Titan Quest: Krashmästaren

Medlem

Ser ingen anledning varför du kör med uppackade filer om det laggar fortfarande! Jag märkte som sagt ingen skillnad efter jag packat upp dem, nu lider jag iofs inte av några seriösare lagg utan bara nån enstaka gång ibland, när det blir mörkt och massa ljuseffekter bland annat! Och tyvärr så har mitt spel börjat hänga sig igen! Hjälper inte med kompabilitetsläge längre heller! är något form av minnes problem!

Patch kommer juh imorrn som förhoppningsvis ska fixa lite av de irriterande grejjerna! Får skriva ett inlägg på officiella forumet och höra angående karaktärsbackupen...

irriterad på webhallen som inte skickat mitt fasten jag beställde i fredags dom har börjat sköta sitt jobb dåligt på slutet

Inaktiv

Tänkte visa ett till grafikbug Jag ger nog upp nu.. Visst krashar det mindre men liksom laggen och det där med grafiken börjar störa mig... Börjar tro att ändra så är mitt grafikkort för gammalt för att hantera spelet eller så har det gått sönder... Jag har ett som sagt Geforce 6600 LE 128 MB som va typ det bästa på marknaden när World of Warcraft kom julen 2004.

www.guzilla.com/pictures/blueyell.jpg

Kanske löser sig i patchen som kommer imorgon men förhoppningarna är inte stora.

Medlem

hehe ja det ser lite buggat ut! Som sagt, lagg har jag inget problem med och jag kör en AMD 3800+, 2gb ram, geforce 7800 GTX 256mb och SATA 10.000 rpms diskar! Du vet väl att det som kommer imorrn på marknaden är nästan uråldrigt! Så ditt 2004 års grafikkort är ungefär 100 år gammalt om man ser till utvecklingen! Skall hålla dig uppdaterad angående spelet om du planerat att ge upp! Men du kan la vänta tills imorrn iaf Jag älskar spelet så jag tänker inte ge upp! Bästa som hänt sedan diablo 2 om inte bättre! Har väldigt höga förväntningar på nöjesfaktorn att springa runt o lira med en kompis! Orginalet och en patch är det jag behöver nu, förhoppningsvis får jag båda imorrn!

Inaktiv

Jo, alltså jag funderar på att köpa en ny dator... Vill dock köra Intel d processor nästa gång.. AMD funkar inte när man jobbar med musik som jag gör... Men det är sjukt dyrt.. 2GB ram är det som kostar mest.. Iofs så har jag 1GB ram i min burk nu som man kanske kan ta och flytta in i den nya.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

lamt tips

Jaså? Löst många problem för mig och andra.
men du kanske vet bättre du.

Medlem
Skrivet av Rion:
Skrivet av robbis:

lamt tips

Jaså? Löst många problem för mig och andra.
men du kanske vet bättre du.

jag menade mest att det brukar vara det första man uppdaterar om det krånglar, speciellt med texturer och sånt! Bättre tips? ja vänta på patch bland annat! Verkar vara enda hoppet just nu...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

börjar väl bli så med PC-spel, att det är bättre att vänta till någon månad efter release med att skaffa det så att en eller ett par patches har släppts och spelet fungerar som det ska...

upplever det har varit standard sen par år tillbaka.

Nytt spel automatiskt har strul.
trist men sant.

Brukar vänta iaf minst 3-4månader innan jag köper ett nytt spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

weee nu har iaf jag fått mitt spel hoppas patchen dyker ner vilken sekund som helst också!

Inaktiv

Fan tycker det är synd att många drabbas av krascher för det är ett riktigt skoj spel. Mitt har inte kraschat en enda gång så det är ju en satans tur.

Fast det är fett laggigt i MP, även fast det är bara jag o en polare som lirar ihop men håll in där och man får hoppas att patchen som kommer snart löser en massa problems

Medlem

Jag spelade om slut bossen på första akten 4 gågner igår pga hängningar! Gav upp när den till sist hängde sig precis vid utgången innan jag hann ta save brunnen :/ orkade inte lira mera idag, gubben kommer bli för bra snabbt!

