Knights of the Old Republic i Unreal Engine 4 - ja tack!

Robot
Knights of the Old Republic i Unreal Engine 4 - ja tack!

Se de första bilderna från denna hyllning till det bästa Star Wars-rollspelet.

#star-wars-knights-of-the-old-republic, #black-mesa, #renegade-x


Medlem
Knights of the Old Republic i Unreal Engine 4 - ja tack!

Tjusigt. Men lite sterilt och stelt. Men det är väl för att det är just pre-alpha antar jag. Gubben håller i ett låtsasvapen dessutom


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Tjusigt. Men lite sterilt och stelt. Men det är väl för att det är just pre-alpha antar jag. Gubben håller i ett låtsasvapen dessutom

not sure if....

Medlem

Mums, det här skulle vara riktigt nice!

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av T.Mani:

Tjusigt. Men lite sterilt och stelt. Men det är väl för att det är just pre-alpha antar jag. Gubben håller i ett låtsasvapen dessutom

not sure if....

He is.. he is...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

En remake av Kotor vore fint. Har inget emot UE4, men var ju ganska oinspirerat arbete där.
Bioware kunde skapa guld med Frostbite till deras Dragon Age, så Kotor i Frostbite skulle jag finna mer lockande.

Moderator | Testpilot

Skulle nog säga att original spelet är fult. Stör mig mest på konversationer där modeller återanvänds väldigt ofta samt att allihopa (av sin rad iallafall) rör sig och skakar på huvuden på samma sätt.

Känns verkligen som man pratar med samma människa helatiden. Jag älskar spelen men det är alltid något jag tyckt varit jobbig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

En remake av Kotor vore fint. Har inget emot UE4, men var ju ganska oinspirerat arbete där.
Bioware kunde skapa guld med Frostbite till deras Dragon Age, så Kotor i Frostbite skulle jag finna mer lockande.

Det märks att du inte skapat spel förut, att dem ändå lyckats mata in assets i UE4 och fått fler av UE4'as funktioner att fungera är rätt inspirerade.


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av Glutt:
Skrivet av Wilfer88:

En remake av Kotor vore fint. Har inget emot UE4, men var ju ganska oinspirerat arbete där.
Bioware kunde skapa guld med Frostbite till deras Dragon Age, så Kotor i Frostbite skulle jag finna mer lockande.

Det märks att du inte skapat spel förut, att dem ändå lyckats mata in assets i UE4 och fått fler av UE4'as funktioner att fungera är rätt inspirerade.

Förväntningarna var väl mer att man kunde bli blown away av någon som vilja göra en snyggare variant av ett 13 år gammalt spel.
Men sant, jag har inte skapat spel, bara lekt med lite modverktyg som mest. Poem Studios är klart bättre än mig, men vill bara säga att jag relativt ofta blir mycket mer imponerad av andra än i detta fall.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

En remake av Kotor vore fint. Har inget emot UE4, men var ju ganska oinspirerat arbete där.
Bioware kunde skapa guld med Frostbite till deras Dragon Age, så Kotor i Frostbite skulle jag finna mer lockande.

Nu är ju detta inte en kommersiell remake utan en slags mod, det finns ingen normal människa som licensierar Frostbite till ett hobbyprojekt. Det finns inte heller något som säger att det skulle se annorlunda ut i Frostbite än UE4.

Medlem

Nog för att man önskar dem allt gott men Disney som företag och Star Wars som varumärke är ju två stycken som man gärna går juridiska ronder mot...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Den och 2:an är nog det bästa spelet jag någonsin spelat.
Så många som längtat i så många år. Det finns så många som verkligen är fanatiska om det här spelet. Att de aldrig gjorde en 3:a är för mig obegripligt.

Medlem

ansiktsluft... Finns så sjukt många dåliga skämt att jag bara låter ordet i sig hänga där..


signatur

K9
:.:

FML
Medlem

Säkert gratis men

Medlem
Citat:

På frågan "är detta lagligt?" svarar de självsäkert "Absolut!" och menar att folk har gjort spelhyllningar sedan 80-talet och nämner Black Mesa och Renegade X som exempel.

Sen skulle man ifs kunna göra en betydligt längre lista med projekt som blivit nedstängda.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar