Krånglar No Man's Sky? Testa de här tipsen
"De här tipsen"... men vilka tips?
FZ kör tyvärr också med "clickbait". Dags att kolla spelnyheter på annat håll.
Alltså, utvecklarna tar upp de vanligaste problemen med No Man's Sky och tipsar om vad man kan göra för att lösa dem. Vilket är exakt vad som står i rubriken, så jag förstår faktiskt inte vad ni kritiserar. Hur skulle ni vilja ha rubriken?
If you alt-tab out of the game while it's in fullscreen mode, you aren’t able to bring it back up (if it crashes, see “Fixes in Progress”).
We’re testing a fix for this, but if you have the game in borderless mode, alt-tabbing works like normal.
Alternatively going to NMS in task manager and doing 'bring to front' works
Finally you can press the Play button on the Steam interface. It brings the window back.
Spelet fungerar bra för mig. De enda problem jag upplevt är en krasch, skärmen startas upp i windowed ibland istället för borderless och tyvärr måste man starta om spelet efter man ändrar det.
Sen så kan youtube och twitch hacka lite när jag har på det i bakgrunden medan jag spelar, annars så flyter spelet på riktigt bra
Game long and prosper
"tydligen är ett vanligt fel att folk försöker köra spelet på för klen hårdvara"
Ett väldigt vanligt och grymt irriterande fenomen. Folk gör fel och sedan klagar de på att det inte fungerar. Samma med Windows 10. "Det fungerar inte", "det är omständigt" osv osv men så är det dom som inte vet hur det fungerar. Dom vet inte - och det är mjukvarans fel.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
I7 6700K, 16GB ram, 980Ti.
Fungerar relativt bra, 80-100 FPS i 1440p på högsta grafik.
Enda jag tycker är irriterande är framerate drops man får när man vänder sig om, och den ska ladda in nya texturer. Men det bli kanske bättre med ett par patchar.
Annars inga större problem, kontrollerna när man flyger är dock ingen höjdare, men man vänjer sig efter ett tag, men de kunde finslipas en hel del.
https://m.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xkj1w/pc_ve...
reddittråd med en hel vägg av olika tips och lösningar.
Inte haft några nämnvärda buggar. Det slöar lite och ljudet buggar lite när man alt+tabbar (fungerar bättre när man kör borderless window mode) och bara haft en krash. Men spelet i sig är rätt trist då det saknar saker att göra. Efter några få planeter inser man att spelet inte har mer att erbjuda än så, tyvär.
Hoppas det kommer mer/bättre content via patchar, spelet kan bli fint
Haft ett par buggar som inte är så roande då gårdagens bugg kan leda till att jag måste spela om från början.
ALT+TAB gjorde att spelet minimerades helt och endast ljudet kommer tillbaka. -Fixades genom att ha Borderless FS.
Spelet har spontant kraschat vid ett random tillfälle. (endast 1 gång än så länge).
Min framerate droppades ner till 5 FPS (konstant inte tillfälligt). Annars har jag inga problem med låg fps.
Såna buggar har jag inga problem med att det händer, men när det blir buggar i själva questandet eller waypoints etc då är det jobbigare eftersom man bara har två sparningar och den sparar konstant i spelet.
Vid inloggning igår så fick jag Hyperdrive blueprinten helt plötsligt utan att ens ha lämnat planeten man startar på. Min Atlas waypoint som jag tidigare fått till en beacon ute i rymden ändrades till en gul diamant waypoint istället som var till en rymdstation.
Ok va kul tänkte jag eftersom jag hållit tillbaka på att redeema mitt pre-order skepp eftersom det skulle bugga questet annars, men nu hade jag fått hyperdrive blueprinten så jag redeema den. Tänkte att det kanske var en hotfix på buggen så Hello Games gjorde att alla som har pre-order skeppet får blueprinten automatiskt som temp lösning.
Efter spelat några timmar tog jag en paus och hoppa in senare på kvällen och såg att jag inte har Hyperdrive blueprinten och ALLA waypoints i spelet är borta, alltså även de som skapas när man hittar en Monolith eller drop pod etc etc.
Så nu har jag ingen aning om vart Atlas questen är eller var den röda badbollen är som aktiverade questet.
Rymbstationen var också aningen antiklimatisk, en landningsbana för typ 6 skepp och en enda Gek som inte ens är en trader, sen låsta Atlas dörrar.
Har funkat klockrent för mig från start. Förutom lite grafiska glitchar (jag ser igenom hangargolvet på rymdstationerna och ful model popup när man närmar sig planetens yta) så har det funkat kanon, ligger på 60fps konstant och inga krascher, har loggat kanske 20 timmar gameplay än så länge. Har ett GF970 och kör under Win10 x64. Alt-tab funkar dock inte om man kör fullscreen för då kan du inte komma tillbaka till spelet, men det är inte nåt som påverkar själva spelandet. Borderless funkar lika bra också prestandamässigt sett. Synd för er som haft problem men har inte upplevt något själv.
Stuck with E or X on screen
Press and hold E on the keyboard or X on Pad (not a bug)
Det är inte lätt att få igång ett spel när hjärnkontoret har stängt.
Man får dock påpeka för de som inte vet att det ser förvillande likt ut en loading screen som fastnat. Mycket i spelet är allt annat än intuitivt och logiskt.
Jag har inget emot spel som inte håller en i handen, men då får de gärna vara någorlunda logiska, inte mer eller mindre obegripliga (lost warp drive-symptomet ex som jag klarade mig undan förvisso).
Men mysigt spel, om än as-grindy, så här långt.
Jag undrar fortfarande, hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?
Fast är inte hela saken att spelet inte är oändligt?
Jag har visserligen inte kollat på allt från NMS innan release för jag ville inte bygga upp hype som sedan krossas då jag aldrig sett någon utvecklare någonsin kunnat leverera det de sagt innan releasen.
Men enda jag kan minnas att det sagts är att det finns 18 quintiljoner planeter och att det skulle ta över 5 miljarder år för en person att besöka alla planeter. Det kanske är det som översatts till "oändligt".
Som sagt så har jag inte sett alla trailers eller läst all om NMS innan release så om de använde just det ordet så tolkar jag det som att de ville förenkla det hela istället för att säga i en trailer: "It will take a person 5 billion years to visit every planet". Det låter inte lika bra som att säga. "Explore an infinite universe".
Bara en tanke dock
Jag undrar fortfarande, hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?
Fast är inte hela saken att spelet inte är oändligt?
Jag har visserligen inte kollat på allt från NMS innan release för jag ville inte bygga upp hype som sedan krossas då jag aldrig sett någon utvecklare någonsin kunnat leverera det de sagt innan releasen.
Men enda jag kan minnas att det sagts är att det finns 18 quintiljoner planeter och att det skulle ta över 5 miljarder år för en person att besöka alla planeter. Det kanske är det som översatts till "oändligt".
Som sagt så har jag inte sett alla trailers eller läst all om NMS innan release så om de använde just det ordet så tolkar jag det som att de ville förenkla det hela istället för att säga i en trailer: "It will take a person 5 billion years to visit every planet". Det låter inte lika bra som att säga. "Explore an infinite universe".
Bara en tanke dock
Nä, det var vad jag har hört att det går ut på. Att flyga till mitten av universum.
Men på riktigt så är ju universum oändligt. Det var jag som la till ordet "oändligt" i min fråga.
Så var skulle mitten av universum då vara, undrade jag egentligen bara.
Till mitten av en galax kan jag förstå. Men det var till mitten av universum, som jag hörde att det gick ut på.
Kanske är det ett missförstånd eller en felsägning?
autograph