Titan Quest: Krashmästaren

Medlem

Körde i lan med en polare å då krasha skiten.
Sen när man körde igång igen så va gubben lvl 1 å fel kön.
Jippi. Visserligen va han bara lvl 13 men kul som fan va den.

Medlem

lol... drygt! Har kört runt 100 timmar nu utan ett minsta problem! En lvl 48 snubbe, en på 29 och flera på runt 20 som jag ska grinda upp! Kört jävligt mycket över internet med en polare!

Inaktiv

asså jag får inte ens hem demot, har testat varenda jävla zip som finns nu fel på data2.cab på varenda en, : S

Medlem

Med risk för att bli lite tjatig men jag skrev iaf detta på Swec så jag kan lika gärna skriva det här också.

Ok nu tar vi allt igen i ordningsföljd.

1) Ställ in Kompabilitetsläge (Compability) till Windows 98
Titan Quest.exe -> Högerklick -> Properties -> Compatibility [x] Win98/ME [x] Disable Visual Themes [x] Turn off advanced

Crashar det fortfarande? Gå vidare till punkt 2.

2) Ladda ner Archive Tool

Med archive tool packar man upp arc filerna (är som zip filer) för att snabbare komma åt filerna. Spelet laddar snabbare och kan lösa en del problem med dualcore cpu's.

Lägg varje bat fil plus exe filen och dll filerna i mapparna Audio, Recources och Text.

Kör igång bat filerna en i taget och den börjar packa upp filerna.

Obs. Titta i Bat filen med Notepad så att sökvägen stämmer.

byt sedan namn på arc filerna du packade upp till *.arc1.

När du är klar med uppackning gör följande

Lägga till

"useArchives = false"

I Filerna

C:\Documents and Settings\Användare\My Documents\My Games\Titan Quest\Settings\options.txt
C:\Program Files\THQ\Titan Quest\Settings\defaults.txt

Crashar det fortfarande? Gå vidare till punkt 3.

3)
Testa att ändra i "options.txt" filen i

C:\Documents and Settings\Användare\My Documents\My Games\Titan Quest\Settings

forceSingleProcessorMode = false
Till
forceSingleProcessorMode = true

ambientFrequency = high
Till
ambientFrequency = false

Övrigt

Har du ett RealTEK audio ljudkort? Testa att ställa av hardware sound acceleration.

jag testade detta och fick det att inte crasha tack för de men då uppstod ett annat problem de engelska språket finns inte i spelet längre har bara spanska,franska och italienska visst de går att spela men man fattar ju ingenting nån som har en lösning på vad jag kan göra för att fixa detta?

Medlem

Hör mycket snack om krasher, men de är alla CTD, va?
Det som händer mig är att jag får regelbundna bluescreens när jag lirar SP, men sen jag började spela MP har jag bara fått bluescreen en enda gång.. vafan handlar det om?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

orka köpa ett spel med sugigt betyg


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Medlem

sugigt betyg? FZ gav det 4 + säkert köp medalj... titan quest är good shit förfan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Titan quest är de bästa spelet jag har kört på länge förutom att de krashar :/ jag har fan testat 3olika sett att man ska kunna fixa att de inte krashar men inget av de funkar ger fan upp snart och spelar Dark messiah när de kmr

Medlem

Titan Quest är fan skit kul, lite längre än Diablo 2 och grymmare karaktärs utveckling än D2, har inte haft några krash problem sen jag patchade det, innan det så kunde det krasha endel. Men körde igenom det på ett par dagar, sen sket jag i det, blir tråkigt om man idiot kör, så det får ligga och vila lite. :).
Råkul spel annars. \o/

Inaktiv

hur gör man en titan quest film?

Inaktiv

hur gör jag för att göra en titan quest film?

Medlem

tanka fraps, Lyxit92 :)!

123
Skriv svar