Hittat några delar i obsidian setet sitter o väntar på patchen ska trilla ner nu sen blir det multiplayer för resten

Inaktiv

Jag var tvungen att spela om dom där tre skeletprinsarna två gånger pga att texturerna till ingången av ruinerna där dom är bara försvann och jag kunde inte gå in i ruinerna igen efter jag hade dött av bågprinsen och vart tvungen att gå tillbaka. Undra när patchen kommer egentligen.. Skulle den inte komma idag?

Edit: Kom precis på att jag har haft liknande hängningar på Medusa och hennes systrar.. Körde visserligen bara om dem en gång

Medlem

den blev uppskjuten tills 7e (imorrn alltså) får la hoppas att den dyker upp innan helgen iaf för nu sitter jag med ett orginal jag inte orkat installera förren den kommer och är sugen på att lira hela helgen...

...och så här skrev dom om patchen

Inaktiv

Tror inte att denna patch kommer hjälpa särskilt mycket.. Är ju bara massa multiplayer fixar...

Inaktiv

Finns en fördel med krashandet och det är typ om man är nära en boss... Dödade Medusa och hennes systrar för andra gången med min nya gubbe som är nu level 16 och det krashade 3-4 gånger så jag var tvungen att köra om dem... Fick rätt hyfsad loot på köpet.. Horns of Cyprus som är en blå båge, Oath ring som är en blå ring, shiverblood som är en blå pike, och till sist frostmane som är en blå amulet

Medlem

hehe jo fast det förstör juh lite av spelet, man får juh dessutom mer xp än vad man borde haft vid det tillfället! jag var juh lvl 23 när jag klarade första acten nästan lite för enkelt nu! men spelar väl inte så stor roll första gången man spelar igenom det, man vill juh bara låsa upp så man kan börja köra på svåraste! och kanske under tiden hitta lite feta grejjer har hittat 2 delar i Obsidian settet... rätt nice faktiskt!

Inaktiv

Nice.. Jag har precis klarat första akten som level 19.. Slutbossen va lite klurig... Jag kör en Ranger(Hunting/Nature)... Tog ett litet tag att klara akten pga alla krashar men jag ändrade upplösningen till 1024x768 och blev av med typ texturerna som försvann... Är act 2 lika lång? Tog mig runt 9-10 timmar att klara act 1 men jag sökte runt typ i varje hörn efter side quests och kistor. Undra vad max level är?

Medlem

hoppas det är 99... jag har sett screenshots på snubbar som e 40 osså iaf! Jag har precis börjat på act 2, inte orkat spela för det hänger sig hela j*¤la tiden just nu! Väntar på patchen ist! Läser forumen och kikar lite items i väntan tror inte varken act2 (egypt) eller act 3 (china) är lika stor... läste 4-5 timmar st! Tog mig bra exakt 9-10 timmar också att klara första, men då har man juh ändå spelat om vissa områden 4-5 gånger :S

ska bli kul att lira på lite svårare sen, jag kommer garanterat lägga ner hundratals timmar på detta spel och leta efter varenda liten rare och legendary item undrar hur många timmar man spelat D2 det är nog 1000tals iaf hehe! Jag och en polare satt o körde cowruns ett dygn för vi hade så himla tråkigt en gång hehe

Inaktiv

Jag är otroligt förbannad på spelet. Typ krashar hela tiden.. Spenderar lika desperat som en pundare letar pengar till droger efter rebirth fountains så man slipper köra om... Nu krashade spelet sig och typ två zoner resettades tack vare det och patchen verkar bli försenad ytterligare några dagar...

Inaktiv

Tar nog och slänger skiten i papperskorgen.. Vill man installera om spelet och spara gubben så går inte det.. Liksom 15 timmars spelande bortkastat...

Edit: Har även hört att folk förlorar sin karaktär när dom uppdaterar spelet... Jag provade liksom förut att ta bort karaktären och backa upp filerna och då funkade det men nu så när jag installerade om spelet och packade upp gubben så finns den inte där...

Medlem

Vad jag hört så går det att recovery gubbarna om efter ominstalltion om du använder en riktig cdkey + att dom förloras inte vid uppdatering... jag har nyss uppdaterat och alla mina gubbar e kvar och alla quest är kvar där jag var! perfect... perfect in everyway... ska kolla upp det här med gubbarna lite bättre, man vill juh gärna kunna formatera och installera om gubbarna

Inaktiv

Det verkar som att jag får börja om ifrån början igen... Jag väntar nog tills jag har råd att köpa originalet... Din karaktär/dina karaktärer är sparade till cd keyn som du använder när du installerar spelet och om du typ gör som jag gjorde, tog en av dom som fanns i .nfo filen i Reloadeds rip och ändrar på några bokstäver/nummer och av nån anledning glömmer den cd keyn så finns det ingen möjlighet att få tillbaka din karaktär/dina karaktärer om du nu råkar ta bort spelet vilket jag gjorde igår kväll. Att ta sig igenom Greece för mig tog runt 10 timmar... Som sagt nu väntar jag tills jag har en original version med en cd key som jag aldrig glömmer bort.

Edit: Lyckades hitta den cd keyn som jag använde för min lvl 20 Ranger tack och lov. Nu har jag skrivit ner den så jag inte ska glömma bort den

Medlem

haha okey då fattar jag, men är det bara att göra en backup av titanquest mappen som ligger i mina dokument då om man vill formatera?

lycka till, köp spelet snart så kan du vara med och lira med oss! Lugnt värt att ha orginalet och slippa alla problem, för som det verkar för mig så är alla problem relaterade till piratversionen! kan ha nåt att göra med securerom skiten eller nåt annat skumt! Ett par till patcher så tror jag detta kommer gå ännu smoothare och en o annan små sak kommer läggas till och fixas! hur många patcher kom det inte till diablo 2 innan den sista officiella då?

Inaktiv

Du kan göra en backup på titan quest katalogen i mina dokument men problemet är som sagt om du skulle bara hittar på en random cd key som funkar eftersom gubben sparas i regfilerna på den cd keyn som du installerade spelet på så du kan typ inte flytta din gubbe och spela på din polares titan quest version vilket är iofs bra men det går ju fortfarande att hacka eftersom gubben ligger på hårddisken Jag lyckades hitta ett sett att ändra cd keyn som gubbarna är reggade på så jag kan flytta min gubbe sen när jag köper originalet... Man måste typ starta titan quest med den cd keyn som din gubbe ligger på, sen laddar man hem ett hex program som heter Cheat Engine och sen ansluter man det till spelet, sen gör man en text search i Cheat Engine, sen dyker det upp två filer som du ändrar cd keyn på och sen sparar du dem och till sist går du in i spelet och klickar på "Save Game" knappen och ominstallerar spelet med den nya cd keyn.

Medlem

wow lät komplicerat... men räcker det att kopiera in filerna i my games sen då efter man formaterat och installerat om titan quest? om jag använder samma cdkey som nu? min orginal alltså! då ska det funka eller?

Inaktiv

Då är det lungt Det är bara om du håller på att ändra CD key Jag har dock inte kunnat spela titan quest med den nya patchen... Laddade hem standalone patchen efter jag installerade om spelet... Man kan inte uppdatera nya patchen med en nocd/fixed exe fil och tydligen måste man ha en ny sån fil för att det ska funka att spela... Har provat att försöka göra en egen nocd/fixed exe fil men det var svårare än vad jag trodde det skulle vara... Har även försökt att mounta spelet med typ Daemon Tools och nåt annat program som hette CureRom Lite men det funkade inte heller. Provade även att bränna iso filen men det fanns ett skydd som jag inte kunde komma förbi.

Medlem

nej sånt där brukar vara lite komplicerat med dom där skydden! CureRom brukar funka ibland!

inte funderat på att kika över till webhallen och beställa ett ex?

Medlem

personligen beställde jag skiten från cd-wow i eftermiddags.. visserligen tar frakten typ 2 veckor, men i gengäld får man det för halva priset, kolla in det istället :).


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Medlem

Tycker jag, har inte haft tid att spela så himla mycket pga jobb osså men är på sista akten nu iaf!

Medlem

arbetet med nya patchen är igång, mera crash fixar och lite annat smått o gott! Är lvl 39 nu och det börjar gå segt att lvla... kör på epic nivån och är i slutet av första akten! Har installerat det på 2 bärbara hemma med nodvd till 1.08 och kör i nätverk med olika keys! hur fet kul som helst! springer runt med 5 kompisar varav bara jag och en till äger orginalet! Går att köra på internet med hamachi även med crackad 1.08 verre!

123
Skriv svar