Ett moddat Skyrim slår remastered-utgåvan på fingrarna

Medlem

att modda är ju lite småknep bara men ger fantastiska resultat, jag har bara kört moddad skyrim och fallout 4 och är extremt nöjd! kan ju behöva något saftig dator för det dock


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

presterar rätt bra då man har nexus mod manager och programmet LOOT till det som sorterar moddarna i korrekt ordning automatiskt så det inte kraschar. om knas uppstår så berättar programmen det


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Mortaigne:

Ja! En ny version av ett fem år gammalt spel, låtom oss bli helt hänförda och kasta pengar på att köpa samma sak igen! Eller inte.

Du behöver ju inte betala för det om du redan har spelet spelet, vilket jag förmodar att du har.

Äh jag är bara bitter över att det inte blev något Elder scrolls VI.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Bojkott:

Förstår mig inte på alla som klagar över Special Edition och menar på att det går att åstadkomma bättre grafik med moddar. Men då är frågan, hur bra presterar det? Hur stabilt blir spelet med alla dessa moddar?

Special Edition innebär en ny och fräsch motor med stöd för 64bit. Detta innebär att det blir lättare att ladda in fler moddar utan spelet kraschar så fort man når 3GB RAM.

Inte ny motor, fortfarande samma skit som dem använt sedan Morrowind fast med ännu fler plåster för att få motorn att hålla ihop.

Lögn. Gamebryo användes till Morrowind och när Bethesda kände att grafiken började på att bli "gammal" eller vad man ska säga så började de arbeta på deras nuvarande "Creation Engine" istället.

Det är en helt annan motor, baserad på den gamla men ändå en helt ny motor från scratch som Bethesda skapat själva (vilket inte var fallet med Gamebryo). Se det som Bethesdas egna uppföljare som är helt annorlunda och kan producera mycket bättre grafik, ljus, skuggor mfl.

Creation engine har buggar som funnits sedan Gamebryo tiden. Men oavsett så är Creation Engine en förfärlig motor med buggar, glitchar och restriktioner för hur snyggt det kan bli. Det BEHÖVS en ny motor, Creation engine kan inte nå upp till grafiken för 2016, fan, Fallout 4 ser ju ut som att det var gjort 2012.

Och om man skiter i motorn för ett tag så är alla förbannade på att det läggs resurser på en remaster av ett fem år gammalt spel istället för att göra TES VI.

TES VI är troligtvis redan under utveckling, inte nödvändigtvis av samma grupp. Jag avskyr när folk säger att alla bör arbeta med ett visst projekt precis som om vi har någon som helst inblick i hur de arbetar, vem som jobbar med vad, och vad de utvecklar för tillfället. Bara för att man har mycket folk innebär det inte att man kan(eller behöver) tilldela varenda en på ett och samma projekt...

Medlem

är jag den enda som tycker "remaster" versionen är brutalt mycket snyggare än den som heter "pc mods"

Medlem

Självklart kan inte spelskaparna släppa ett spel som bara går att spela på en PC konfig endast 1% äger.


signatur

Meep!

Medlem

tror inte dom kör mer elder scrolls, eller fallout, utan att dom skapar något nytt i samma stil istället så dom kan släppa 4-10 nya av den istället med tanke på stålarna dom gjort så kommer det ju ändå aldrig sluta utvecklas vidare i den stilen som sagt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Managor:

Gratis om man äger spel + alla 3 dlc, dock så vägrar jag köpa Hearthfire, då det var helt värdelöst kasst :/

Tja, skulle du vilja ha remastered sen så kan du ju alltid betala fullpris Jag passade på att köpa de dlcs jag saknade på steam summer sale.

Vad betalade du då? Fullpriset idag på DLCna går på 44,97€ vilket är samma som ett eget spel. Fifan

Legendary edition finns @ ebay för typ 14e. Är det helt lagligt? Dunno.

12
Skriv svar