League of Legends blir brädspel
Programmera din mech och slakta minions!
#riot-games, #league-of-legends, #dota-2, #heroes-of-the-storm
Lever i skuggan av Dota 2?
I vilket universum?
Sett till spelarantal är väl Lol störst av alla? Med råge.
Ja du har nog rätt. Hittar inga siffror på vilket som är störst men har sett någonstans att LoL är till och med mycket större än Dota 2 sålänge det inte ändrats den senaste tiden
I vilket universum?
Man läser nästan aldrig om LoL på spelsiter i Sverige tillskillnad från Dota2. Samt att Dota2s turneringar får mycket större uppmärksamhet världen över än vad LoL får. Åtminstone i den delen av internet där jag rör mig.
Antar att det är det som syftas på när man skriver "i skuggan av".
I vilket universum?
Man läser nästan aldrig om LoL på spelsiter i Sverige tillskillnad från Dota2. Samt att Dota2s turneringar får mycket större uppmärksamhet världen över än vad LoL får. Åtminstone i den delen av internet där jag rör mig.
Antar att det är det som syftas på när man skriver "i skuggan av".
Fair enough.
Inte får Lol mycket utrymme i media.
Kan va för att Riot gör i princip allt inhouse.
Både turneringar och ligor.
Googlade upp lite statistik.
Ser ut som att Lol har tre gånger fler spelare än Dota2.
Men mindre prissummor.
Tror FZ:a väljer att dodgea PCgamer artiklar nuförtiden, men här har vi en bra källa
http://www.pcgamer.com/league-of-legends-set-to-dominate-moba...
I vilket universum?
Ja du har nog rätt. Hittar inga siffror på vilket som är störst men har sett någonstans att LoL är till och med mycket större än Dota 2 sålänge det inte ändrats den senaste tiden

Det var jag som hade dålig koll, tänkte inte på att LOL inte körs via Steam och där ligger ju alltid Dota 2 i topp. Tack för rättningen!
Lever i skuggan av Dota 2? Hur enormt fel kan en artikel ha?
LoL är det största spelet i genren med förkrossande majoritet.
Har något troll letat in sig på redaktionen?
Som sagt, jag kan ha varit full.
Som flera redan påpekat är LoL enormt mycket större än Dota. Deras e-sportevenemang drar också fler tittare. 30 miljoner kollade på finalen 2015, och de 17 000 biljetterna till Berlin sålde slut på 6 minuter.
Läs mer på:
https://kit.se/2015/10/30/17678/i-helgen-kollar-30-miljoner-p...
Ja, nyheten är uppdaterad sedan länge
Kul med brädspel, men prislappen på $75 + frakt var lite väl saftigt.
Oj, du har inte så bra koll på brädspel gissar jag. Hade detta kommit från FFG eller CMON som just nu är de kanske största utgivarna av brädspel med high-end komponenter o massor med figurer hade priset varit det dubbla. Själv är jag förbluffad över det extremt låga priset de angett.
Kul med brädspel, men prislappen på $75 + frakt var lite väl saftigt.
Oj, du har inte så bra koll på brädspel gissar jag. Hade detta kommit från FFG eller CMON som just nu är de kanske största utgivarna av brädspel med high-end komponenter o massor med figurer hade priset varit det dubbla. Själv är jag förbluffad över det extremt låga priset de angett.
Kan erkänna att jag inte har så bra koll på high-end brädspel och jag slarvkollade vad spelet eg. innehöll.
En unboxing- och gameplayvideo senare förstår jag nu varför du är förbluffad över priset. Vet ju själv vad jag la på mina Chaos Space Marines en gång i tiden...jösses.
Som jag förstått så kunde hålla nere priset tack vare att allt är designat in-house samt att första printen ska vara på 30.000 exemplar.
no remorse
Hm. Ser ut som Roborally-kopia men inte lika kaotisk, vilket är den största behållningen (speciellt sent på natten med lite öl i systemet).
Jag skulle inte säga att det är en kopia utan att det enda RoboRally och M&M har gemensamt är programmeringen, och där är de inte ensamma utan det finns fler spel som har det. M&M är tex kooperativt till skillnad mot Roborally och i M&M Draftar man kort tex.