition släppt på GOG
Medlem
System Shock: Enhanced Edition släppt på GOG

Sjukt bra spel!

Medlem
Medlem

Night Dive Studios köpte nyligen upp rättigheterna till spelet, precis som med det första, så en re-release på GoG var inte oväntad.

Medlem

Jag har fortfarande System Shock boxad 3,5" floppydiskversion i bokhyllan. Har CD-versionen i samma kartong, den hade mycket bättre musik och tal men släpptes i en liten CD-box så den fick plats inuti.

Medlem

Satans vad första SS har åldrats i grafik, speciellt 3Dn. Såg bra mycket snyggare ut i E.Edition.

Medlem

försökte spela 1:an för några år sedan, men kontrollerna var riktigt förjävliga så kom aldrig ut från första området... Nu kanske man ska testa igen, då 2:an är awsome.

k3m
Medlem

fint nu väntar jag på System shock 2 förbättrad version

Medlem

Här har ni en bra review av SS.

Medlem
Skrivet av k3m:

fint nu väntar jag på System shock 2 förbättrad version

Det är egentligen inte mycket "förbättring" i denna release. De har bara optimerat Enhanced Edition (som CD-versionen hette när den släpptes i december 1994) för att fungera på nya operativsystem, precis som de gjorde med tvåan 2013.
Vill du ha grafiska förbättringar borde du kolla alla moddar som släppts genom åren.

Skribent
Medlem
Skrivet av k3m:

fint nu väntar jag på System shock 2 förbättrad version

finns ju moddar som förbättrar ;P

Medlem

Jag försökte också spela 1an för några år sedan men grafik och kontroller vart för stort hinder för mig också. SS2 är ett av mina favoritspel alla kategorier.

Medlem

Så många minnen! Minns detta med mer värme än tvåan faktiskt.

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av k3m:

fint nu väntar jag på System shock 2 förbättrad version

Finns redan. Finns en sjukt bra mod som heter Rebirth samt Shock Texture Upgrade som fixar det mesta man vill tänkas ha.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skrivet av walter_iego:

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.

Citerar mig själv. Det är nedlagt och kommer inte hända läste jag på nätet. Suck.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av k3m:

fint nu väntar jag på System shock 2 förbättrad version

Finns redan. Finns en sjukt bra mod som heter Rebirth samt Shock Texture Upgrade som fixar det mesta man vill tänkas ha.

ss2_v24 uppdaterar rätt rejält.
https://www.systemshock.org/index.php?topic=4128.0

Medlem

Har många goda minnen från detta spelet, sjukt bra spel var det! Synd att jag idag är för kräsen för att köra detta, även med E-edition så tycker jag det är för fult.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av walter_iego:

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.

Citerar mig själv. Det är nedlagt och kommer inte hända läste jag på nätet. Suck.

Men vafan Walter! Fixa!!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av walter_iego:

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.

Citerar mig själv. Det är nedlagt och kommer inte hända läste jag på nätet. Suck.

Men vafan Walter! Fixa!!

I wish I could. WB jävlades med Night Dive och de har lagt ned sina planer. Trist.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av walter_iego:

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.

Citerar mig själv. Det är nedlagt och kommer inte hända läste jag på nätet. Suck.

Men vafan Walter! Fixa!!

I wish I could. WB jävlades med Night Dive och de har lagt ned sina planer. Trist.

Extremt tråkigt. NOLF har en speciell plats i mitt spelhjärta. De gjorde så mycket rätt i det första spelet. Uppföljarna hade kanske lite i övrigt att önska, men ettan hade en otrolig charm.
Tyvärr är det lite av ett helvete att få igång Lithtech på ett modernt grafikkort. Jag har provat


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av walter_iego:

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.

Citerar mig själv. Det är nedlagt och kommer inte hända läste jag på nätet. Suck.

Men vafan Walter! Fixa!!

I wish I could. WB jävlades med Night Dive och de har lagt ned sina planer. Trist.

Extremt tråkigt. NOLF har en speciell plats i mitt spelhjärta. De gjorde så mycket rätt i det första spelet. Uppföljarna hade kanske lite i övrigt att önska, men ettan hade en otrolig charm.
Tyvärr är det lite av ett helvete att få igång Lithtech på ett modernt grafikkort. Jag har provat

Jag har kvar mina originalspel. Underskattade klassiker.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av walter_iego:

De köpte även upp "No One Lives Forever", väntar med spänning på det.

Citerar mig själv. Det är nedlagt och kommer inte hända läste jag på nätet. Suck.

Men vafan Walter! Fixa!!

I wish I could. WB jävlades med Night Dive och de har lagt ned sina planer. Trist.

Extremt tråkigt. NOLF har en speciell plats i mitt spelhjärta. De gjorde så mycket rätt i det första spelet. Uppföljarna hade kanske lite i övrigt att önska, men ettan hade en otrolig charm.
Tyvärr är det lite av ett helvete att få igång Lithtech på ett modernt grafikkort. Jag har provat

Jag har kvar mina originalspel. Underskattade klassiker.

Om du någongång testar och får dem att fungera, berätta gärna hur du gick tillväga.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar