Pewdiepie kommenterar de betalda filmerna från Warner Bros

Medlem
Skrivet av Salami:

Han borde börja gå den här vägen så skulle han kunna bli ledande i branschen och följa efter vad Totalbiscuit gjort i åratal.

Att jämföra Pewdiepie med TotalBiscuit är som att jämföra Bolibompa med Plus. Enda gemensamma nämnarna är att de är Youtubers respektive tv-program. Den ena sidan underhåller barn, den andra upplyser konsumenter.

KoP
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Vilket töntigt svar till media, att ens yttra sig något om det.

Jaha? Borde han ha tigit istället? Det är det sämsta man kan göra om man vill framstå som skyldig till något. -_-

Medlem

Han gjorde inget fel. Bara nyhetssajter som använde honom som clickbait

Medlem

lol...dom glasögonen.

Medlem

Om jag vore PewDiePie så skulle jag ha stämt dem för förtal.

Medlem

Orkar inte lägga en massa ord på alla haters.

1 check your facts.
2 bestäm dig för vad du vill tro på
3 sätt dig själv i felix skor så förstår du hans sida av storyn, gör du inte det har du problem som inte jag kan lösa.

gött jobbat där och för två år sedan pewdiepie!

Medlem

Det fanns inga riktlinjer... så det gjorde det helt ok för honom att sälja ut sina fans. Och han är poppis, så då kan han skita i vad folk skriver om honom. Schysst attityd.

Youtube är guld för reklamnissar, inga redaktörer som kommer med kritiska synpunkter, inga etiska riktlinjer, inga publicister som tar ansvar, bara en massa människor som är beredda att göra vad som helst får några tusen klick extra.

Har svårt att tänka mig en mer korrupt mediaplattform. Och Pewdiepie är störst, så det är han som ger den ett ansikte. Kanske inte helt rättvist mot honom men han är ju poppis så då kan han ju skita i det också.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Fr0gg0.:

Vilket töntigt svar till media, att ens yttra sig något om det.

Jaha? Borde han ha tigit istället? Det är det sämsta man kan göra om man vill framstå som skyldig till något. -_-

Men han ville ju inte framstå som skyldig till nånting.

Inaktiv

Efter att ha läst igenom tråden så börjar jag smått undra vad som händer på FZ.se egentligen.

Va är det för jävla småbarns tjaffs folk har med varandra i kommentar fälltet alltså.
Är ju så man facepalmar sig själv så man ser ut som en smurf fi fan.

Ang tråden: Felix har jag respekt för, När han INTE sitter o skriker som en liten 15 årig flicka i micen.
Inte många som klarar att hålla hanns temo. Inte precis att "bara sitta o göra youtube videos elr Twitch streams". Galet mycket jobb som ligger bakom.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

Ang tråden: Felix har jag respekt för, När han INTE sitter o skriker som en liten 15 årig flicka i micen.
Inte många som klarar att hålla hanns temo. Inte precis att "bara sitta o göra youtube videos elr Twitch streams". Galet mycket jobb som ligger bakom.

Jag har ingen respekt för honom...lägga ner så mycket jobb på att producera sån skit.
Det enda som på något vis rättfärdigar det hela är att han gjort sig snorrik på det. Skolboksexempel på att sälja sin själ.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Vilket töntigt svar till media, att ens yttra sig något om det.

Tyckte det var ett skitbra svar han gav och en lagom dos nertonad pewds-humor som jag precis orkar med

Medlem
Skrivet av Incal:

Bra artikel och video. Jag har stor respekt för Felix. Det känns så bra att det finns genuint ärliga och goda personer som det går bra för. I skuggan av CS GO lotto-härvan är det skönt att det ändå finns Youtubers med hög integritet och att Felix är en positiv inspirationskälla för alla hans miljoner följare. Mycket glädjande att den svenska ärligheten skiner så starkt. Hatten av för dig Felix.

Äääähum?

Hej Felix !


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

KoP
Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Fr0gg0.:

Vilket töntigt svar till media, att ens yttra sig något om det.

