Rainbow Six: Siege får inte någon singleplayer-kampanj

Robot
Medlem
Rainbow Six: Siege får inte någon singleplayer-kampanj

Jag känner då att det inte spelar någon större roll faktiskt. Spelet gör sig bra i Multiplayer.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Jag undrar om någon någonsin väntade sig något annat.

Medlem

Ubisoft gör nog bäst i att koncentrera sig på multiplayern, man kan ju köra terrorist Hunt om man vill ha nåt mer uppdragsbaserat.

Medlem

Rainbow six hade singelplayer. Att satsa enbart på ett spelläge idag är riskabelt (särskilt för ett företag som ubisoft som inte direkt är kända för de bästa releaserna de senaste åren). Vi kan bara hoppas att de har lärt sig av sina tidigare misstag.

Multiplayer blir också riskabelt eftersom siege egentligen inte tillför genren så mycket innovation som det första spelet gjorde då vi redan har flera andra shooters denna höst.

Till skillnad från battlefield-serien så fokuserar i alla fall ubisoft på multiplayer upplevelsen helt. Vi får se, helt enkelt. Bara det inte blir ett nytt "evolve".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

De släppte typ denna nyheten i början av året. Men visst. Skriv om det nu.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Tycker det är synd ändå att de slopar SP. Visst, många spelar spel enbart för MP men sen finns det faktiskt vissa som mer än gärna tar och lirar SP. Förmodligen kommer prissättningen dessutom bli runt 499:- och uppåt och det känns lite ovärt med tanke på saknaden av SP. Hade de satt priset runt 200-300:- hade det nog kunnat bli köp men som det är nu tycker jag inte det är värt mer även om det är helt okej.

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

De släppte typ denna nyheten i början av året. Men visst. Skriv om det nu.

Vaknat på fel sida?

En snabb Google-sökning hittar inga artiklar gällande denna nyhet som är äldre än tre dagar. Däremot hittade jag artiklar från Juni i år som spekulerar kring singleplayer-läget, så jag antar att du pratar i nattmössan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Jag undrar om någon någonsin väntade sig något annat.

Nej. En stor del varför jag ogillar spelet, eftersom en stor del för mig var just att spela campaign i Coop i t ex Raven Shield, eller för den delen Swat4. Terrorist hunt känns inte så solitt, det är helt enkelt för lätt, eller för svårt, av fel anledning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Well hade hoppats på SP kampanj, men är inte förvånad över att det inte blir så.

Medlem

Ajdå. Synd. Jag hade hoppats på en bra single player-kampanj. Nu blir det tyvärr inget köp. Btw, det är sjukt ont om sp-shooters nu för tiden.

Medlem

Testar betan nu och de har inte varit den bästa upplevelsen precis. Känns som de är för mycket buggar och balanseringsproblem för att släppas om 1 månad.

Medlem

känns som att spelet kommer floppa som Evolve gjorde. Finns inget som kommer hålla spelarna intresserade. Vi får se ifall jag har rätt eller inte.

Medlem

Jag vart positivt överraskad av spelet, jag tycker det är väldigt spännande och kul, hels när man spelar med kompisar. Det är buggigt och tweaks behövs men jag kan tänka mig att köpa detta helt klart! Och det är t om UBI-soft vi snackar om. fyfan

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

känns som att spelet kommer floppa som Evolve gjorde. Finns inget som kommer hålla spelarna intresserade. Vi får se ifall jag har rätt eller inte.

Vad håller spelare intresserade då?

Xp och lvl ups och achivements? Att ens mamma får se ens Diplom, att man fått 10 kills i rad ?

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av starbuckxks:

känns som att spelet kommer floppa som Evolve gjorde. Finns inget som kommer hålla spelarna intresserade. Vi får se ifall jag har rätt eller inte.

Vad håller spelare intresserade då?

Xp och lvl ups och achivements? Att ens mamma får se ens Diplom, att man fått 10 kills i rad ?

Samma grejer som Evolve, ja? men jag spekulerar bara. Jag har fått det intrycket.

Medlem

Funderade under betan om det fanns en Single-Player. Är inte så förvånad att det inte existerar en men samtidigt känner jag att det hade varit spännande om det fanns en och se hur den hade varit.

Medlem
Skrivet av rigge:

Jag vart positivt överraskad av spelet, jag tycker det är väldigt spännande och kul, hels när man spelar med kompisar. Det är buggigt och tweaks behövs men jag kan tänka mig att köpa detta helt klart! Och det är t om UBI-soft vi snackar om. fyfan

HAHA ja fyfan ja känner likadant

Inaktiv

Köpte spelet för multiplayer så det är helt ok för min del.

Medlem

Sabbat serien helt. Vad hände med det riktiga R6, kvalitetsspelet?

Konsolerna (och ytterst casualkidsen (oavsett ålder) som spelar på och köper dem) bär ett tungt ansvar för förstörelsen och fördumningen! Smockan hänger i luften!

Medlem

Blir inget köp då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av Salami:
Skrivet av starbuckxks:

känns som att spelet kommer floppa som Evolve gjorde. Finns inget som kommer hålla spelarna intresserade. Vi får se ifall jag har rätt eller inte.

Vad håller spelare intresserade då?

Xp och lvl ups och achivements? Att ens mamma får se ens Diplom, att man fått 10 kills i rad ?

Samma grejer som Evolve, ja? men jag spekulerar bara. Jag har fått det intrycket.

Vad jag tror och mitt intryck angående spel idag som själv dör. Är pga att "skill" taket är för lågt.

CS och Quake etc hade också själv dött närmast direkt om det knappt krävdes att vara "bra" för att faktiskt vara "BRA"

Medlem

Synd eftersom jag tyckte att det var kul att köra singel player i tidigare spel. Eftersom jag inte spelar multi player så kommer jag definitivt inte att köpa spelet och lägger lite extra hat i minnet mot Ubi (tillsammans med lite andra höjdare från dom) för jag såg verkligen fram emot det här spelet...

Medlem

Ingen SP-kampanj och 10 banor vid lansering och grafiskt sett är det ju inte så jävla "next-gen" och det ska dom ha 600:- och sedan season pass på det?

Fyfan så grisigt girigt av dom!

Medlem
Medlem

Kommer ta mig en stark funderare på om det blir ett köp eller inte hade sett väldigt mycket fram emot ett SP kampanj.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Sabbat serien helt. Vad hände med det riktiga R6, kvalitetsspelet?

Ubisoft hände.

Medlem

Sitter och spelar betan i detta nu och måste säga att jag tycker det är tämligen roligt.

dmn
Medlem
Skrivet av Deli:

Ingen SP-kampanj och 10 banor vid lansering och grafiskt sett är det ju inte så jävla "next-gen" och det ska dom ha 600:- och sedan season pass på det?

Fyfan så grisigt girigt av dom!

449:- kostar det ju.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Deli:

Ingen SP-kampanj och 10 banor vid lansering och grafiskt sett är det ju inte så jävla "next-gen" och det ska dom ha 600:- och sedan season pass på det?

Fyfan så grisigt girigt av dom!

449:- kostar det ju.

Ja 449:- är fortfarande dyrt med något så mediokert, 300:- hade väl varit rimligt!

Och sen om man faktiskt lämnat 90-talet bakom sig så köper man ju gärna saker digitalt och på både Steam och PSN ligger det på 600-640:- och t.o.m skivversionen av konsolversionen ligger på 600:- vilket är hutlöst för ett spel som inte orkar leverera mer än 10 banor och inget SP!

123
Skriv svar