Jaha? Borde han ha tigit istället? Det är det sämsta man kan göra om man vill framstå som skyldig till något. -_-

Men han ville ju inte framstå som skyldig till nånting.

Det finns ju ingenting han är skyldig till så det var ju därför han gick ut och dementerade situationen.

Hade han valt att inte bemöta medias (skvaller/drama sidor) uthängning utav honom som bad guy hade det givit fel signaler.

KoP
Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av SogeUnleashed:

Ang tråden: Felix har jag respekt för, När han INTE sitter o skriker som en liten 15 årig flicka i micen.
Inte många som klarar att hålla hanns temo. Inte precis att "bara sitta o göra youtube videos elr Twitch streams". Galet mycket jobb som ligger bakom.

Jag har ingen respekt för honom...lägga ner så mycket jobb på att producera sån skit.
Det enda som på något vis rättfärdigar det hela är att han gjort sig snorrik på det. Skolboksexempel på att sälja sin själ.

Innebär att ha roligt samtidigt som man tjänar pengar att sälja sin själ så skulle jag gärna haka på.

Medlem
Skrivet av enborn:

Så du såg honom som opartisk före detta svammel? Då har alltså media som ljugit fått dig att tro något sämre om honom? Han har ju fortfarande en disclaimer på videos han gör som är sponsrade även om man kan vara ännu tydligare (exempelvis säga det i början av videon eller så). Han gör ju generellt inte recensioner utan "Lets plays".

Sen kan man väl ta vad han säger med en nypa salt på en del saker men det stämmer ju in på allt och alla på nätet. Man måste skapa en egen uppfattning.

Ser honom som mer opartisk nu än innan detta kom ut. Typ en hink salt. Att göra en disclaimer spelar ingen roll för mej då det inte förklarar hur djupt hans ställningstagande till produkten är. Det är stor skillnad att få ett spel och tex få pengar för att spela ett spel. Har aldrig sagt att han är recensent. Om jag dock ser någon ha roligt när det spelar ett spel så är det i sig en åsikt som jag kan ta till i mitt beslut i att köpa ett spel.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av SogeUnleashed:

Ang tråden: Felix har jag respekt för, När han INTE sitter o skriker som en liten 15 årig flicka i micen.
Inte många som klarar att hålla hanns temo. Inte precis att "bara sitta o göra youtube videos elr Twitch streams". Galet mycket jobb som ligger bakom.

Jag har ingen respekt för honom...lägga ner så mycket jobb på att producera sån skit.
Det enda som på något vis rättfärdigar det hela är att han gjort sig snorrik på det. Skolboksexempel på att sälja sin själ.

Lite som ditt inlägg då, med undantaget att du inte tjänade en spänn på det.

Uppenbarligen är det väldigt många som tycker att det han gör är roligt, varför inte låta dem fortsätta med det?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av SogeUnleashed:

Ang tråden: Felix har jag respekt för, När han INTE sitter o skriker som en liten 15 årig flicka i micen.
Inte många som klarar att hålla hanns temo. Inte precis att "bara sitta o göra youtube videos elr Twitch streams". Galet mycket jobb som ligger bakom.

Jag har ingen respekt för honom...lägga ner så mycket jobb på att producera sån skit.
Det enda som på något vis rättfärdigar det hela är att han gjort sig snorrik på det. Skolboksexempel på att sälja sin själ.

Lite som ditt inlägg då, med undantaget att du inte tjänade en spänn på det.

Uppenbarligen är det väldigt många som tycker att det han gör är roligt, varför inte låta dem fortsätta med det?

Lite som mitt inlägg?

Medlem

Det här var det vettigaste klippet jag sett med Pewdiepie, och för en gångs skull håller jag verkligen med honom.

Screw clickbaits, och i synnerhet när missvisande exempel väljs ut och hängs ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Bra video, och bra att Felix är så öppen som han är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så länge han är i säng med g2a så har jag svårt att ta honom på allvar.

12
Skriv svar